ראש הממשלה נתניהו: "נוציא מישראל כמה שיותר מסתננים לא חוקיים"

ועדת השרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמודדות עם תופעת המסתננים הבלתי חוקיים בישראל, התכנסה הערב בפעם הראשונה.

בישיבה השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שרת המשפטים איילת שקד, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, שר הכלכלה אלי כהן וסגן שר האוצר יצחק כהן.

בישיבה השתתפו גם תושבים משכונות דרום תל אביב.

ראש הממשלה נתניהו והשרים שמעו את טענות התושבים ואת מצוקותיהם היומיומיות.

התושבים הביעו תסכול מכך שבתל אביב פועלות עמותות רבות שמסייעות למסתננים' וכן על פעילות האכיפה שלטענתם אינה מספקת, גם מול עסקים המעסיקים מסתננים בלתי חוקיים.

בין היתר גם הועלתה דרישה מהשרים לחוקק חוק יסוד ההגירה ולא להסתפק בחקיקת חוקים בלבד.

בדיון דנו גם בנושא חוק הפיקדון למסתננים, ובדרכים שיאפשרו הוצאה מרצון של מסתננים בלתי חוקיים.

.

ראש הממשלה נתניהו אמר:

"אנחנו כאן כדי להיפגש כל כמה שבועות כדי לנסות להקל על המצוקה של תושבי דרום תל אביב ומקומות אחרים בארץ, בגין בעיית המסתננים הבלתי חוקיים.

היעד הראשון והמרכזי שלנו הוא להוציא כמה שיותר מהם מתוך תחומה של מדינת ישראל. אין להם זכות להיות פה, הם לא צריכים להיות פה, ובעזרת המאמץ שנעשה כאן במשותף, חלק לא מבוטל מהם לא יהיו. בשאר הדברים גם כן נדון, אבל זאת המשימה הראשונה, ואני שמח לראות אתכם כאן.

אני בא, בהמשך לביקור שעשינו בשבוע שעבר בשכונות, קודם כל התרשמתי מהרוח של האנשים שעדיין נאחזים בציפורניים במקום ובמצוקה, אבל גם התרשמתי שיש דברים שאנחנו יכולים לעשות וזו המטרה של הישיבה הזאת, בעזרת השם גם נצליח.

לאחר הסיור היומי הגלוי, עשיתי סיור לילי סמוי ביחד עם שר הפנים, אריה דרעי, ועברנו בכל הרחובות, בכל השכונות, ויכולתי להתרשם מהמצב כפי שהוא, לפחות בשעות הלילה. הבנתי, אנחנו מבינים את העניין. עכשיו אנחנו צריכים לדבר יחד על הפתרונות לעניין, אבל הפתרון החשוב ביותר והראשון שאנחנו נתמקד בו זה הוצאת האנשים. לא נוכל להוציא את כולם, אבל הוצאנו כבר קרוב ל-20,000, ואנחנו נצטרך להשלים את המלאכה הזאת עם לפחות מספר דומה ואולי אפילו מעבר".

שפי פז ממובילות מאבק התושבים כתבה בדף הפייסבוק שלה:

"ביום שהצטרפתי למאבק הבנתי: חייבים לשנות את השיח הציבורי, חייבים לשנות את הקדימויות (תושבי דרום ת״א תחילה), וחייבים לייצר לממשלה אינטרס לפעול. וגם כשנחקקו חוקים (שבוטלו בבג״ץ) והותקנו נהלים (שסורסו בבג״ץ), אמרתי שאני לא רואה את הלהט בעיניים.

בשבוע האחרון ראיתי ניצוצות של להט. אבל חשוב מזה: ראיתי אינטרס. וברגע זה לא מעניין אותי למה ומדוע. מעניין אותי רק שמה שנראה כבר מאבק אבוד תפס תאוצה חדשה.

בישיבה עם צוות השרים וראש הממשלה אמרנו:

א. אנחנו רוצים לראות עשייה עכשיו. לא מחר ולא מחרתיים, אלא עכשיו. להגדיל משמעותית את כוח האדם של רשות ההגירה. לאכוף את הזימונים לחולות. לאכוף צווי סגירה לעסקים. לשלוח ל-60 יום למשמורת. להקפיד לאכוף את חוק הפיקדון. להוכיח רצינות.

ב. במקביל להרחקת המסתננים הכרח שתתבצע הרחקה של כל שאר השוהים הבלתי חוקיים, לרבות הגיאורגים והאוקראינים שהופכים למכה לא פחותה מהאריתראים והסודנים. מבחינתנו אין שום הבדל בין אלה לבין אלה.

ג. חובה שההרחקה למדינה שלישית תכלול גם משפחות וילדים. דיברנו על מדיניות ממשלתית ועירונית שמעודדת את הילודה של המסתננים, על המחירים של הילודה במונחים של רווחה, חינוך ובריאות, על התבססות בלב המדינה.

ד. דרשנו לפרסם את החלק של ההסכמים עם המדיניות השלישיות שעוסק בנושא ההסכמה.

ה. ועוד.

האם אנחנו אופטימיים? קצת.
האם אנחנו זהירים? מאוד.
האם יש כרגע דרך אחרת? לא.

התפקיד שלנו עכשיו הוא לתחזק את העניין הציבורי, להרחיב את מעגלי המאבק והתומכים, ולשמר את האינטרס של ראש הממשלה."

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן