תל אביב-יפו: העיר הראשונה בישראל שתפעיל את מצלמות הנת"צים

בראשון למרץ יכנסו המצלמות לפעילות * בעיר הותקנו 25 מתוך 75 המצלמות * הקנס הצפוי: 500 שקלים

תל אביב-יפו היא העיר הראשונה בישראל שתיישם את האכיפה בנתיבי התחבורה באמצעות מצלמות אוטומטיות. האכיפה תכנס לתוקף בראשון למרץ 2017 כאשר בנתיבי התחבורה הציבורית ברחבי העיר הותקנו כ-25 מתוך 75 המצלמות המתוכננות. מצלמות האכיפה יצלמו 24 שעות בזמן שהנת"צ פעיל, הצילומים יועברו ישירות למרכז השליטה המאויש בפקחים מוסמכים שיצפו בנעשה ויבצעו אכיפה בגין שימוש שלא כדין בנתיבי התחבורה הציבורית. הקנס אשר עומד על כ-500 שקלים ישלח בדואר רשום ישירות לבעל הרכב. ברחובות בהם תבוצע אכיפה כנגד נסיעה בנת"צים הוצב שילוט המעדכן את הנהגים.

עיריית תל-אביב-יפו פעלה ופועלת לקידום תחבורה ציבורית יעילה בעיר כיעד אסטרטגי ראשון במעלה ומעודדת, כמדיניות שימוש בה על חשבון הרכב הפרטי באמצעות הוספה של נתיבי תחבורה ציבורית ואכיפתם במטרה לקצר את זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית.

בעיר תל אביב-יפו קיימים מעל ל-45 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית ב-31 רחובות, כאשר בעשור האחרון נוספו כ-20 ק"מ נתיבי תחבורה ציבורית.

הפיכת הרחובות לנתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית מתבצעת כחלק מתכנית מקיפה של משרד התחבורה ועיריית תל־אביב-יפו לייעול מערך האוטובוסים והתחבורה ולשיפור איכות החיים והסביבה של תושבי מטרופולין גוש דן.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אין ערך לנתיב התחבורה הציבורי אם נוסעים בו כלי רכב פרטיים ואוטובוס לא יכול לנסוע מהר יותר. אני מברך על כך שלאחר שנים בהן אנו דורשים אכיפה או העברת סמכויות לידנו – הדבר סוף סוף יוצא אל הפועל. התחבורה הציבורית היא המפתח והיא העתיד לאיכות החיים. בתל אביב-יפו יש כ-45 קילומטר נתצ"ים ואני מאמין שבאמצעות האכיפה נגיע למציאות שבה אנשים יתחילו לכבד את הנת"צ ובאופן שיעצים את התחבורה הציבורית ויפחית את השימוש ברכב פרטי. עם זאת, נתיבי תחבורה ציבורית בתוך העיר אינם העיקר ולצערי עד היום אין נתיבי תחבורה ציבורית רציפים בדרכים הבין עירוניות המביאות את מיליון היוממים הנכנסים לעיר מידי יום ויוצרים את הפקקים והעומסים הכבדים. רק באמצעות הוספת נתיבים ייעודים לתחבורה הציבורית בדרכים הבין עירוניות ניתן יהיה להגיע לשיפור גם בהיבט זה".

מיטל להבי, סגנית רה"ע ת"א-יפו הממונה על תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות: "חלוקת זכויות הדרך צריכה לבטא צדק חלוקתי במרחב ולכן, לחמישים נוסעים באוטובוס מגיעה עדיפות על פני הנהג ברכב פרטי. ואם נתצ"ת אז שילמת! כי מעכשיו האכיפה על הנת"צים תהיה קלה ויעילה באמצעות מצלמות שילכדו את העבריינים בקליק. יש לזכור שמטרת האכיפה היא להעלות את הסטנדרטים של התח"צ  לא רק העלאת המהירות אלא גם שיפור התדירות, הזמינות, השירות והחדשנות. אני מצפה ממשרד התחבורה שיבצע מהלכים משלימים לתיעדוף התח"צ גם בכבישים בינעירוניים ולתוספת תשומות כדי לתגבר את הענף. בסופו של יום תחבורה ציבורית היא זכות בסיסית ומפתח לשוויון הזדמנויות כלכלי וחברתי ועלינו לפעול להנגשתה וליעילותה". 

  • הרחובות בהם הותקנו המצלמות: אבן גבירול, אלנבי, נמיר, בן יהודה, דיזינגוף, העלייה, המלך ג'ורג'.
  • מס' נתיבי התחבורה הציבורית בעיר: 31
  • מס' המצלמות שהוצבו: 25
  • מס' מצלמות המתוכננות: 75
  • גובה הקנס הצפוי: 500 ₪.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן