מבצע "השבת הגינות לילדי דרום תל אביב" נמשך; התושבים מתכוונים להגיע לדיון הקרוב בבג"צ

בעוד שבשכונת שפירא הקטנה מצליחים פעילי התושבים ואנשי סיעת דרום העיר במניעת תהלוכות האבל והקינות של הקהילה האריתראית מדי שבת בבוקר, מסתבר שבמשך שבועות רבים גם תושבי שכונת התקווה ותושבי נווה צה"ל נאבקים אף הם והפעם בתופעת החתונות בגן התקווה.

תושבי השכונות הגיעו בשבתות האחרונות, הראו נוכחות, שרו, דאגו למנוע נוכחות מסתננים בגינות והצליחו למנוע חתונות בגן.

בעקבות פעילות התושבים שינו המסתננים את שעות החתונות והתחילו להגיע בשעות אחר הצהריים.

חבר המועצה שלמה מסלאוי יחד עם אילה סינואני מועד שכונת התקווה ואושרית מולאי משכונת נווה צה"ל מארגנים גם השבת הקרובה מחאה נוספת בשיתוף פעולה עם תנועת בני עקיבא.

המארגנים מזמינים את כל תושבי האזור להגיע ביום שבת ה-29/3 בשעה 16:00 לגבעת עופרה על מנת למנוע כיבוש הגינה על ידי המסתננים וזאת באמצעות תפילות, משחקים ושירים.

רצוי להגיע עם מחצלות, כסאות והמון מצב רוח.

אושרית מולאי תושבת שכונת נווה צה"ל אמרה לנו הערב: "המסתננים מרגישים שהם בעלי הבית ועושים ככול העולה על רוחם, המסתננים כבשו את דרום תל אביב ללא ירייה אחת באויר, לא יתכן שמסתננים מתחתנים בגינה ציבורית ללא הפרעה מצד החוק, כנראה שרק בידי התושבים לשנות את המצב".

פעילות התושבים להשבת גן עופרה ליעודו

עיניי התושבים ופעילי המאבק נתונים בימים אלה לדיון הקרוב בבג"צ

בתוך כך נעדכן כי לקראת הדיון בבג"צ שיתקיים ב-1/4 ובו תיבחן עתירתם החוזרת של ארגוני הסיוע למסתננים כנגד ‘חוק ההסתננות’ החדש, הקימו חברי המטה להצלת דרום תל-אביב בשיתוף עם וועדי הפעולה השונים של התושבים, אירוע ברשת הפייסבוק בו הם קוראים למי שחשובים לו עתיד השכונות והמדינה להגיע לירושלים ולהפגין עמדה לצידה של הממשלה.

כך כתבו ב-דף האירוע:

"ביום שלישי ה-1.4.14 יתקיים בבג"ץ הדיון בעתירה הנוספת שהגישו המסתננים וארגוני הסיוע שלהם מהשמאל הקיצוני ואשר מבקשים כאמור לבטל גם את התיקון החדש (תיקון 4) לחוק למניעת הסתננות, שחוקקה כנסת ישראל בהתאם להחלטת הממשלה, וזאת לאחר שהתיקון הקודם לחוק (תיקון 3) בוטל ע"י שופטי בג"ץ.

ביטול החוק החדש הינו תקוותם של המסתננים וסייעניהם מהשמאל הקיצוני להישאר במדינת ישראל, להשתקע בה ולכבוש את שכונותינו!

ביטולו של החוק יהווה מכת מוות לתקווה של תושבי שכונות דרום תל אביב וחלקים אחרים במדינת ישראל הסובלים ממכת המסתננים לחיות בביטחון ורמת חיים אשר לה הם זכאים כדין וכצדק בהיותם אזרחי המדינה.

כולנו נעלה יחד לירושלים לדיון שיתקיים בבג"ץ על מנת להילחם מול המסתננים וסייעניהם. המאבק הוא על הבית שלנו! על הבית של כולנו! ועלינו להשמיע את זעקתנו גם לפני שופטי בג"ץ!

אנו לא נאפשר לארגוני השמאל הקיצוני להרוס לנו את החיים ולהפקיר את הביטחון שלנו ואת הזכות הבסיסית שלנו לחיות בצורה נורמאלית במדינתינו."

מבחינת התושבים אין ספק כי פסילת החוק במתכונתו הנוכחית עשויה לסתום הגולל על תקוותם לעתיד נורמלי בשכונותיהם ולסיכוי שישובו להפוך למקום בו יהיה כיף לחיות ולגדל ילדים.

חלקם מדברים על ‘שבירת כלים’ ואפילו אולי על אפשרות לגלישה ‘למחוזות לא נעימים’ בשכונות אם יפסל החוק, בעוד שחלק אחר מודה בצער כי יאלץ לנטוש את השכונות ולנדוד אל מחוצה להן בלית ברירה. "כבר יותר מחמש שנים המדינה מאכילה אותנו מרורים, כמה אפשר לדחוק אותנו לפינה?!" אמר לנו אחד מפעילי מאבק התושבים עימו שוחחנו.

"ברור שאין לנקות את הממשלה והרשויות מהאחריות למצב אליו התדרדרנו, אך האם שוב כסף זר וגורמים אינטרסנטיים כאלה ואחרים יסכלו את המהלכים שנועדו לטפל בבעיה החמורה? האם קצב יציאה חודשי של כ-1500-2000 מסתננים ממתקן השהייה אל מחוץ לגבולות המדינה מאז הוחל החוק החדש במתכונתו לא מעיד דיו כי מדובר במהגרי עבודה?" סיכמה בפנינו בחוסר אונים פעילה אחרת.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן