ועדת הפנים והגנת הסביבה: 40% מדרי הרחוב בארץ שוכנים בתל אביב

ועדת הפנים והגנת הסביבה: 40% מדרי הרחוב בארץ שוכנים בתל אביב

צחי שרעבי, רמ"ד מבצעים במשטרה: סוחר סמים, שעשרה בלשים עבדו לאסוף נגדו ראיות, במקרה הטוב הוא יקבל 5 חודשים וחוזר לנו לרחוב

40% מדרי הרחוב בארץ שוכנים בתל אביב. מצוקת תושבי דרום תל אביב נדונה היום בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ', ביוזמת ח"כ עידן רול. הוועדה דנה בכמה היבטים: התחנה לחלוקת מתדון, שהופכת את השכונה לאבן שואבת למכורים, היקף השימוש בסמים באזור, זיהום האוויר ואכיפה כנגד תופעת הזנות.

"מצוקת התושבים בדרום תל אביב הינה מצוקה מתמשכת ומורכבת", אמר היו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ', "יש דלת מסתובבת, כשהפושעים חוזרים לרחוב אחרי 5 חודשים בכלא".

יוזם הדיון, ח"כ עידן רול: "דרום תל אביב זקוקה ליחס מעבר לכוחות העיריה. 3 מתוך 5 התחנות לחלוקת מתדון בגוש דן נמצאות בתל אביב. זה הופך את דרום העיר לחצר האחורית. יש הרבה מאמצים כנים אבל בסוף יש פשיעה רבה לאור יום. איך מטפלים בזה? כספומטים פועלים לאור יום. איפה בשרשרת האכיפה זה נעצר? למה לא מצליחים לנקות את הרחובות מפשיעה. מה הבעיה? הפרקליטות? השופטים? החוק?"

ח"כ עופר כסיף: "חשוב שיהיה פתרון מערכתי. הבעיה לא רק אכיפה, אלא למנוע מלכתחילה את הבעיות. צריך דיור, חינוך, תעסוקה ורווחה".

צחי שרעבי, רמ"ד מבצעים במשטרה, ובעבר מפקד תחנת שרת: "יש בדרום תל אביב מרכזי תמחוי וחלוקת אדולן. אלה גורמים שמושכים נרקומנים. נעצר סוחר סמים ומובל לתחנה. במקרה הטוב הוא ייעצר למספר ימים, לאחר ש-10 בלשים אספו ראיות. מוגש כתב אישום והוא לא משתחרר בין המשפט למאסר. האידאלי שיש מעצר עד תום הליכים. בסוף, במקרה הטוב הוא יקבל 5 חודשים וחוזר לנו לרחוב. כל בר דעת מבין את ההיגיון פה".

שולה קשת, מנכ"לית 'אחותי, למען נשים בישראל: "יש בשכונות הדרום סחר בסמים וזנות. מכורים שאין להם פתרון. מערכת הרווחה לא נותנת מענה. אין תקציבים. יש לנו מרכז בשכונה. כל הזמן מגיעים לסיוע. המצב קשה מאד. צריך לראות גם את האנשים האלה מול העיניים".

שרון בלום מלמד, שירותים חברתיים, עיריית תל אביב: "ה'שלטרים' לא מייצרים שנוי מהותי. זה מייק אפ. צריך ללכת על מודל 'דיור תחילה'. הצגנו את המודל לארבעה משרדי ממשלה: שיכון, רווחה שמתווה את התורה המקצועית, שוויון חברתי, ביטוח לאומי ובריאות. 40% מדרי הרחוב בארץ הם בתל אביב. ליחידה לדרי רחוב יש 7.5 תקנים של עובדים סוציאליים".

ניר משה, מנהל אגף תכנון תחבורה ציבבורית במשרד התחבורה התייחס לסוגיית העברת התחנה המרכזית המזהמת מדרום תל אביב: "העברנו התייחסות מאד מפורטת מתי כל קו יפונה מהתחנה. כבר הוצאנו משם מאות נסיעות ביום מתוך אלפים. הודענו לנצב"א על מועד הפסקת פעילות של כל הקווים העירוניים בקומה 4. כל הקווים העירוניים יפונו מהמתחם עד 2023. יש גם תוכניות לטווח הבינוני, בין שנתיים עד חמש שנים".

יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ': "אתה מפגין בקיאות בחומר, אבל התחושה שמתקבלת שהדברים לא מאד בוערים לכם".

ח"כ עופר כסיף סיכם: זה עניין מעמדי. ההזנחה של דרום תל אביב היא הזנחת אוכלוסיות מוחלשות".

ח"כ עידן רול: "צריך להקים מנהלת דרום תל אביב. פרויקטור שכל יום יבדוק מה נעשה".

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ': "שמענון רק קצה. הוועדה מבקשת ממשרד הבריאות להמציא תוך שבועיים אלטרנטיבה לתחנה לחלוקת מתדון באסף הרופא או במקום אחר. סוגיית הענישה הקלה והאכיפה הלא מספקת מחיבות פתרון. גם על נושא התחנה המרכזית נקיים דיון נוסף".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן