שבוע לבחירות – דרום תל אביב שוב בכותרות !

מדואל במכתב לראש הממשלה נתניהו: אני מבקש שתפעל להדחת ארנון גלעדי מתנועת הליכוד ותעצור את הזרמת הכספים לקמפיין המביש שלו. כרוזים נגד מדואל נתלו בשכונת מגוריו. שלמה מסלאוי בסרטון וידאו פונה למצביעים. סיעת "דרום העיר" זוכה לאזכור מחמיא בסקר בחירות של המתחרים ומתכוננת ליום של אחרי.

כשבוע עד למועד הבחירות ושוב דרום תל אביב בכותרות. מועמד עיר לכולנו אהרון מדואל פנה בתחילת השבוע במכתב חריף לראש הממשלה נתניהו בעקבות הקמפיין המביש והגזעני לדבריו שמפיץ בימים אלה ארנון גלעדי, יו"ר הליכוד בתל אביב ביפו.

במכתבו לנתניהו כותב מדואל:

"בימים האחרונים יצא ראש רשימת הליכוד בת"א, ארנון גלעדי, בקמפיין מביש וגזעני. הקמפיין, בו משולבות הסיסמאות "להשתיק את המואזין ביפו" ו"להחזיר את יפו לישראל", תחת הלוגו של הליכוד, מרמז לכך שמפלגת הליכוד בראשותך מעוניינת לפגוע בחופש הדת של ערביי יפו, וכי ממשלת ישראל בראשותך איבדה את השליטה ביפו, דברי הבל שאין להם כל אחיזה במציאות.

הליכוד הוא תנועה לאומית רחבה, לא מפלגת שוליים הזויה וגזענית מהימין הקיצוני, המעוניינת בסגירת מסגדים ובהבערת מהומות בתוך מדינת ישראל על רקע חופש הדת, שאין עליו חולק.
זוהי איננה הפעם הראשונה שארנון גלעדי מבייש את הליכוד ביצירת תדמית גזענית ופרובוקטורית. בבחירות שעברו הציע גלעדי לפגוע בקבר השייח' בכפר שלם, מתוך אותה שיטה פסולה המיועדת להתסיס בין אוכלוסיות שיצטרכו לחיות יחד גם אחרי הבחירות.

כרוזי המריבה שהציתו את המהומה

השיטה של גלעדי איננה רק פסולה – היא לא עובדת: גלעדי דרדר את הליכוד מ- 12 מנדטים בעיריית ת"א ל- 2 מנדטים בלבד בבחירות האחרונות, וכנראה שבבחירות הקרובות לא יעבור את אחוז החסימה.

רוב הציבור בתל אביב יפו איננו מוכן לתמוך בפרובוקציות גזעניות. גם הקיצונים המעטים אותם מנסה גלעדי להסית ולהתסיס באמצעות הדרישה לסתימת פיות למואזינים, יודעים היטב שבחמש שנים בהן כיהן כמשנה לראש העיר, לא עשה דבר כדי לנסות "להשתיק את המואזין", כפי שהוא דורש עתה לעת בחירות.

גלעדי היה שותף לקואליציה של חולדאי שדרדרה את דרום ת"א לשפל חסר תקדים. בישיבתו בקואליציה פעל גלעדי נגד הקמת תיכון עיוני בדרום ת"א, נגד תכניות סיוע לשכונות הדרום, ואיבד לחלוטין את אמון הציבור.

אדוני יו"ר הליכוד, אני פונה אלייך כחבר בליכוד, ההתלהמות הקיצונית והפרובוקציה הגזענית שגלעד מנסה ליצור, תחת הלוגו של תנועת הליכוד, איננה דרכך, איננה דרכי, איננה דרכו של הליכוד, היא דרך המאפיינת מיעוט שולי של קיצונים מתלהמים.

אני פונה אלייך להעביר את המסר שלא ייתכן לצאת נגד זכותם של ערביי יפו להתפלל לפי דתם, תחת הלוגו של תנועת הליכוד, ולהורות לעצור לאלתר את מימון הבחירות שהליכוד מספק לארנון גלעדי. אני מבקש שתפעל להדחת ארנון גלעדי מתנועת הליכוד ותעצור את הזרמת הכספים לקמפיין המביש שלו."

הבוקר מסתבר שמלחמת הסיעות עולה מדרגה.

כרוזים אנונימיים שהופצו בכפר שלם מייחסים לתנועה האיסלמית תמיכה באהרון מדואל. לאור גילוי הכרוזים מאשימה תנועת 'עיר לכולנו' את הליכוד ביתנו בהסתה. התנועה האסלאמית מצידה הודיעה כי היא לא תומכת באף מועמד.

בעקבות המקרה דווח באתר MYNET כי עו"ד שלי דביר המתמודדת ברשימת 'עיר לכולנו' פנתה לוועדת הבחירות בדרישה להורות לרשימת הליכוד להפסיק לאלתר את הקמפיין האנונימי.

גורמים בסיעה טענו כי "זה המשך ישיר לקמפיין הגזעני שמשולב בהסתה שמנוהל על ידי הליכוד", שבמסגרתו תלו פעיליו בשבוע שעבר כרוזים ביפו ועליהם נכתב "מי ישתיק את המואזין ביפו? רק הליכוד יכול".

כרוז הנגד של 'עיר לכולנו'

מהליכוד ביתנו נמסר בתגובה:

"מדואל מרגיש את עצמו רדוף ומייחס לרשימת הליכוד ביתנו מעשים שלא התבצעו על ידה. מדואל מסתיר בשבועיים האחרונים מתושבי שכונות דרום תל אביב את הקמפיין האגרסיבי שלו, ברחובות יפו שמבליט מנהיגים ערבים מתנועות שמאל קומוניסטיות ורדיקאליות, שממוקמים במקומות ריאליים ברשימתו. אילו מדואל היה אדם הפועל ביושרה הוא היה חושף את רשימתו גם בפני תושבי כפר שלם יד אליהו ויתר שכונות הדרום".

ראוי לציין שגם מדואל וגם גלעדי מתגוררים בשכונת כפר שלם בדרום העיר.

שלמה מסלאוי בפניה אישית לציבור המצביעים

יו"ר סיעת "תל אביב בטוחה' חבר המועצה והקואליציה היוצאת מר שלמה מסלאוי הפיץ השבוע ברשת הפייסבוק סרטון קצר המספר על פעילותו החברתית רבת השנים במסגרת חברותו במועצה.

מסלואי שפרש לא מזמן מסיעת הליכוד מבקש לקבל את אמון המצביעים ולהמשיך לכהן גם בקדנציה הבאה במועצת העיר.

סיעת 'דרום העיר' עשויה להיות הפתעת הבחירות…

בסיעת 'דרום העיר' חשו השבוע שהמאמצים והפעילויות הרבות אכן נושאים פרי. הסיעה ששמה לה כמטרה "להחזיר את הדרום לתל אביב" זכתה לאזכור חיובי מבחינתה בסקר בחירות שערכה דווקא סיעה מתחרה, סיעת 'אסיפת הורים'.

סקר הבחירות שהקיף קרוב ל-300 מצביעים התמקד בסיעות הבינוניות והקטנות (ללא סיעת מר"צ ותל אביב1) ותוצאותיו החמיאו מאד לסיעה החדשה מדרום העיר שרק לפני מספר חודשים הוקמה ללא תמיכה של מפלגות, ומורכבת רובה ככולה על ידי פעילי שכונות ללא עבר כחברי מועצה.

בסקר זוכה הסיעה החדשה לכ-4 מושבים במועצת העיר, משתווה לסיעת 'רוב העיר', קרובה לסיעת 'עיר לכולנו' ואף מקדימה סיעות ותיקות  כמו 'העבודה', ש"ס, 'הליכוד' ועוד.

סיעת 'דרום העיר' מככבת בסקר המתחרים

בתגובה לתוצאות הסקר אמרו ב-'דרום העיר':  "למי שרוצה קצת לדעת לאן נושבת הרוח לגבי הרכב המועצה המתגבשת, קבלו את הסקר שעשתה סיעה מתחרה שלנו ופרסמה אותו היום. כפי שניתן לראות אנחנו על הגל וזה בדיוק הזמן לחזק אותנו בעוד כמה מנדטים. כי נציגות מכובדת של הדרום במועצה תביא את השינוי המיוחל שכולנו שואפים לו. אז אם הדרום חשוב לכם, תצביעו למי שבאמת יכול להציל את השכונות שלנו. ב-22 באוקטובר הגיע זמן דרום. מצביעים דר, סיעת דרום העיר ומחזירים את הדרום לתל אביב. כי רק רשימה המורכבת כולה מתושבי שכונות הדרום תדאג לבית שלנו."

עם הרוח הגבית של הסקר פרסמו הבוקר בסיעת 'דרום העיר' עמוד עיתון עתידי בו הם מנסים להמחיש לתושבים את חזונם לשינוי אמיתי בדרום העיר. תחת הכותרת "חדשות המחר" נתגלתה כתבה המספרת על פעילותה של הסיעה להפיכת מפלצת הבטון הקרויה התחנה המרכזית החדשה למקום שוקק חיים לרווחת תושבי השכונות.

"בשביל התקווה והאופטימיות והחיוך. כך זה יכול להיראות בעתיד הקרוב. אתם תקומו ותלכו להצביע. אנחנו כבר נעשה את העבודה." רשמו חברי הסיעה ברשת הפייסבוק בה הפיצו את תמונת העיתון.

מאמינים בכוחם לשנות את המציאות - 'דרום העיר'

ביום שישי הקרוב, נפרסם כאן באתר הקהילתי של שכונות דרום ת"א ריאיון אישי בלעדי עם חיים גורן, תושב שכונת שפירא ומי שעומד במקום הראשון ברשימה של "סיעת דרום העיר" למועצת העיר תל-אביב. לקראת הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הבא (22/10), חיים גורן פתח לנו צוהר לתהליך שהביא אותו להצטרף למהפכה הגדולה של "סיעת דרום העיר" – מהביוגרפיה המשפחתית, דרך העבודה בתור מורה בתיכון בגבול שכונת-התקווה ויד-אליהו, ועד לפעילות השטח שלו במסגרת ועדי הפעילים בשכונות.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן