מהבימה לנווה שאנן עם שלמה וישינסקי

האוטובוס של סיעת דרום העיר לחצר האחורית ערך סיור ראשון לתושבי צפון תל אביב

לראשונה אוטובוס הסיורים של סיעת דרום העיר ערך סיור בחצר האחורית של תל אביב. האוטובוס שהיה מלא בתושבי השכונות הצפוניות יצא לדרך מכיכר הבימה, נסע לאורך רוטשילד ומשם המשיך לנווה שאנן, כהדגמה מוחשית למרחק הגיאוגרפי הקצר בין שני העולמות שמתקיימים זה לצד זה בעיר תל אביב. המטרה הייתה להכיר לתושבי צפון ומרכז תל אביב את המסתתר בשכונות הדרומיות. מי שהוביל את הסיור היה השחקן והבימאי המוכר שלמה וישינסקי שמתגורר בעצמו בדרום העיר.

במהלך הסיור צעדו תושבי צפון תל אביב בחלקם בפעם הראשונה בנווה שאנן ונדהמו למראה עיניהם- בתי בושת, מכורי הסמים, צפיפות הדירות, ההזנחה, הלכלוך, ביוב זורם ברחובות וחסרי הבית. לאורך הסיור ניכר ההלם על פני תושבי השכונות הצפוניות לאור המצב הקשה שדרום תל אביב מצויה בו.

שלמה וישינסקי תושב דרום תל אביב זה 18 שנה, חבר בסיעת דרום העיר, ערך את הסיור לתושבי הצפון ואמר : "נהפכתי לזר בשכונה שלי, השכונות בדרום העיר נהרסו, יתר השכונות בתל אביב בסכנה, אם העירייה לא תעשה משהו המצב יחמיר. לא רק העירייה אשמה במצב, משרדי הממשלה גם להם יש תפקיד מרכזי גדול בנעשה בדרום תל אביב. יש כאן סכנת חיים מיידית, לא רק מפחיד פה גם מסוכן כאן".

דן פאר חבר סיעת דרום העיר סיפר לתושבי צפון תל אביב: "יש אזורים שלמים שנהפכו למאורת סמים, חייבים להוריד את כמות הנרקומנים בדרום העיר. לתושבי הדרום לא מגיע לחיות בתנאים כאלו וגם לפליטים לא. ההבטחות של הרשויות לא מתקיימות שנהאחרי שנה, המצב נשאר כמו שהוא ואף נהיה חמור יותר. כיום ישראלים רבים מפחדים לחיות באזור הדרום. חייבים להפעיל פיקוח עירוני שיבטיח את בטחון האזרחים. אפילו הניידות מפחדות להיכנס לאזור. פשוט צריך לראות מה קורה כאן, חייבים לעשות סדר".

עופרה גולן תושבת כיכר המדינה שהשתתפה בסיור אמרה: "הדבר מפחיד, מפחיד לעבור כאן, עזובה נוראה, זה נראה כי עיריית תל אביב לא שמה לב למה קורה לה בחצר האחורית בדרום העיר".

פאר ווישינסקי בתדריך למבקרים
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן