הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 29 בנובמבר 2020 שהתקיימה בוועידה חזותית – VC

הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 29 בנובמבר 2020 שהתקיימה בוועידה חזותית – VC

א.    בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"אנחנו מציינים היום את כ"ט בנובמבר. בשעה 15:00 מתקיים היום טקס בשער הגיא לכבודם של פורצי הדרך לירושלים. זה כמובן מציין פעולה חשובה במהלך מלחמת העצמאות שלנו, אז אני אתייחס לדברים שם. לפני כל דבר אחר, אני רוצה גם להתייחס למצב הקורונה – צריך להבין שאנחנו נאבקים במגפה מאוד קשה שגבתה מאיתנו עד עכשיו כ-2,800 בני אדם, שכל אחד עולם ומלואו, ואנחנו דואבים על כל אחד ואחד מהם ואנחנו יודעים את סבל המשפחות, אבל אנחנו חייבים לעשות הכול כדי למנוע החרפה של המצב שיכולה להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו. אני מבקש לתת לכם נתונים של חמש מדינות באירופה, בגודל שלנו, מדינות מן המתקדמות בעולם, והן ספגו מחירים קשים בהרבה, עוד יותר קשים מאיתנו: בלגיה עם 16,000 נפטרים, צ'כיה עם 7,300, שווייץ – 4,500, הולנד – 9,200, שבדיה – 6,000. אנחנו חייבים לעשות הכול כדי שלא נוסיף מחיר טרגי זה למחיר שכבר שילמנו במגפה.

אני חייב להגיד לכם שמצב התחלואה שלנו, יחסית למדינות ה-OECD, מדינות שאנחנו תמיד משתווים אליהן ומשווים את עצמנו אליהן – הוא טוב. יש לנו 9,500 חולים פעילים, זה הרבה פחות לנפש כמעט מכל המדינות הללו, אבל אנחנו חייבים לשמר את זה. אני אומר לכם ביושר שאנחנו בסכנה שלא נשמור את זה, אם לא נפעל מייד, כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה ברורה בתחלואה.

אנחנו כל הזמן בוחנים את הנתונים ואת ההקלות שביצענו. אם יהיה צורך, נעצור את המשך ההקלות ואף נהדק את אלה שכבר נתנו. אני מבקש מהאזרחים להמשיך לשמור על הכללים ולהישמע להוראות משרד הבריאות.

אנחנו נדון השבוע במתווה חלוקת החיסונים. בשבוע שעבר הייתי במרכז הלוגיסטי המרשים הזה של חברת "טבע". אנחנו ערוכים לקלוט את החיסונים הללו, מיליוני חיסונים, להקפיא אותם וגם לחלק אותם.המדיניות שלי הייתה, והיא עדיין הינה, להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. אנחנו רואים שהמדיניות הזאת מוכיחה את עצמה על רקע דיווחים שונים על טיב תהליך בדיקות החיסונים, לפחות באחת החברות. ובכן, כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות. אנחנו נמשיך במאמץ הזה יחד עם שר הבריאות ומשרדו. אני מביא היום להחלטת הממשלה תוכנית מקיפה להעדפת תוצרת הארץ ברכש הממשלתי. אנחנו הבאנו החלטה מאוזנת לתמיכה בתוצרת המקומית, מבלי לפגוע ביוקר המחיה. דווקא בעת הזאת עלינו לחזק את התעשייה הישראלית ולרכוש מוצרים ישראליים. אני קורא גם לאזרחי ישראל לרכוש תוצרת המדינה, תוצרת כחול לבן, כדי לעודד את התוצרת המקומית ובכך לחזק את העסקים.

אני רוצה להודות ליו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי וליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שהובילו יחד איתנו את ההחלטה החשובה הזאת.

ביקשתי גם ממשרדי וגם מהמשרדים הנוגעים בדבר לסייע סיוע מיוחד ל- E-commerce ישראלי לעסקים קטנים. העסקים הגדולים עושים את זה בלאו הכי, אבל העסקים הקטנים ואולי הבינוניים, אני רוצה שהם יוכלו למכור את הסחורה שלהם, תוצרת הארץ, דרך האינטרנט, ב-E-commerce. אני מבקש לעבות את האמצעי הקיים, כי יש אתר באינטרנט. אני רוצה לעבות אותו ואני רוצה לוודא שאנחנו מעבירים אליו תקציבים, שכבר הוקצו לכך, את הכסף הדרוש למאמץ חשוב זה.

אנחנו מביאים היום לאשרור הממשלה שני הסכמים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות: הראשון, כינון קשרי תעופה סדירים. השני, הסכם שיתוף פעולה בתחומי הקידום והפיתוח של מדע וטכנולוגיה מתקדמת. זהו עוד ציון דרך בחיזוק היחסים בין המדינות, ואנחנו נמשיך לפתח את הקשרים בהסכמים נוספים שנביא.

השבוע אנחנו מציינים את היום הבין-לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. אנחנו פועלים כל השנה להנגיש ולסייע לשילובם בחברה הישראלית. אני העברתי תוכנית רב-שנתית של כסף רב כדי להבטיח הנגשה של מבני ציבור, מבני ממשלה וכדומה, ואני היום מביא לאישור הממשלה תוכנית סיוע לבית החולים השיקומי "עלה נגב".

אני לא יודע אם אתם הייתם שם, אבל לפני כמה שנים ביקרתי במקום עם רעייתי שרה, והתרגשנו כל כך לראות את המקום המיוחד הזה, שהקים האלוף (במיל') דורון אלמוג. אנחנו ראינו את המקצועיות, אנחנו ראינו את הקדמה והסיוע שהשיקום נותן שם בצורה, לדעתי, מופלאה, ביחס למדינות העולם, אבל בעיקר ראינו את הנשמה, ראינו את הלב. כי הכול נעשה שם בחיוך, בחום ובאהבה כבירה. דווקא בתקופת הקורונה, בה הוצאות המקום עולות והסיוע הפילנתרופי יורד, הממשלה תסייע למקום החשוב הזה ב-24 מיליון ₪. זה חלק מהערכים שלנו, ואני מצדיע שוב לאלוף אלמוג. אנחנו מביאים היום מענקים לחיילים משוחררים, בדגש על חיילים בודדים, כי הם לא זכאים לדמי אבטלה. זה צעד חשוב שיסייע להם בתקופה הזאת, אחרי שסייענו גם לסטודנטים.

אני מבקש להודות למר רונן פרץ שמילא את תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה במסירות ובמקצועיות בשנה האחרונה ועשה דברים חשובים מאוד בהרבה תחומים, גם בתחום המדיני, גם בנסיעות שונות וגם בפעולות כאן, פעולות שסייעו רבות לממשלה ולי, גם ובייחוד בתקופת הקורונה. אז תודה לך, רונן, והמשך הצלחה.

סיפור לסיום, אני יצאתי בסוף השבוע כדרכי, כמנהגי קצת להתעמל. אי אפשר ללכת כרגע לחדרי כושר, אז אפשר ללכת בחוץ באוויר הפתוח, זה טוב. גם שם אגב, אני משתדל לחבוש מסכה. בחוף הים בקיסריה, הלכתי לנוח לרגע, טיפסתי לקצה האקוודוקט, ואני רואה אנשים הולכים, איזו משפחה, במרחק של כמה מאות מטרים ופתאום אני שומע ילד קטן שמתחיל לצעוק ורץ אליי במהירות עצומה ומטפס את המתלול הזה, שזה מאוד קשה לילד קטן, ומאוד מאוד מתרגש לפגוש את ראש הממשלה. ילד נפלא. הוא אחר כך קרא לאימא גם שהיא תוכל לצלם אותו, והוא החזיק בעצמו מצלמה. הוא כל כך התרגש ורצה לספר לחבריו. אז אני רוצה להגיד לכם – גם אני התרגשתי. אשרי המדינה שיש לה ילדים כאלה."

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר:

"ראשית, אני רוצה לברך על שני דברים סמליים, אבל באמת חשובים, שראש הממשלה נגע בהם: ציון כ"ט בנובמבר – בהחלט מאורע חשוב בלוח השנה הציוני שלנו ואפשר רק לברך ולהזכיר אותו, וגם ציון יום הפעילות לאנשים עם מוגבלויות. ראש הממשלה הביא את סיפור "עלה נגב", בהחלט סיפור נוגע ללב. הייתה לי גם הזכות להיות חבר בנשיאות של הארגון הזה מזה שנים רבות לאחור. ללא ספק יש שם עבודה קדושה ותשתית נהדרת לפיתוח בית חולים עם יכולות שיקומיות, דבר שלא קיים בדרום. בעצם ההחלטה שהממשלה תביא היום תהיה התשתית לפיתוחו של העניין הזה ואני רק יכול לברך על הדבר הזה.

הנקודה השנייה, היא גם כן חשובה, בתחום המאבק בקורונה – אני מאמין שאנחנו חייבים לעשות כל מאמץ בגיוס הציבור בהורדת התחלואה כלפי מטה ובשימורה של מדיניות דיפרנציאלית. אנחנו רואים את נתוני התחלואה עולים בעיקר במגזרים מסוימים, לצערי במגזר הערבי. בעיניי אנחנו צריכים להקפיד על המדיניות של "ירוק וטוב לו – אדום ונעזור לו", להושיט כל עזרה לאזורים "האדומים" ולאזורים "הכתומים" ולאפשר בזהירות רבה את יכולת התפקוד באזורים "הירוקים".

ראיתי את התמונות המאוד לא יפות של הקניונים. אני רוצה לנחש שהחיבור של פתיחה אחרי הרבה מאוד זמן ו-Black Friday נתנו תוצאה פחות טובה. אנחנו הקצנו שבוע לעניין הזה, צריך לאפשר להם להתאפס על עצמם ולעבוד כמו שצריך בתוך ההגבלות הנכונות. בצורה כזאת נוכל איכשהו לאזן בין בריאות, שהיא חשובה מאוד, נוכח חיי האדם הגדולים שעולים פה, ובין כלכלה שאיכשהו צריכה להמשיך למשוך."

ב.    הממשלה החליטה, מכוח הסמכות לפי סעיף 31(א) לחוק יסוד: הממשלה, לשנות את חלוקת התפקידים בין השרים ולקבוע שהשר מיכאל ביטון ישמש כשר לנושאים אסטרטגיים, במקום השרה אורית פרקש הכהן, וזאת בנוסף על תפקידו כשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון.
השרה אורית פרקש הכהן תמשיך לשמש שרת התיירות.

ג.    הממשלה אישרה כינון קשרי תעופה סדירים בין ממשלת מדינת ישראל לבין ממשלת איחוד האמירויות הערביות.

ד.    הממשלה אישררה את ההסכם בין ממשלת מדינת ישראל לבין ממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר שיתוף פעולה בתחומי השיפור והפיתוח של מדע וטכנולוגיה מתקדמת.

ה.    לנוכח הקושי הכלכלי שנוצר במשק הישראלי עקב התפרצות נגיף קורונה החדש והפגיעה במגזר העסקי בפרט ועל מנת להאיץ את הכלכלה המקומית, החליטה הממשלה לבצע מספר צעדים לטיוב והסדרת מנגנוני העדפת תוצרת הארץ ברכש ציבורי, באופן שאינו סותר את מחויבויותיה הבין-לאומיות של מדינת ישראל מכוח הסכמים ואמנות שעליהן חתמה ולקצר ימי אשראי לספקים של מערכת הבריאות. בנוסף החליטה להאריך תוקף החלטת ממשלה בדבר חיזוק כושר התחרותיות של התעשייה הישראלית ולבטל מכסים על מוצרים משלימים בתחום הטקסטיל.

ו.    הממשלה החליטה להקים מרכז ניטור לאומי לתופעות השימוש בסמים ובאלכוהול ברשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול, שייעודו יהיה מתן מידע אוביקטיבי, אמין ובר השוואה הנוגע לסמים ובאלכוהול, לשימוש, להתמכרויות ולתוצאותיהן.

ז.    הממשלה החליטה להקצות סך כולל של 24 מיליון ש"ח לצורך המשך מימוש תקציבי הפיתוח לכפר השיקומי "עלה נגב".

ח.    הממשלה מינתה צוות בין–משרדי בראשות מנכ"ל משרד הפנים, לשם בחינה והמלצה לממשלה בדבר הכלים המשלימים הנדרשים כדי לעודד את חיזוקם ומיגונם של מבני מגורים קיימים שנבנו לפני 1.1.1980  ואשר תמ"א 38 והמנגנונים שמוצעים כיום לצורך החלפתה, אינם מספקים להם פתרון כלכלי שיש בו להביא לחיזוקם, באזורי הסיכון לרעידות אדמה בפריפריה.

ט.    הממשלה הטילה על שר התרבות והספורט לבוא בדברים עם האקדמיה ללשון העברית, הפועלת לפי חוק המוסד העליון ללשון העברית, תשי"ג-1953, על מנת לבחון הקמה של יחידה באקדמיה שתוקדש להבטחת שימור ופיתוח שפת הסימנים הישראלית.

י.    הממשלה הטילה על נציבות שירות המדינה לגבש  מדדים כמותיים ואיכותיים לצורך קיום בקרה על תעסוקת אזרחים וותיקים בשירות המדינה במסלול התעסוקה.

יא.    הממשלה הסמיכה את ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר, על דעתה, את טיוטות החוק הבאות:

1.    טיוטת חוק קליטת חיילים משוחררים (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש)(מענק חד פעמי להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש), התשפ"א-2020.
2.    טיוטת חוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט)(הוראת שעה), התשפ"א-2020.

יב.     הממשלה אישרה את החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה בנוגע לטיוטת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה)(הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש – תיקון)(תיקון מס. 2), התשפ"א-2020.

יג.    הממשלה החליטה, בהתאם לסמכותה לפי סעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר הדיגיטל הלאומי את הסמכות הנתונה לראש הממשלה לאשר את מכירת אחזקות "בזק", החברה הישראלית לתקשורת בע"מ בחברת "וואלה! תקשורת בע"מ" מכוח סעיף 14 לצו התקשורת (בזק ושידורים)(קביעת שירות חיוני שנותנת "בזק", החברה הישראלית לתקשורת בע"מ), התשנ"ז-1997, לפי סעיף 4ד לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן