פרויקט "המגדלור" יוצא לדרך! מרכז חווייתי-תרבותי חדש על שפת ימה של תל אביב-יפו

פורסם מכרז להפעלת מבנה המגדלור * יותר שימוש של אטרקציה תיירותית תרבותית

עיריית תל אביב-יפו פרסמה מכרז בשיתוף חברת "אתרים" להפעלת מרכז תיירותי חדשני במבנה המגדלור הסמוך לנמל תל אביב ומתחם יריד המזרח. מדובר באחד הפרויקטים המרתקים ביותר בעיר והעירייה שמה לה כיעד לעצבו כעוגן תיירותי באזור קו החוף של העיר ללא הפסקה, אשר יספק ערך תרבותי-חוויתי במיקום אסטרטגי בין הים לירקון.

המגדלור הוקם על ידי הבריטים בשנת 1935 על חוף הים שמצפון לתל אביב, בסמוך לשפך הירקון, ומטרתו הייתה להזהיר אוניות המתקרבות לחוף מפני שרטונות החול המצויים במקום. המגדלור, המתנשא לגובה של כ-20 מטרים, שירת את נמל תל אביב, אשר הוקם בשנת 1936 ואת המעגן של תחנת הכוח הסמוכה. הוא חדל לפעול בשנת 1966 עם הפסקת הפעילות בנמל תל אביב, עקב פתיחת נמל אשדוד. בשנת 2011 הוכרז המגדלור כאתר מורשת ובשנת 2012 הוא שופץ ושומר על ידי חברת "אתרים", במימון עיריית תל אביב-יפו, אתרים ומשרד התיירות. המבנה משך במהלך השנים סקרנות רבה בקרב המבקרים הרבים המגיעים לאזור. שטח הנכס עומד על כ-63 מ"ר (ברוטו) והוא ממוקם בחלקו הצפוני ביותר של נמל תל אביב, אחד האתרים המתויירים ביותר ברחבי העיר, אשר פוקדים אותו מדי יום עשרות אלפי מבקרים מהארץ ומחו"ל.

הנכס עצמו בבעלות רשות הפיתוח (הבעלים הרשום של המבנה) כאשר עיריית תל אביב-יפו הינה השוכרת של אתר המגדלור. העירייה וחברת "אתרים" משתתפים בעלות של כ-750 אלף ₪ (כולל מע"מ) והיזם שייבחר במכרז יוסיף סכום זהה לפחות או לחילופין, יציע יותר, כך שההשקעה הכוללת במקום תהיה בעלות של כ-1.5 מיליון ₪ ומעלה.

היזם שיזכה במכרז יקים ויפעיל את הנכס לתקופה של עשור (5 שנים ועוד אופציה לחמש שנים) וכן יהיה אחראי על הקמת התוכן התיירותי של המקום, כאשר המטרה העיקרית היא הפעלה של אטרקציה ייחודית שתספק חוויה תרבותית ייחודית לעוברים ושבים בתוך שטח המגדלור עצמו.

מלבד פעילותו המרכזית של המגדלור, יותרו בו שימושים משניים רבים ומגוונים אותם יהיה המקים רשאי להפעיל ביתרת מתחם המגדלור בשטח הצמוד לו, כגון: הפעלת עגלות קפה ומזון וכן תתאפשר עגלה למכירת מזכרות וכן סדנאות ופעילויות מעשירות על שפת הים ובחיבור ישיר או עקיף למתחם יריד המזרח והנמל.

את מסמכי המכרז ניתן לרכוש  באגף נכסי העירייה, חדר 824 קומה 8, בניין עיריית תל אביב יפו, החל מיום 30/05/2016. למידע לחצו כאן.

לברורים בקשר לרכישת מסמכי המכרז, ניתן לפנות ליחידת הפרויקטים, אגף נכסי העירייה בטלפון 03-5218254 , פקסימיליה 03-5216084, בימים א'-ה', בין שעות 09:00- 14:00.

קרדיט צילום- עמרי אמסלם

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן