עיריית ת"א מפלה לרעה בתי עסק ישראלים מול אלה של הזרים. לעומתה בעיריות חיפה ושדרות יש מדיניות אחרת…

בעלי עסקים קטנים (פיצוציות למיניהן) בת"א מאשימים את עיריית ת"א באיפה ואיפה. לטענתם פקחי העירייה רושמים להם דוחות על סך מאות שקלים על עבודתם בשבת כאשר בו בעת במרחק מטרים מהם בעלי העסקים הזרים (שחלקם כמובן לא חוקיים) פתוחים ועובדים ללא שום הפרעה ובטח שללא קבלת קנסות.

בעלי העסקים בשכונות דרום העיר כועסים על העירייה ובצדק. מאות עסקים של שוהים בלתי חוקיים פתוחים בעיר 24/7, מרביתם הגדול כמובן ללא רישוי עסק כמקובל בחוק.

לא רק שבתי העסק של הזרים פועלים בעיר ללא רישיון, הם אף מוכרים מוצרים ללא מע"מ ובניגוד לחוק ולא משלמים למדינה מיסים.

יתרה מכך, אין שום פיקוח על המוצרים הנמכרים ובין היתר אף מתבצעת מכירה של משקאות אלכוהול מעבר לשעה 23:00 כמוגדר בחוק.

אחד מבעלי הפיצוציות הפתוחות בשבת טוען: "החוק אמור להיות מעל כולם. אישית אני מעדיף לסגור את העסק בשבתות מאשר לשלם את הדוחות של העירייה. אולם, הזרים שבכלל אין להם רישיון חוקי לפתיחת עסקים, גונבים לנו את הפרנסה, הם בעצם מרוויחים על חשבוננו. הם מוכרים בחנויות הלא חוקיות מוצרי מזון, שתייה וחטיפים בחצי מחיר. וזאת בין היתר מכיוון שהמדינה לא גובה מהם מסים ולכן אנשים קונים אצלם ולא אצלנו. אני עדיין לא מבין למה העירייה נמנעת מלתת להם דוחות".

מסתבר כי בשבוע שעבר הנושא נדון בפורום סגני ראש העירייה. חלקם מחו על כך שהעירייה אינה עושה די נגד בעלי עסקים זרים שפועלים בשבתות. גורם בעירייה מסר כי במהלכה הוטחו ברון חולדאי אמירות קשות בנוגע לפעולות העירייה בנושא. מצד אחד חולדאי מבקר את הממשלה שלא עושה די נגד הזרים אולם בו בעת העירייה מפגינה אוזלת יד ואף היא אינה עושה את שאשר עליה לעשות.

אין ספק שהמצב הקיים מעודד את המסתננים לפתוח עוד ועוד בתי עסק, חנויות, מסעדות וברים ובעלי העסק הוותיקים והחוקיים נפגעים מכך.

בין היתר אף נטען שכלל אין היגיון לאפשר למסתננים להקים עסקים כאשר ברור שהעסקים אינם עומדים בתנאי רישוי עסק ממשרד הבריאות, כיבוי האש, איכות הסביבה והמשטרה. הדרישה היא מרשויות החוק לאכוף באופן מיידי את החוקים בנושא ולסגור את העסקים האלה לאלתר.

לפני מספר שבועות נודע, כי עיריית חיפה מחליטה להקדים תרופה למכה ומנסה למנוע את הצפת העיר במסתננים ושוהים בלתי חוקיים.

מסתבר כי עיריית חיפה שלחה לכל בתי העסק בחיפה מכתב אזהרה בו היא כותבת שעסק שיעסיק עובדים זרים (אפילו אם חוקיים), העירייה תפעל לביטול רישיון העסק ומשמעות הדבר שהעסק יהיה לא חוקי וייסגר.

 במקביל, גם עיריות שדרות, אילת ובשיתוף עם משטרת ישראל פועלות יחדיו למיגור התופעה כל אחת בעירה.

לאחרונה סגרה משטרת שדרות בתי עסק שונים של זרים, בין היתר נסגרו מספרה וקפה אינטרנט שפעלו בעיר ללא רישיון והיוו מקום לתושבים זרים אשר פקדו אותם גם בשעות הלילה המאוחרות והפריעו למנוחת השכנים.

גם באילת נסגרו בתי עסק של מסתננים באשמת אלימות ואלכוהול במכירה לא חוקית.

מפעילי המקום הובאו לתחנת המשטרה שם נפתח נגדם תיק בגין ניהול עסק ללא רישיון והמקומות נסגרו בצו מנהלי.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן