אצטדיון בלומפילד המיתולוגי יעבור תהליך שדרוג נרחב החל מיולי 2016

השדרוג יימשך כשנתיים * מספר מקומות הישיבה צפוי לגדול מכ-14,400 לכ-24,000 ויעמוד בסטנדרטים הגבוהים של הכדורגל האירופאי * עלות השיפוץ כ-275 מיליון שקלים 

אצטדיון בלומפילד, שבו התרחשו אירועים מכוננים בתולדות הכדורגל הישראלי ומשמש כביתם של שלוש הקבוצות המובילות בעיר במשך שנים: הפועל תל אביב, מכבי תל אביב ובני יהודה, יעבור החל מיולי 2016 שדרוג נרחב הצפוי להימשך כשנתיים ועלותו כ-275 מיליון שקלים. השדרוג הינו חלק מהמאמץ העירוני לחידוש מוסדות הציבור העירוניים ובכלל זה מוסדות החינוך, הקהילה, התרבות והספורט.

התכנון החדש, ישמר את המאפיינים הייחודיים של האצטדיון, הכוללים את היציעים הבנויים כ-BOWL שתורמים לאווירה המיוחדת, כמו גם הקרבה לכר הדשא. מעבר להגדלת מספר מקומות הישיבה לכ-24,000, השדרוג יעמיד את האצטדיון בסטנדרטים המעודכנים של אופ"א, שיאפשר קיום משחקים בינלאומיים הן של נבחרת ישראל והן במפעלים האירופאיים. רוב היציעים הקיימים ישופצו ויישארו על כנם, כאשר ייבנו שטחים חדשים מתחת ליציעים וייבנו מבנים נוספים כחלק מהיציע המערבי והיציע המזרחי. לרווחת הצופים, יותקנו מספר רב של תאי שירותים, אמצעי הנגשה לנכים, מערכות הסעדה שונות ומועדוני מנויים ל-VIP. כמו כן, התכנון כולל שיפור זוויות הראייה, זרימה טובה ובטיחותית של הקהל, עמדות צילום, אולפנים לשידורי טלוויזיה, מערכות תאורה, חדרי בקרה ואזורים ייעודיים לרכבי שידור. באזור השחקנים, המופרד משאר הקהל, תוכננו ארבעה מתחמי מלתחות הכוללים, בין השאר, חדרי מאמנים, חדרי שופטים, בדיקות סמים, חדר רופאים ובקרים. צפי סיום השיפוץ: אוגוסט 2018.

האצטדיון, שמנוהל על-ידי חברת היכלי הספורט תל אביב-יפו, הוקם בשנת 1962, בסיוע תרומתם של האחים ברנרד ולואיס בלומפילד, על מקומו של מגרש "באסה" שהיה פעיל משנת 1949. המשחק הרשמי הראשון באצטדיון נערך באוקטובר 1962, ובו שיחקה הפועל תל אביב מול שמשון תל אביב. חודשיים לאחר מכן התארחה בבלומפילד בפעם הראשונה קבוצה מחו"ל, ס.ק אנסחדה ההולנדית ששיחקה מול הפועל תל אביב במשחק ידידות.

במהלך השנים, זכו האוהדים באצטדיון להיות עדים לרגעים היסטוריים, אליפויות, שערים מכריעים וקבוצות ענק מרחבי העולם שהגיעו לאצטדיון במסגרת משחקי ליגת האלופות ומשחקי ידידות. ביוני 2013 אירח האצטדיון חלק מהמשחקים באליפות אירופה בכדורגל עד גיל 21 שנערכה בישראל. מלבד אירועי הספורט, הופיעו באצטדיון שורה ארוכה של אמנים מהמובילים בעולם, בהם ריהאנה, פיל קולינס, סיימון וגרפונקל, בלאק אייד פיז, ברברה סטרייסנד ואחרים. האצטדיון אף זכה למקום של כבוד במערכון של שלישיית הגשש החיוור – "שירים שערים וטכנאים". 

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "שדרוגו וחידושו של אצטדיון בלומפילד הינו חלק ממימוש החזון העירוני, המתבצע בעשור האחרון, לחידוש ושדרוג מוסדות התרבות ומתקני הספורט העירוניים והתאמתם לצרכים והסטנדרטים של המאה ה-21. אני בטוח כי לאחר סיום העבודות וחניכת האצטדיון המשודרג אוהדי הכדורגל במדינת ישראל, ייהנו מאצטדיון ברמה הגבוהה ביותר ומחוויית צפייה ייחודית ואיכותית"

הפרויקט מנוהל על-ידי הרשות לפיתוח כלכלי, אשר בבעלות עיריית תל אביב-יפו.

חברת הפיקוח – משרד קידן.

אדריכל הפרויקט- מנספלד קהת אדריכלים

קרדיט הדמיות: מנספלד קהת אדריכלים

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן