"נלחמים על הבית!" – הפגנת חירום, ראשון 6/10; סיעת דרום העיר ליתר הסיעות: "בואו נאחד כוחות למאבק!"

תושבי דרום תל אביב חוזרים להפגין כנגד מדיניות הממשלה ועיריית תל-אביב יפו. סיעת דרום העיר פנתה ליתר הסיעות לאחד כוחות למען הצלת שכונות דרום תל אביב.

מזה תקופה ארוכה חשים תושבי דרום תל אביב כי רשויות המדינה אינן מנסות לקדם פתרון ראוי למצבן הקשה של שכונותיהם. החלטת בג"צ המעקרת את חוק המסתננים והחלטתו האחרונה של היועץ המשפטי לממשלה לבטל האפשרות לעצור מסתננים החשודים בפלילים, העלו עוד יותר את חמתם של התושבים ואת סף הייאוש.

ביום ראשון 6/10 החל מהשעה 20:00 תצא הפגנת מחאה מאוחדת של כלל תושבי דרום העיר ביחד עם תושבים ממרכז וצפון העיר בקריאה חד משמעית לדרוש פתרון למצב הבלתי אפשרי מבחינתם בו קיימת מגמה עירונית וממשלתית לרכז את המהגרים הבלתי חוקיים בשכונות דרום תל אביב.

תחת הכותרת "תושבי דרום תל אביב נלחמים על הבית!" פורסם ערב החג ברשת הפייסבוק האירוע.

כך כתבו המארגנים:

"תושבי דרום תל אביב נלחמים על הבית !
אנו קוראים לתושבי השכונות, וגם לתושבי המרכז והצפון וכל מי שאיכפת לו מתל אביב, לצאת מהבית ולבוא להפגין בקריאה לשים קץ למדיניות המרכזת את המסתננים בדרום תל אביב.
בתאריך 6/10/13 יום א' בשעה 20:00 נפגשים ברחבת היכל נוקיה, וצועדים לאורך רחוב לאגרדיה.
ביום זה נבוא כולנו בחולצות לבנות לאות הזדהות ואחדות של כל תושבי דרום תל אביב.
ונדרוש את זכותנו לביטחון האישי בביתנו.
כל סיעות הדרום מוזמנות להפגנה למען מטרה אחת משותפת לכולם."

בפוסט נוסף של המארגנים נכתב:

"שלום לכל החברים ותושבי תל אביב יפו על כל חלקיה.

ב-6.10.2013 בשעה 20:00 בערב אנו נצא מהיכל נוקיה להפגנה וכולנו תקוה שתהיה זו ההפגנה הגדולה ביותר שידעה תל אביב יפו.

בהפגנה זו נביע את הסכנה והתסכול המתמשך בו אנו תושבי דרום העיר נמצאים תקופה ארוכה מאד ונאמר לרשויות ולממשלה לא עוד!!! ביום זה נאחד כוחות מכל רחבי העיר ונודיע לכולם שכל תושבי העיר אינם הפקרות של מנהיגי העיר והממשלה, ואם הסכנה נמצאת היום פה בדרום העיר, אז מחר זה במרכז ובצפון העיר.

ביום זה נצהיר שתושבי דרום וצפון העיר הינם כוח אחד החיים בעיר אחת.

כמו כן נודיע בקול רם וצלול שאין אנו תושבי דרום העיר גזעניים ואין טוב מאיתנו בלקבל את השונה ואת האחר ובתנאי אחד מאד ברור שאין הדבר בא על חשבון בטחוננו ובטחון ילדינו, והמחיר ששילמנו עד עתה הוא כבד מנשוא.

גם ראש העיר וגם ראש הממשלה וכל אחד אחר היו נוהגים בדיוק כמונו אם רק היו חיים כאן איתנו וחווים את המצב 24 שעות ביממה כל יום בדיוק כמונו!!!

הנסיון להציג את תושבי דרום העיר כגזעניים הינו נסיון עלוב שלא ראוי להתייחסות בכלל. נסיון כושל זה נובע מתוך רצון ליצור לובי נרחב מכל קשת האוכלוסיה שתלחץ על תושבי דרום העיר להסתגל למצב הבלתי נסבל הזה ובמקביל לומר לנו שאנו גזעניים כשאנו זועקים ודורשים את זכותנו הבסיסית לחיות בבטחה בשכונותינו.

ביום זה ידעו כולם שאנו תושבי דרום העיר שהרשויות והממשלה רואות ומחשיבות אותנו כאוכלוסיה חלשה, איננו הפח זבל של המדינה ועל זכויותינו לחיות בבטחה אנו נעמוד!

התיחסות המדינה למסתננים והזרים והדרך בה כפתה על העירייה לשכן אותם בעיר, ובמקביל הצורה בה העירייה השליכה אותם אל שכונותינו והדרך בה הם זרקו אותם להסתדר ולשרוד בתנאים בלתי אנושיים ולמעשה בכך ניווטו אותם אל דרך הפשע, כל זאת גובל בעבירה נפשעת שהממשלה עשתה ומנסה עכשיו להציג את תושבי דרום העיר כגזעניים ובו בזמן מאפשרת לנו ולילדינו לחוות תופעות ההולכות וגוברות של אונס, רצח, שוד, איומים, פחד ואימה ועוד על בסיס יום יומי.

תושבים יקרים בואו בהמוניכם וכך נוכל לשלב יד ביד ולעמוד על זכותינו הבסיסית לחיות בשלום, בשלווה ובביטחה."

לדף האירוע ברשת הפייסבוק – לחצו כאן.

חוזרים להפגין - תושבי דרום תל אביב (ארכיון)

סיעת דרום העיר: "בואו נאחד כוחות למען החזרת הבטחון לתושבי דרום העיר"

ערב החג פנו ראשי סיעת "דרום העיר" לכלל הסיעות המתמודדות בבחירות הקרבות למועצת העיר בקריאה לערוך צוות עבודה משותף במטרה להחזיר הבטחון לתושבי השכונות.

בפרסום שהפיצו לסיעות המתמודדות נכתב: "עכשיו, כשכולם כבר יודעים ומודים שהמצב בלתי אפשרי ומחייב פתרון, אנו קוראים לכל הרשימות למועצת העיר תל אביב יפו להיפגש לדיון על מצב החירום בשכונות הדרום."

הסיעה שתערוך ברביעי הקרוב 2/10 כנס פעילים לקראת הבחירות – החליטה ליזום את הפניה מתוך ההבנה כי תקופה זו היא תקופת מבחן לכל הטוענים כי דרום תל אביב בראש מעייניהם. ראשי הסיעה מקווים כי אכן מועמדי יתר הסיעות יצטרפו למהלך זה אשר עשוי להפעיל כוח משותף ומאוחד למען תושבי השכונות. מועד המפגש נקבע ל-29/9.

המנשר אותו הפיצה סיעת דרום העיר
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן