במוצ"ש (2/5) בכיכר הבימה – הפגנות בעד ונגד הוצאת המסתננים מישראל

כיכר הבימה בתל-אביב צפויה במוצ"ש (2/5) להפוך לזירת דו-קרב בין ארגוני הסיוע למסתננים ובין פעילי ותושבי שכונות דרום ת"א ותומכיהם. 

בעקבות החלטת המדינה להעביר מסתננים למדינה שלישית במסגרת הסכם בין ממשלת ישראל למדינת היעד שבמסגרתו המסתננים שיצאו מישראל יקבלו מענק מהמדינה וסיוע בקליטה במדינת היעד באפריקה, החליטו בארגוני הסיוע למסתננים לערוך במוצ"ש (2/5) הפגנה "נגד הגירוש" (נדחתה על ידי הארגונים מה-25/4).

כצעד מחאתי החליטו פעילי שכונות דרום תל-אביב ונציגי שכונות מערים אחרות בארץ הסובלות מתופעת ההסתננות לא להשאיר הזירה לתומכי המסתננים אלא להגיע להפגנת נגד תחת הכותרת "אנחנו אומרים: כן לגירוש מסתננים וכמה שיותר מהר!".

כך פורסם הערב בדף הארוע אותו הקימו פעילי השכונות ברשת הפייסבוק:

"כאשר יעזוב אחרון המסתננים את ישראל ויגיע הזמן לחשבון הנפש, יידעו כל אוהביהם כי זה קרה באשמתם. בגלל יהירותם. בגלל התנשאותם. בגלל חמדנותם. בגלל עיוורונם. בגלל שנאתם. בגלל מלחמתם בתושבי השכונות.״

ביום שבת, 2.5, בשעה 20.00 ברחבת כיכר הבימה יקיימו פעילי שודדי הזכויות הפגנה נגד החלטת הממשלה לגרש מסתננים למדינה שלישית. האנשים האלה, שמהדקים סביבנו את טבעת החנק יום אחר יום ושנה אחר שנה, עושים כעת את כל אשר בכוחם על מנת לטרפד את נוהל הגירוש ולהשאיר את המסתננים בשכונות שלנו, בדרום תל אביב ובאילת ובאשדוד ובאשקלון ובבאר שבע ובפרדס כץ ובפתח תקווה ובנתניה ובשדרות (תמיד בשכונות החלשות. תמיד בצד הפחות מגניב של העיר).

הפעם החלטנו שהם לא יעמדו שם לבד וישפכו ללא הפרעה את דברי הכזב שלהם. הפעם אנחנו נתייצב מולם ונקרא בקול ברור וצלול: כן לגירוש. כן לסילוק המסתננים מהשכונות. כן לשחרור דרום תל אביב והשכונות.

לשם כך אנחנו צריכים אתכם, כל אחד ואחד מכם, את תושבי דרום תל אביב ואת חבריהם, את מי שחושב שגם לילדים שלו מגיע חינוך מסובסד עד גיל שלוש, את כל מי שרואה את העוול ומאמין בצדק שלנו ובזכותנו להיות חופשיים בארצנו. כי חשוב שנהיה שם רבים ככל האפשר.

ובקשות מעשיות:

א. זו מחאה של התושבים. אנחנו מבקשים מהפוליטיקאים בכל הדרגים להתאפק ולא לבוא.
ב. אנחנו מבקשים מחברי ארגונים ועמותות לבוא כאזרחים פרטיים ללא שלטים וחולצות וללא זיהוי פוליטי. שימו את עצמכם בצד ובואו לתמוך בנו.
ג. זה קורה יומיים אחרי יום העצמאות, אז תביאו איתכם את הדגלים.
ד. מי שמגיע מחוץ תל אביב ויש לו מקום ברכב שישאיר פה הודעה.
ה. שתפו והפיצו את האירוע. היכנסו לתג ״הזמן״ והזמינו חברים. קחו על עצמכם להביא איתכם עוד כמה חברים.

אנשים שואלים אותי שוב ושוב למה אנחנו לא יוצאים לרחובות, אז הנה אנחנו יוצאים. עכשיו זו שעת המבחן של כולנו.

ולמי שממש רוצה לדעת, זה האירוע שנגדו אנחנו הולכים להפגין:
https://www.facebook.com/events/470908999729187/

מזמינות:

סוזי כהן, פורום תושבי קריית שלום
אילה סינואני, פורום תושבי שכונת התקווה
שפי פז, פורום תושבי שכונת שפירא
חנה גרוסמן-כהנוב, פורום תושבי נווה שאנן
שרית אטיאס, פורום אימהות חד-הוריות, דרום תל-אביב
מירי לביא, נציגת תושבי חוץ

*** יתכנו שינויים בזמן ובמיקום ההפגנה! רצוי להתעדכן בדף הארוע בפייסבוק!

לדף הארוע בפייסבוק – לחצו כאן.

בתמונות מטה – הפגנות עבר של תושבי דרום ת"א

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן