האם ראש העיר חולדאי חושש מהתעוררות תושבי דרום תל אביב?

בצעד חסר תקדים הורדו על ידי פקחי העירייה החל מליל אמש ובשעות הבוקר מאות שלטי בחירות של סיעת 'דרום העיר' שנתלו על ידי תושבי שכונות דרום תל אביב על מרפסות וגדרות בתיהם.

החל משעות הבוקר החלו תושבים נזעמים להתקשר למטה הבחירות של סיעת 'דרום העיר' ולהתלונן כי פקחי העירייה הסירו שלטים שהיו תלויים בבתיהם הפרטיים ואף איימו כי יקנסו אותם בחמשת אלפים ש"ח.

מסתבר שכחמישה ימים לפני הבחירות החליטו באגף הפיקוח של העירייה לצאת במבצע מיוחד להורדת שלטי הבחירות שהיו תלויים מזה שבועות וחודשים בשכונות הדרומיות של העיר.

בעקבות המעשה פנו גורמים בסיעה לעירייה אך נענו כי כך מחייב החוק.

הסיעה עצמה פרסמה בעקבות המקרה את ההודעה הבאה:

"היום בשעות הבוקר פשטו על שכונות הדרום פקחי העירייה והורידו מאות שלטים שלנו שהיו תלויים על גדרות הבניינים של התומכים הרבים בסיעה שלנו. אמנם זה חוקי, אבל מה זה מסריח… בשעה שסיעות אחרות הרצות למועצה ולהן כסף רב ולכן יכולות לפרסם על שלטי חוצות ברחבי העיר, סיעות חדשות שלא עומד מאחוריהן גב כלכלי נאלצות לפעול כמונו. תלישת השלטים זהו מהלך כוחני שבעיקר מעיד על פחד מאיתנו. אז אפשר לומר שהם מ-פ-ח-דים, כי סוף סוף הדרום התעורר מהשינה הארוכה שלו. אז לא לשכוח, עוד 5 ימים שמים בקלפי: דר, סיעת דרום העיר".

ראוי לציין כי בסיעת 'דרום העיר' היו היום מי שטענו כי שלטי בחירות של סיעות אחרות שתלויים אף הם על גדרות בתים בשכונה כלל לא הוסרו, דבר המעיד לטענתם ככל הנראה על מגמה נסתרת ומכוונת של ראש העיר חולדאי והסיעות המשתפות עימו פעולה.

האתר הקהילתי פנה לעיריית תל אביב וביקש תשובה לשאלה מדוע עד כה לא הפריע לאגף הפיקוח שתושבים תלו שלטים על רכושם הפרטי ואילו חמישה ימים לפני הבחירות נתנה הוראה להסיר את השלטים ? האם היה קורה אסון אם השלטים היו נשארים תלויים עוד שבוע ואז מוסרים על ידי התושבים בעצמם ? את תגובת העירייה לכשתתקבל נפרסם בהמשך בגוף הכתבה.

מרחב פרטי או ציבורי ? שלט שכדוגמתו הורידו פקחי העירייה
שלט של ת"א1 בכניסה לשוק בתקווה - תושב השכונה דיווח למוקד העירוני כבר אמש, אך עדיין השלט תלוי

בתוך כך התפרסם היום במקומון תל אביב סקר בחירות שקובע כי סיעת 'דרום העיר' עשויה להיות הסיעה הרביעית בגודלה במועצת העיר הבאה.

הסקר המפתיע מיקם את הסיעה החדשה במקום הרביעי אחרי סיעתם של חולדאי והורביץ (תל אביב 1 ומר"צ), ומעט אחרי הסיעה הדתית המאוחדת 'שגב'.

כפי שפרסמנו אמש,  מחר (שישי) נפרסם כאן באתר הקהילתי של שכונות דרום ת"א ריאיון אישי בלעדי עם חיים גורן, תושב שכונת שפירא ומי שעומד במקום הראשון ברשימה של סיעת 'דרום העיר' למועצת העיר תל-אביב.

לקראת הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הבא (22/10), חיים גורן פתח לנו צוהר לתהליך שהביא אותו להצטרף למהפכה הגדולה של סיעת 'דרום העיר' – מהביוגרפיה המשפחתית, דרך העבודה בתור מורה בתיכון בגבול שכונת-התקווה ויד-אליהו, ועד לפעילות השטח שלו במסגרת ועדי הפעילים בשכונות.

בראיון מספר גורן על הקשר המשפחתי ארוך-השנים לשכונת שפירא ודרום ת"א, על העבודה בתור מורה ומחנך בתיכון הממלכתי-דתי "ראשית" בגבול שכונת-התקווה/יד-אליהו, על ועד הפעילים של שכונת שפירא ועל נושא המסתננים והפליטים ודרכה של סיעת 'דרום העיר' לפתרון. יש למה לחכות.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן