אונסק"ו הכריז הבוקר על תל-אביב כ ״creative city" (עיר יצירתית)

עשור לאחר ההכרזה של אונסק"ו על תל-אביב – יפו כעיר לבנה, מגיעה הכרה נוספת מהארגון הבינלאומי: הבוקר (ב') התבשרה עיריית תל-אביב-יפו על קבלתה ל"רשת הערים היצירתיות" "creative city" של אונסק"ו, בתחום המדיה והתרבות הדיגיטלית (Media Arts). 

קישור לאתר: http://www.unesco.org/new/en/culture/themes/creativity/creative-cities-network/

אונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם – יזם את הקמתה של "רשת ערים יצירתיות" במטרה ליצור שיתופי פעולה בין-לאומיים בין ערים כאמצעי לקידום התעשייה היצירתית המקומיות, ולרתימת היזמות והיצירתיות לחיזוק הכלכלה המקומית ולפיתוח החברתי.

ערב הצטרפותה של תל-אביב-יפו לרשת היו חברות בה 41 ערים, בשבע קטגוריות: ספרות, קולנוע, מוסיקה, אומנות ומלאכות עממיות, עיצוב, גסטרונומיה ואמנויות המדיה, בהן בואנוס איירס (עיצוב), בייג'ין (עיצוב), ברלין (עיצוב), דבלין (ספרות), מונטריאול (עיצוב), מלבורן (ספרות), סידני (קולנוע), סוויליה (מוסיקה).

קרדיט התמונה ותמונת הנושא: כפיר בולוטין.

תל-אביב-יפו התקבלה כחברה לרשת הערים בתחום ה-Media Arts. ערים בתחום זה מתאפיינות בקיומן של תעשיות יצירתיות ובעשייה תרבותית המונעות באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית; בהטמעה מוצלחת של אמנויות המדיה לטובת שיפור החיים האורבניים; בהנגשה של תוצרי התרבות באמצעות הטכנולוגיה דיגיטלית; בקיומן של צורות אמנות אלקטרוניות ושילובן בחיי החברה האזרחית ובהתבססותם של חללי סטודיו ופרויקטים בתחום אמנויות המדיה.

הפעילות האינטנסיבית של העיר בתחום יזמות הייטק בשנים האחרונות, ובעיקר, הפריחה הגדולה בתחום אומניות המדיה – הן שזיכו את תל-אביב-יפו בחברות ברשת.

קבלתה של תל-אביב-יפו כחברה ברשת הערים היצירתיות נועדה לעודד את המשך הפעילות והיזמות בתחום המדיה והתרבות הדיגיטליים, בשיתוף מגוון רחב של קהילות הפועלות בעיר: האקדמיה, המגזר העסקי, התעשייה, מוסדות התרבות, ועוד. לצד הפעילות המקומית, עיקר חשיבותה של הרשת הוא ביצירת שיתופי פעולה בין-לאומיים בין הערים החברות בה – המבוססים על למידה משותפת, וחילופי ידע – שיאפשרו לרתום את היצירתיות לכלכלה המקומית ולפיתוח חברתי. כך, על מנת לשמור על התואר, מידי שנה תציג העיר בפני הארגון יוזמות ושיתופי פעולה אשר התרחשו במהלך השנה עם גורמים בתוך העיר ובחו"ל.

לפני עשר שנים הכריז אונסק"ו על העיר הלבנה של תל-אביב -יפו בתור מרכז מורשת תרבות עולמי. בכך הכיר העולם בחשיבותה של אדריכלות העבר של העיר. הצטרפותה של תל-אביב-יפו, החל מהיום, לרשת הערים היצירתיות של אונסק"ו, מבטא את הכרתו של העולם בתרומתה של העיר להווה ולעתיד – הכרה בהיותה מרכז תוסס של יצירה תרבותית וטכנולוגיה פורצת דרך, בית לתעשיות היצירתיות המעניינות והחשובות ביותר בישראל, מוקד של סצינת החדשנות הדיגיטלית רבת המעוף והיוזמה.

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי: " לפני עשר שנים הכריז אונסק"ו על העיר הלבנה של תל-אביב -יפו בתור מרכז מורשת תרבות עולמי. בכך הכיר העולם בחשיבותה של אדריכלות העבר של העיר. הצטרפותה של תל-אביב-יפו, החל מהיום, לרשת הערים היצירתיות של אונסק"ו, מבטאת את הכרתו של העולם בתרומתה של העיר להווה ולעתיד – הכרה בהיותה מרכז תוסס של יצירה תרבותית וטכנולוגיה פורצת דרך, בית לתעשיות יצירתיות ומקוריות ומוקד של סצינת החדשנות הדיגיטלית רבת המעוף והיוזמה".

קרדיט: זיו קורן

 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן