החזירו לנו את השכונות עכשיו! משני (27/10) מאהל מחאה של תושבי דרום תל אביב בירושלים

משני הקרוב (27/10/14) יאוכלס מאהל מחאה של פעילי שכונות דרום תל-אביב מול קרית הממשלה בירושלים. ההחלטה על כך נפלה בימים האחרונים בעקבות פסיקת שופטי בג"צ שפסלו לפני החגים את חוק ההסתננות החדש.

מזה זמן רב חשים תושבי ופעילי שכונות דרום תל-אביב כי מדינת ישראל זנחה אותם.

לאחדים שעוד נשארה תקווה בעקבות הקמת מתקן השהייה בנגב אשר הגביר את קצב יציאת המסתננים מישראל בתקופה בה פעל, היא נגוזה לפני מספר שבועות עם החלטת בג"צ המעקרת לחלוטין את חוק ההסתננות החדש.

היו מבינם שהכריזו כי החלטת בג"צ כמוה כמכת מוות לשכונות, והיו אף כאלה שצוטטו כמי שאומרים שאין ספק כי ההחלטה תגרום ליותר ויותר ישראלים לעזוב את השכונות.

"היה אור בקצה המנהרה ובג"ץ כיבה אותו. אין ספק שזרם המסתננים יגבר והאוכלוסייה הוותיקה תעזוב את השכונות. ממש כואב הלב שנפל דבר בישראל, והרכב של שופטים גזר על תושבים נאמנים למדינת ישראל, כזו גזירה, ובעצם אומר להם אין לכם מה להישאר בשכונות שלכם", צוטט אחד מפעילי מאבק התושבים.

בפגישתם עם השרה ליבני (מתוך דף הפייסבוק של עוטף תחנה מרכזית)

מאז אותה ההחלטה הפגינו תושבי דרום תל-אביב מספר פעמים, נפגשו עם חברי כנסת ושרים, ולאחרונה אף נפגשו בנושא עם שרת המשפטים לבני.

לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת ומתוך ההבנה כי על ממשלת ישראל וכנסת ישראל להביא קץ לסיוט המתמשך אותו הם חווים כבר לפחות 7 שנים ברציפות, התגבשה בקרב הפעילים בימים האחרונים ההחלטה על הקמת מאהל מחאה קבוע בירושלים, אליו הם מקווים לסחוף תומכי המאבק מכל הארץ.

יונתן יעקובוביץ, מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית אומר כי לראשונה אנו עדים לחזית מאוחדת של תושבי דרום תל אביב, הדורשים מהממשלה פתרון כולל ומהיר למצוקת השכונות. העלייה לקריית הממשלה באה לסמן לממשלה כי האחריות ליצירת המחדל וכן לפתרונה, מונחת על כתפיה בלבד ועליה לעשות זאת בהקדם.

מאהל המחאה יוקם בכיכר אגרנט, ליד בית המשפט העליון ומול הסינמה סיטי, החל מ- 10:00 בבוקר, יום שני ויימשך במהלך הימים שלאחר מכן. עצרת המחאה המרכזית תתקיים במקום בערב שני, 27.10, בשעה 17:30.

כך פרסמו המארגנים בארוע אותו יצרו ברשת הפייסבוק:

"ביום שני, 27.10, ייפתח מושב החורף של הכנסת ותושבי דרום תל אביב יהיו שם כדי להזכיר למחוקקים, לחברי הממשלה ולציבור הרחב, שלא נסתפק יותר בתיקון כזה או אחר לחוק ההסתננות.

אנחנו דורשים פתרון אמיתי, מלא ומקיף, לבעיית המסתננים, ובראש ובראשונה את הוצאתם המיידית משכונות דרום תל אביב וערים אחרות, ואת הקצאת המשאבים הדרושים לשיקומן של השכונות.

כי הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על הבעיה שהיא יצרה וטיפחה במו ידיה.

ומכיוון שהגיע הזמן, אנחנו נשב יום אחר יום בכיכר אגרנט בירושלים, בלב קריית הממשלה, עד שנקבל תשובות והתחייבויות ברורות.

אנחנו קוראים לכל התומכים והאוהדים והמזדהים והכואבים והמזועזעים והאוהבים לעשות מאמץ ולבוא לתמוך בנו. בואו לשעה, בואו לחצי יום, בואו ליום. אנחנו נדווח בדף של עוטף תחנה מרכזית על מה שקורה במאהל ועל מה שתוכלו לעשות כדי לעזור, לתמוך ולתרום.

בכל הקשור לתקשורת ודוברות נא לפנות לשפי: 054-4674684 , בכל הקשור ללוגיסטיקה, פעילים ומתנדבים, נא לפנות לשרונה: 054-2125681"

בדף הארוע ברשת החברתית פונים המארגנים לכל תומיכם במאבק בבקשות לסיוע והגעה לתמיכה:

"קודם כל, תבואו לתמוך, להזדהות ולעודד. מי שרוצה להצטרף לצוות המארגנים ו/או להתנחל איתנו בירושלים, תשאירו לנו הודעה.

שנית, כל מי שיכול לעזור בציוד ובהסעות (בעיקר הסעות מתל אביב לירושלים ובחזרה), מתבקש לפנות אלינו ישירות. מי שמתכוון לנסוע ויש לו מקומות ברכב, שיפרסם פה בדף עם מספר טלפון."

הכרזה אותה פרסמו המארגנים

מהשבוע הקרוב נסקר את המתרחש במאהל המחאה ונדווח על התפתחויות במידה ויחולו.

לדף המאבק "עוטף תחנה מרכזית" – לחצו כאן.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן