סופי מחכה לביבי!

תחת הכותרת ‘סופי מחכה לביבי!’ ישובו בחמישי הקרוב (30/8) פעילי שכונות דרום ת"א ותומכיהם מרחבי הארץ להפגין ולהזכיר לראש הממשלה נתניהו את ההבטחה שהצהיר בפניהם בדיוק לפני כשנה בביקורו ההיסטורי בשכונות דרום העיר להוציא את המסתננים מישראל.

מאז ביטול מתווה האו"ם נראה כי איפשהו סיפור מצוקת התושבים ירד מסדר היום של ממשלת ישראל. חלפו חודשים ולא נראה קצה חוט של פתרון, הממשלה מפסידה פעם אחר פעם בבג"צ בעתירות של ארגוני הסיוע של המסתננים, ו"פסקת ההתגברות" שעליה דיברו כל כך הרבה לא נראת באופק.

בינתיים בשבועות האחרונים שורר אי-אמון קשה בין פעילי המאבק ובין משטרת ישראל. בסופ"ש האחרון שוב הרגישו פעילי המאבק את היד הקשה של שוטרי משטרת ישראל שעה שאלה עצרו את אחד הפעילים באשמה של החזקת סכין, מה שבסופו של הליך הוביל לשחרורו על ידי שופט המעצרים ונזיפה במשטרה.

הפעילים אף הפיצו סרטון שתיעד את שהתרחש שעה שהותקפו בגינת לוינסקי ע"י מסתננים. הפעילים אשר הזמינו את כוחות המשטרה ציפו שאלה יעצרו את מפירי הסדר הזרים אולם בסופו של ערב מצאו את עצמם בתחנת המשטרה ובחיכוך מול גורמי המשטרה.

ההפגנה בחמישי נועדה להחזיר לסדר היום את סוגיית המסתננים ולאותת לראש הממשלה נתניהו כי תושבי שכונת דרום ת"א לא שכחו את שהבטיח.

כרזת הארוע

כך נכתב בדף הארוע ברשת הפייסבוק:

"ביום חמישי ה-30.8.18, שנה בדיוק אחרי שנתניהו הסתכל לסופי בעיניים והבטיח לה שסיוט חייה עומד להיגמר, נעמוד כולנו מתחת לבית שלה בצומת שמחבר את שלוש השכונות (נווה שאנן, התקווה ושפירא) ונגיד בקול הכי רם והכי ברור:

״הבטחת גירוש וקיבלנו אינתיפאדה!״
״הבטחת ריבונות וקיבלנו שטח אש!״
״הבטחת מדינת לאום וקיבלנו מושבה אפריקאית!״

לא רוצים יותר לשמוע הבטחות ותירוצים. לא מעניין אותנו מה עושה אירופה ומה פוסל בג״ץ. מעכשיו רק עשייה. בחרנו בממשלת ימין, אז קומו ותעשו מה שממשלת ימין צריכה לעשות!
תנו כוח לרשות ההגירה.
תפתחו מחדש את חולות.
תאכפו את החוקים שכבר קיימים.
תחוקקו את החוקים שעוד לא קיימים.
תסגרו עיסקה עם ממשלות אריתראה וסודן.
תגרשו עכשיו ובהליך מזורז את גדודי המסתננים ממזרח אירופה.

העיקר שתשחררו אותנו מעונשם של כל מובטלי העולם שבאו לעשות נייס גאי בחצרות האחוריות שלנו.

ואתם, הציבור הכל כך גדול שתמיד תומך ותמיד מזדעזע ותמיד כועס ותמיד נשאר בבית, קומו ובואו. אין לנו תקציבים לשנע אתכם מכל קצות הארץ. אבל המיקום של ההפגנה נוח מאוד מבחינת תחבורה ציבורית (3 דקות מתחנת רכבת ההגנה ו-3 דקות מהתחנה המרכזית) ומוקף מגרשי חנייה.

אז בואו ונראה להם מי אנחנו".

חמישי 30.8 – 20:00, לוינסקי פינת לבנדה (שכונת נווה שאנן, דרום ת"א).

סרטון המאורעות מסופ"ש האחרון:

הטקסט הנלווה שהעלו הפעילים:

"אלה 5 דקות של משטרת שר״ת בשיא עליבותה, פחדנותה וביזיונה. המשטרה לא רק התירה את דמנו, אלא סימנה אותנו כמטרה. הם לא רוצים אותנו בשטח. הם לא רוצים שנתעד את ההתנהלות הכושלת שלהם. נקודה. • משטרת המסתננים בחרה להאמין לתלונת שווא של אחד מדרי גינת לווינסקי ולא לעורכת הדין שהיתה איתנו בסיור ונפגעה מהבקבוק שנזרק עליה. • משטרת הביזיון החזיקה את דורון במעצר והביאה אותו בפני שופט באשמה שהחזיק בכיסו סכין. אך מכיוון שהסכין לא נמצאה בחיפוש, הם התחכמו והוסיפו סעיף של השמדת ראיות. • משטרת החרפה נעלה בפנינו את דלת התחנה במשך שעות וסירבה לאפשר לנו להעיד, להביא ראיות ולהגיש תלונות, כדי שתוכל אחרי כן לטעון שעשינו פרובוקציה. דורון שוחרר בסופו של דבר בערבות עצמית ובלי צו ההרחקה שרצו לאכוף עליו (התודה לעו״ד Itamar Barkai). וזה מה שכתב השופט דניאל בארי בהחלטה: ״טענה אחת רצינית בפי הסנגור והיא שלא אפשרו לעדי ראיה להגיש תלונה על האירועים שהתרחשו באותו היום. אם הדברים הם נכונים, מדובר בדברים חמורים ביותר.״ אבל הוא פיספס את הדברים החמורים באמת: כי אם אירוע אלים – שבו עשרות מסתננים, נרקומנים וסוחרי סמים מתנפלים על אזרחים, זורקים בקבוקים, יורקים, מאיימים, מגדפים ומכים – מסתיים שוב במעצר של הפעיל שהזמין את המשטרה ובאפס מעצרים בקרב התוקפים, אז סדרי העדיפויות של ״משטרת ישראל״ ברורים מאוד ומפחידים עוד יותר".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן