ראשוני: סוזי כהן צמח תחליף את חיים גורן במועצת העיר ת"א

הפעילה החברתית ותושבת שכונת קריית שלום, סוזי כהן צמח, תחליף בקרוב את חבר המועצה ויו"ר ועדת הביטחון, חיים גורן, כנציגת סיעת 'דרום העיר' במועצת העיר תל-אביב יפו. כך נחשף הערב בכנס פעילי הסיעה שהתקיים בקריית שלום בנוכחות פעילים ותושבי שכונות דרום העיר.

כ70 פעילים ותושבי שכונות דרום ת"א הגיעו הערב לכנס מיוחד של סיעת 'דרום העיר' לטובת סקירת פעילות, עדכונים ודיון פתוח.

בכנס חולקו עלוני מידע (ראו מטה) לסיכום פעילות הסיעה עד כה במועצת העיר והוזכרו פרוייקטים שצלחו לטובת מלגות לצעירים בדרום העיר, תקציבים שהועברו לחיזוק הקהילה היהודית בשכונות, פעולות שננקטו לחיזוק הבטחון האישי, ומהלכים נוספים שנחלו הצלחה בעיקר בטיפול במתחמי פשע שעם השנים הלכו והתבססו וכיום נוקו ואינם.

חבר המועצה הפורש חיים גורן פתח את הערב, סקר הפעילויות, ואמר בין היתר:

נושא דברים, גורן

״מה שמייחד את סיעת דרום העיר והוא בעצם הכח המניע אותה, הוא היעדר אגו ומשחקי כח בין כל מרכיביה.

אנחנו משתפים פעולה ופועלים למען חיזוק שכונות דרום העיר עם כל מי שמעוניין להירתם ולסייע.

אני פורש היום ממועצת העיר לפי הסכם הרוטציה שנקבע עוד לפני הבחירות, ומעביר השרביט לחברתי סוזי כהן עד לסיום הקדנציה במהלך מתואם ומשותף שיסייע לנו להשיג המטרות והיעדים שהצבנו לנו.

באופן אישי אמשיך לשתף פעולה ולקדם מהלכים כחלק אינטגרלי מסיעת דרום העיר לטובת כלל תושבי דרום ת"א.״

גורן אף סקר הפעילות של הסיעה בקדנציה הנוכחית, הדגיש יעדים ומטרות עתידיות ודיווח בין היתר גם על ההחלטה להקמת תיכון עיוני חדש וראשון בדרום העיר אשר יוקם בקרוב בשטח בין קרית שלום ונווה עופר.

חברת הסיעה סוזי כהן צמח ומי שבקרוב תהפוך לחברת מועצה אמרה:

"בראשית דברי אני רוצה להודות לחיים על 3.5 שנים נפלאות במועצת העיר של הישגים והצלחות, על השותפות האמיתית והכנה לכל אורך הדרך ועל העשיה הברוכה למען הקהילה.

היינו שותפים בהחלטה להקים יחד את הסיעה ואנו נמשיך להיות שותפים גם בעתיד.

כמי ששנים פועלת למען הקהילה בה אני חיה, בכוונתי להמשיך ולהילחם למען התושבים על כל הזכויות המגיעות להם, חינוך ראוי, רווחה, תשתיות וביטחון והפעם מתוך מועצת העיר.

באופן אישי אני נכונה לקדם מהלכים ברמה ארצית בכל הקשור לבעיית המסתננים, ואני רואה בכל הנוכחים פרטנרים לעשייה ולחתירה למטרה.״

חברת המועצה החדשה, כהן

כהן צמח, נשואה ואם ל-3, נולדה וגרה כיום בשכונת קריית שלום והינה פעילת שכונות ותיקה וממובילת המאבקים החברתיים של שכונות הדרום. במסגרת פעילותה הציבורית כיהנה כהן כיושבת ראש ועד הורים בבתי הספר נופים ועירוני ה’ ובין היתר כיום היא מרכזת פרוייקטים למען משפחות במצוקה. ניתן לקרוא עליה בכתבה שערכנו בנושא המתמודדים לפני הבחירות (לחצו כאן).

לאחר דברי הפתיחה נערך דיון פתוח בהשתתפות התושבים.

מרבית שאלות הנוכחים נגעו בנושא מוסדות החינוך למסתננים שהולכים ומתרבים בשכונות. הנוכחים הביעו זעמם על מהלכי ראש העיר חולדאי להקמת כיתות וגנים נוספים בגינת לוינסקי ואף על ההחלטה להפוך החל מהשנה הבאה את בית הספר המצטיין 'שבח מופת' לבית ספר למסתננים.

״אם תשאל כל אחד מתושבי דרום תל אביב היום מה מפריע לו, תקבל תשובה אחת:'המסתננים'. זה מצב שחייב להשתנות״, אמר אחד הנוכחים תושב שכונות הדרום.

תושבת אחרת, אם לילדים קטנים המתגוררת בשכונה, התלונה כי: ״המצב כבר עבר כל גבול. היום הגעתי עם הילד שלי לטיפת החלב לחיסון והאחות אומרת לי ׳אין לי חיסונים לתת לילד שלך׳. טיפות החלב בשכונות שלנו מלאות בילדי מסתננים. זה פשוט הזוי, לאן הגענו?״

בתגובה לדבריה אמר גורן: ״אנו נפעל בהחלט גם בתחום הזה. נושא טיפות החלב הוא סוגייה בפני עצמה״.

סיעת דרום העיר גרפה בבחירות האחרון כ4700 קולות בוחרים (לינק), הצליחה בהתמודדות ראשונה להכניס חבר מועצה בודד ונתפסת בעיני רבים כמייצגת המובילה והאותנטית של שכונות דרום ת״א (לינק).

יש לציין כי הפתיעו בנוכחותם חברי המועצה גל שרעבי (ת"א אחת) והרב נתן אלנתן (ש"ס), שלדברי גורן, רואים איתו עין בעין את טובתם של תושבי דרום העיר ופועלים יחדיו לשם כך.     

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן