נחנך מרכז הצפרות "ראש ציפור" בגני יהושע בת"א

נשיא קק"ל אוסטרליה: "20 שנה אחרי אסון המכביה, לפארק משמעות מיוחדת עבורנו האוסטרלים";

השבוע, 100 שנים להצהרת בלפור – חברי המשלחת השתתפו באירוע חגיגי בהיכל העצמאות שם הוכרז על הקמת המדינה וחתמו על מגילת העצמאות. 

משלחת חברי קק"ל אוסטרליה (JNF  אוסטרליה) המבקרת בישראל במסגרת אירועי 100 שנה לקרב אנז"ק בישראל, חנכה את מרכז הצפרות "ראש ציפור" בגני יהושע בתל אביב אשר נפתח לאחרונה לקהל הרחב והוקם במימון קרן קימת אוסטרליה.

בטקס בחמישי האחרון, בהשתתפות רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, פיטר סמולר, נשיא JNF אוסטרליה וחברי משלחת אנז"ק הכוללת את הנהגת JNF Australia, ביניהם רון פרסטר שכיהן בעבר כנשיא בקק"ל אוסטרליה, הודה חולדאי ל JNF אוסטרליה, אשר הודות לתרומתם הוקם הפארק, וציין כי הצלחת הפארק תושלם עם הגעתם של ילדי בית הספר שיבקרו בו. 

פיטר סמולר, נשיא JNF אוסטרליה: "אנו שמחים לחנוך את פארק הצפרות בלב תל אביב. לפארק המוקם בסמוך לירקון, יש משמעות סמלית עבורנו כאוסטרלים, 20 שנה לאחר אסון המכביה עקב קריסת גשר הירקון, מכביה שחלקנו אף נכח בה".

מנכ"ל קק"ל אמנון בן עמי אמר כי הוא מצפה להגעת מבקרים רבים לפארק המאפשר לילדים, מטיילים ורוכבי אופניים ליהנות מטבע בלב העיר. 

ביום 100 השנים להצהרת בלפור (2.11.17) השתתפו חברי המשלחת באירוע חגיגי בהיכל העצמאות בתל אביב, שם הוכרז על הקמת המדינה. במהלך אירוע "100 שנים להצהרת בלפור" צפו חברי המשלחת בשחזור מיוחד של הכרזת המדינה שהופק עבורם שבסיומו חתמו על מגילת העצמאות. המשלחת אורחת של קק"ל, הגיעה לישראל לסדרת אירועים לזכר לוחמי אנז"ק אשר הודות לנצחונם לפני 100 שנים, ניתנה הצהרת בלפור, בה הובטחה מדינה ליהודים.

משלחת אנז"ק הכוללת את צאצאי אנז"ק, סיירה במהלך השבוע שעבר בנתיב אנז"ק (הגיס האוסטרלי והניו-זילנדי) שהוקם כזכר למסע של גדוד הפרשים בארץ ישראל לפני 100 שנה. נתיב אנז"ק עוקב אחר תנועת הפרשים בארץ ומספר את סיפורם כיצד לבסוף הצליחו לנצח את העות'מנים ששלטו באזור.

פארק הצפרות ראש ציפור הוקם במימון קרן קימת אוסטרליה ומשתרע על שטח של כ- 60 דונם. הפארק כולל: בריכת נביעה, מערך של תעלות מים, מתקן ביופילטר לטיהור מים, כ-500 מיני צמחים, מסתורי תצפית מחופים עץ, כיתות חוץ מקורות, מערך שבילים לקליטת הקהל ומערך דרכי שירות.

בפארק עוברים מספר מסלולים להליכה, ריצה ורכיבת אופניים. השבילים הנוחים מתאימים לכל המשפחה ונגישים לאנשים עם מוגבלויות. הילדים יכולים ליהנות מגן הרפתקאות עם מתקני שעשועים והרפתקאות עשויים מעץ, אומגות, גשרי חבלים, נדנדות וקרוסלות.

קרדיט תמונות – יוסי זליגר, ארכיון הצילומים של קק"ל

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן