תל אביב-יפו במקום ה- 6 מבין הערים הטובות בעולם לסטרטאפיסטים

המגזין האמריקאי Fast Company: תל אביב-יפו מדורגת במקום ה- 6 מבין הערים הטובות בעולם לסטרטאפיסטים

העיר העברית הראשונה מקדימה בדירוג ערים כמו ניו יורק, לונדון, פריז ואמסטרדם

תל אביב-יפו היא לא רק מקום מצויין לפעילות של חברות סטרטאפ – היא גם מקום מצויין לסטרטאפיסטים עצמם. מגזין העסקים האמריקאי Fast Company הכתיר את תל אביב-יפו לאחת הערים הטובות בעולם לעבודה בטכנולוגיה, כאשר היא מדורגת במקום ה-6 אחרי הערים ברלין, אוסטין, טורונטו, סן פרנסיסקו ובוסטון. בנימוקי הזכייה ציינו השופטים "תל אביב-יפו הידועה גם בשם ״עמק הסיליקון" (Silicon Wadi) הפכה לנקודת ההתחלה בעבור סטרטאפים פיננסיים".

תל אביב-יפו נבחרה למקום השישי, לאחר שחוקרי שיווק בינלאומיים בחנו 20 ערים הידועות כמרכזי סטרטאפים, על פי מספר פרמטרים הקובעים את איכות החיים והעבודה של העוסקים בתחום: רמת החיים, שכר ממוצע, דמי שכירות, אורך נסיעה ממוצע למקום העבודה, תנאי העבודה, ועוד.

רשימת דירוג הערים הזוכות: 1. ברלין, 2. אוסטין, 3. טורונטו, 4. סן פרנסיסקו, 5. בוסטון, 6. תל אביב-יפו, 7. לוס אנג'לס , 8. אמסטרדם, 9. מונטריאול, 10. פריז 11. בנגלור, 12. סיאטל, 13. ונקובר, 14. מוסקווה, 15. שיקאגו, 16. לונדון, 17. ניו-יורק, 18. סידני, 19. סאו פאולו, 20. סינגפור. 

בעשור האחרון הפכה תל אביב-יפו לאחת ממרכזי הסטרטאפים הטכנולוגיים החשובים בעולם. בכל רגע נתון פועלות בעיר יותר מ-1,400 חברות כאלה – שהוא הריכוז הגבוה ביותר בעולם של חברות לנפש או קילומטר מרובע. העיר היא גם מוקד בין-לאומי של תוכניות אקסלרציה ואינקובציה, עם כ-70 תוכניות שונות. עיריית תל אביב-יפו פועלת לעידוד תעשיית הסטרטאפים על-ידי הקמת מרחבי עבודה משותפים ליזמים ("הספרייה", מזא"ה 9 וקריית עתידים); תמיכה וסיוע עירוניים לסטרטאפיסטים; קיום אירועים וכנסים; חשיפת פעילות הסטרטאפים בפני התקשורת העולמית ומשקיעים בין-לאומיים ועוד.

דירוג Fast Company מצטרף לרשימה ארוכה של תארים ודירוגים בהם זכתה העיר בשנים האחרונות בזכות הובלה טכנולוגית, ובהם:

–          "העיר החכמה בעולם" (כנס Smart Cities – ברצלונה)

–          אחת מחמש הערים היצירתיות בעולם (Globe and Mail)

–          מרכז החדשנות החשוב בעולם מחוץ לארה"ב (Compass)

–          מרכז החדשנות של אירופה (Wall Street Journal)

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "תופעת הסטרטאפ ניישן היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על האומה שלנו, וכדרכן של אומות סטרטאפ גם לסטרטאפ ניישן הישראלי יש סטרטאפ סיטי – תל אביב-יפו. העיר מהווה השראה בעבור הרעיונות המבריקים, שקורמים צורה ומהות בטרם הופכים לחברות גדולות. מהרגע שהעירייה זיהתה את התופעה, היא עושה כל שביכולתה כדי למנף ולהעצים את היזמים היצירתיים אם ביצירת סביבה עירונית תומכת ומזמינה, פתיחת מאגרי המידע של העירייה עבור היזמים, תחרויות פיתוח אפליקציות, שיתוף פעולה עם אירועים טכנולוגיים ויזמים, פתיחת חללי עבודה לסטרטאפיטסים, רישות העיר ב-WIFI ועוד."

מנכ"ל עיר עולם ותיירות, איתן שוורץ: "המחקר משקף את היתרון האמיתי של העיר: שילוב של פעילות סטרטאפיסטית בהיקף עצום, לצד מעטפת עירונית שלמה מסביב שהופכת את חוויית המגורים והעבודה בעיר למושלמת ליזמים צעירים. התפקיד של העירייה הוא לא רק לעודד פעילות כלכלית – אלא לדאוג לכך שהעיר הזו תמשיך להיות מגניבה ותוססת – ולהפגיש בין היזמים המקומיים לכוחות הכלכליים והתקשורתיים בעולם כדי לייצר ערך אמיתי לחברות, לתושבים ולעיר."

אתר המגזין Fast Company

קרדיט תמונת הנושא: יעל צור.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן