מסתמן: פיצוי של 1,850,000 ₪ למתפני כפר-שלם תוך 6 חודשים

טיוטת ההחלטה בעניין פיצוי תושבי כפר שלם הוגשה לשר הבינוי אורי אריאל: פיצוי של 1,850,000 ₪ למתפנים תוך 6 חודשים

אחרי שנים של סחבת סוגיית הפיתרון של כפר שלם מגיע לישורת האחרונה. היום (ראשון) הוגשה לשר הבינוי אורי אריאל חוות דעת הוועדה לשמיעת ההתייחסות לפיצוי תושבי כפר שלם שהוקמה על ידי מועצת מקרקעי ישראל. השר אריאל: "החלטנו ללכת פעם נוספת לקראת התושבים".

כזכור, בהמשך לדיון שנערך בעניין כפר שלם במועצת מקרקעי ישראל, הקים שר הבינוי אורי אריאל ועדה לבדיקת טענות תושבי כפר שלם, ובחינת מתווה הפיצויים שיוענקו לתושבים, תוך הבנה כי הגיעה העת שמדינת ישראל תסגור את הפצע הפתוח בלב תל אביב ולתת מענה מיטבי לתושבים וכן למדינה ישראל, עת יפונה השטח ויבנו במקום לפחות 1800 יח"ד חדשות. הוועדה שמעה את התושבים ואת המדינה והגישה את המלצתה לשר אורי אריאל.

במסגרת הועדה נשמעו טענותיהם של כל הגורמים הרלוונטיים הן מצד התושבים והן מצד הרשויות השונות ובכללן עיריית תל אביב-יפו, חברת חלמיש, ובעלי ידע בעניין. בהתאם לכך המליצה הועדה על מתווה פיצוי הוגן וראוי במסגרתו יקבל כל זכאי שיתפנה ברצון מן המקרקעין סך של 1,850,000 ₪ אשר מחולקים ל1,700,000 ₪ עבור רכישת דירת ארבעה חדרים מקבילה באזור בהתאם להערכת השמאי הממשלתי, ועוד 150,000 שקלים כתמריץ ככל שיתפנו 450 זכאים לפחות בתוך 6 חודשים מיום אימוץ מסקנות הועדה על ידי מועצת רשות מקרקעי ישראל. הועדה הרחיבה את בסיס הזכאים והעניקה פיצוי אף למי שאינו זכאי לפיצוי על פי הקריטריונים כפי שנקבעו ב1996, וזה בסך של כמה מאות אלפי שקלים, מתוך הבנה כי על מנת לפנות את המקרקעין יש להתייחס לכל הגורמים היושבים בשטח. הדו"ח משקף רצון כנה של המדינה לבוא לקראת התושבים.

השר מאמץ את החלטות הועדה לשמיעת ההתייחסות לפיצוי תושבי כפר שלם השר אריאל מבקש להודות לגורמים המקצועיים ובראשם מר רמי כהן מנכ"ל משרד החקלאות אשר עמד בראש הועדה ופעל ככל יכולתו להביא את הסיכום.

את הועדה הקים שר הבינוי אורי אריאל לאחר שקיבל בחודש אוגוסט האחרון מסמך הקובע את הפיצויים לתושבים. המסמך אמנם היה מקובל על משרד הבינוי, רשות מקרקעי ישראל, רשות החברות הממשלתיות, חלמיש ועיריית תל אביב יפו, אך לא היה מקובל על התושבים. השר אריאל שמע את בקשת התושבים להיות מעורבים בהכנת הקריטריונים ומינה ועדה שתשמע את צרכי התושבים. בראש הועדה עמד מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן. הועדה עמדה ביעד של 75 הימים שהוקצו עבורה כדי להגיש את המסקנות.

על פי ההערכות ניתן יהיה לבנות בשטח החדש שיתפנה לפחות 1800 דירות חדשות, ובמשרד הבינוי אומרים כי ההכנסות המשוערות בסך 660 מיליון שקלים יוקצו לטובת מתן הפיצויים למשפחות שיפונו מכפר שלם.

שר הבינוי אורי אריאל: "החלטנו ללכת פעם נוספת לקראת התושבים ולבחון את טענותיהם במלוא הרצינות. אני מאמין שבהידברות והאזנה לצורכי התושבים ניתן להגיע לפתרונות טובים שייתנו מענה ראוי לתושבים ויביאו את סאגת כפר שלם, הנמשכת כבר 50 שנה, לידי פתרון. המדינה תוותר על ההכנסות שיתקבלו מהקרקע ותיתן אותם לתושבים".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן