הוענקו פרסי סוקולוב לעיתונות הכתובה והאלקטרונית ופרס דוש לקריקטורה

אמש (א') התקיים טקס הענקת פרסי סוקולוב לעיתונות הכתובה והאלקטרונית, ופרס דוש לקריקטורה, על סך של 18,000 ₪ כל אחד. הטקס במעמד ראש עיריית תלֿ-אביב-יפו, רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים קודמות. 

ראש העירייה רון חולדאי אמר כי זהות הזוכים השנה מבטאת את השינוי שחל בשיח הציבורי אצלנו ואת העברת הדגש לכיוון הכלכלי-חברתי. "תנועת המחאה של שנת אלפיים ואחת עשרה סימנה את תחילתה של התזוזה בכיוון הזה – והפרסים שאנו מעניקים השנה ניתנים למי שהיו בין הראשונים שהחדירו לתחום הדיון הציבורי את הנושאים הלא סקסיים של דיור, פנסיה, יוקר מחיה וריכוזיות. בכך הם בישרו את המחאה ועודדו אותה עם התפרצותה. באומץ ראוי לציון הם הצביעו על הבסיס הרעוע של פירמידות שנראו ושווקו כפלאים כלכליים – והתמוטטו לעינינו כמגדלי קלפים. ולמרבה האכזבה, הפוליטיקאים שלנו עדיין אינם מרימים את הכפפה. בדרג מקבלי ההחלטות, עיקר העיסוק מופנה לביטחון הלאומי ולא לביטחון הסוציאלי. הרבה אירן ומעט מדי יוקר המחיה, תחבורה ציבורית, מחירי הקוטג' ועניינים של איכות חיים".

הכלות והחתנים בתמונה עם ראש העיר חולדאי. בתמונה מימין- גיא רולניק, שאול אמסטרדמסקי, פרופ' זהר שביט, ברוך קרא, רון חולדאי, גל גבאי ודניאלה לונדון-דקל. (צילום- כפיר סיוון)

פרס סוקולוב לעיתונות הכתובה הוענק לגיא רולניק על הקמת "דה-מרקר" ועל הפיכת העיתונות הכלכלית לגורם משמעותי בשיח הכלכלי חברתי, ולשאול אמסטרדמסקי על כך שהעלה לסדר היום את שאלת הפנסיה במדינה באמצעות תחקיריו המעמיקים והמקיפים שחשפו את פגיעותה של הפנסיה של רוב העובדים במדינת ישראל.

פרס סוקולוב לעיתונות האלקטרונית הוענק לברוך קרא על פעילותו רבת השנים בעריכת תחקירים אמיצים ומחוללי שינוי בנושאי שלטון החוק. תחקיריו התאפיינו במאבק בשחיתות ובעמידה ללא חת על האתיקה העיתונאית, בעיקר בכל הנוגע לשאלת החיסיון העיתונאי ולגל גבאי על תחקיריה, שחשפו עוולות חברתיות הנוגעות לאוכלוסיות מוחלשות, בעיקר התחקירים על הטיפול התרופתי בנשים אתיופיות ועל סחר בנשים. תחקיריה מתאפיינים ביסודיות ובעומק ונשאו תוצאות פוליטיות חברתיות ומשפטיות.

פרס דוש הוענק לדניאלה לונדון דקל על עבודותיה, העוסקות במשפחה, בחברה ובפוליטיקה ומתאפיינות בהומור ובאירוניה עצמית, בחכמת חיים, אומץ ואישיות מובהקת. על פי נימוקי השופטים הצליחה לונדון-דקל ליצור ז'אנר מיוחד במינו של קומיקסאית/קריקטוריסטית נשית.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן