נתניהו לחולדאי: תתבייש; חולדאי על נתניהו: 'אחרון הטוקבקיסטים'; תושבי דרום ת"א: "חולדאי פושע"

הקרב על שבח-מופת: נתניהו התייחס לסוגיית קליטת ילדי זרים בתיכון בת"א. "מתנגד להפיכתו לביה"ס לילדי מסתננים". בעקבות כך החלה חלופת מהלומות תקשורתיות בינו ובין חולדאי.

במקביל נערכה אמש (רביעי) הפגנת זעם של תושבי דרום ת"א במהלכה נאמרו דברים קשים בגנותו של ראש העיר, והבוקר (חמישי) הפגנה נוספת בבית הספר שבח מופת.

הבוקר (חמישי) זימנה המשטרה לחקירה בצעד חריג את שפי פז מארגנת הפגנת התושבים.

סוגיית שבח-מופת והפתרון לאלפי ילדי המסתננים בת"א עולה מדרגה. הצהרת ראש הממשלה מאמש (רביעי) על התנגדותו לסגירת בית ספר "שבח מופת" בתל אביב והפיכתו למוסד למסתננים גררה תגובה חריפה מצד ראש העירייה. בשעה בה כמאה מתושבי דרום העיר הפגינו בגינת לוינסקי בסמוך למטה המשטרה שמוסב בימים אלו לבית ספר לילדי מסתננים.

הכל החל בפוסט שפרסם דוברו של ראש הממשלה ברשת הפייסבוק:

"ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בהמשך פעילותו של בית-הספר "שבח מופת" במתכונתו הנוכחית ומתנגד לסגירתו והפיכתו למוסד לימוד עבור ילדי מסתננים.

נושא סגירת בית-הספר עלה בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול. ראש הממשלה תומך בהשארת בית-הספר כפי שהוא – בית-ספר מעולה, שהקימו עולים מברית-המועצות לשעבר מתוך רצון לשפר את מערכת החינוך הישראלית בתחומים המדעים, המתמטיקה והאומנויות.

לבית-הספר "שבח מופת" הישגים גבוהים והוא מצטיין בבחינות הבגרות. הוא מוערך גם בשל שיתוף הפעולה שלו עם יחידות צה"ל ובהן חיל המודיעין וחיל הים. לצד הישגיו המקצועיים מורשתו של "שבח מופת" נטועה בלב ההוויה הישראלית, כבית-הספר ששבעה מתלמידיו נרצחו בפיגוע האכזרי ב"דולפינריום" בשנת 2001.

מכל הסיבות הללו ראש הממשלה מתנגד בתוקף לסגירת בית-הספר והוא מצפה מכלל הגורמים – החינוכיים, הממשלתיים והעירוניים – לתמוך בהשארתו במתכונתו הנוכחית – לטובת מערכת החינוך ואזרחי ישראל."

חולדאי פרסם את תגובתו ובה אמר: "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה. על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח. כפי שנכתב במכתב ששלח ראש העירייה לשרי הממשלה ולראש הממשלה בחודש יולי, צופה העירייה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל אביב-יפו."

הוא הוסיף ועקץ את ממשלת נתניהו באומרו כי "לצערנו, הממשלה והעומד בראשה מסתפקים בהודעות לעיתונות ובפוסטים במקום לטפל בבעיה לעומקה ויוצרים אשליה אצל תושבי דרום תל אביב כאילו הממשלה דואגת להם."

בלשכת נתניהו מיהרו לתקוף חזרה ואמרו כי על חולדאי להתבייש על הדברים.

גם שרת התרבות רגב, הגיבה לדבריו של חולדאי ותקפה: "מי שצריך להתבייש הוא ראש עיריית צפון תל אביב רון חולדאי שבצעד נוסף משלים את תכנית ההפרדות שלו מדרום תל אביב ומפקיר את השכונה הישראלית ואת תושביה. אני מחזקת את ראש הממשלה על התנגדותו לסגירת בית ספר שבח מופת, עתיד דרום תל אביב חייב לעמוד לנגד עינינו".

"חולדאי פושע", "תחזירו לנו את השכונות", "ביבי ראש ממשלת המסתננים"

תושבי דרום תל אביב קיימו אמש לקראת השעה שמונה בערב הפגנת זעם משלהם בגינת לוינסקי במחאה על הכוונה להעביר את בית הספר לילדי זרים וכן לפתוח כיתות א' לילדי זרים במבנה תחנת המשטרה הישן בגינת לוינסקי וזאת למרות הבטחות מפורשות שקיבלו בעבר שלא יעשה כך.

לטענת המפגינים "חולדאי מוביל מהלך ברור להחלפת האוכלוסייה בדרום העיר כך שכל מבני הציבור מופקעים לטובת האוכלוסייה הזרה, ובעיקר לטובת הילדים שלה". המפגינים נשאו שלטים שבהם נכתב "תחזירו לנו את השכונות", "אל ייאוש, בקרוב הגירוש".

המפגינים לא חסכו מילים קשות גם מראש הממשלה נתניהו אשר לטענתם לא עושה מספיק כדי להציל את השכונות הקורסות.

לדברי המארגנים זוהי רק יריית הפתיחה של מאבק חריף יותר וכי כשם שראש העיר חולדאי מתנהג כראש עירייה של חצי עיר, כך גם הם יתייחסו אליו בהתאם.

ההפגנה כוסתה בסיקור תקשורתי רחב, משטרת ישראל מצידה גייסה כוחות רבים לאבטח את המפגינים ולשמור על הסדר במקום ואף מנעה מהמפגינים לחסום את הכביש הסמוך.

"חולדאי שורף אותנו שנים. אנחנו שרפנו קריקטורה שלו"

שפי פז תושבת דרום ת"א ממובילות המאבק זומנה הבוקר לחקירה בתחנת משטרת שרת בעקבות ההפגנה אמש.

פז, בת 64, נחקרה בגין הפרת תנאי רישיון ההפגנה, העלבת עובד ציבור והפרת הסדר הציבורי.

לאחר חקירתה של פז, היא שוחררה בערבות בתנאים מגבילים, ובהם הרחקה ל-15 יום מגינת לוינסקי.

כך היא כתבה בדף הפייסבוק שלה:

"אז אתמול בתום ההפגנה זימנו אותי לחקירה בשמונה בבוקר. ואז משכו אותי עד עשר (האם בגלל שממש מול תחנת המשטרה התקיימה הפגנה של שבח מופת ולמישהו לא התאים שאגיע לשם? אולי).

פתחו לי תיקים על העלבת עובד ציבור (חולדאי), הפרת הסדר הציבורי והשחתת פני מקרקעין, ושוחררתי בתנאים מגבילים. נראה לי שאני אעמוד בזה. בינתיים התגלה לי שחברי מועצת העיר הליצנים בראשות ארנון גלעדי (שמגדיר את עצמו כמוביל המאבק נגד המסתננים) מארגנים נגדנו הודעת גינוי.

חודשים אני מזהירה שאם תהליך הפקעת השכונות לטובת המסתננים יימשך תהיה הסלמה במאבק. אף אחד לא רצה להקשיב. אז הנה זה בא.

וזה מה שיש לי להגיד על ״העלבת עובד ציבור״:

"לרון חולדאי כראש העיר יש כוח כמעט אבסולוטי. הוא משחק בחיים שלנו שנים. לנו יש רק את כוח המילים והמחאה. כשהמילים כבר לא עוזרות והייאוש מתגבר, אין ברירה אלא לצעוק חזק יותר ולפעמים הצעקה הזאת לא נעימה לאוזן או לעין. אנחנו מנהלים מחאה לא אלימה. אבל אנחנו גם לא יכולים יותר לעמוד עם שלטים ולשיר שירים. חולדאי שורף אותנו שנים. אנחנו שרפנו קריקטורה שלו. מבחינתי אין בכלל מקום להשוואה"."

וזה השלט על מבנה המשטרה שמוסב בימים אלה לטובת כיתות לילדי המסתננים

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן