מורידים את האופניים החשמליים מהמדרכה

עיריית תל אביב-יפו מתגברת בעשרות פקחים את מערך האכיפה כנגד עבירות תנועה של אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים על מדרכות העיר

עשרות פקחים ברחבי העיר * אכיפה משולבת של הפיקוח העירוני ומשטרת ישראל * תפיסת אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים * אכיפה מוגברת בהתאם לחוק * גובה הקנס בסך 250 ₪ 

היום (יום א'), תחל עיריית תל אביב-יפו בתגבור משמעותי של מערך האכיפה העירוני ברחבי העיר כנגד שימוש אסור על מדרכות באופניים חשמליים, קורקינטים ממונעים ואופנועים במדרכה. העירייה ממשיכה באכיפת החוק ללא פשרות ומגבירה באופן משמעותי את פעולות האכיפה. האכיפה תבוצע על ידי עשרות פקחים עירוניים ובשיתוף משטרת ישראל מדי יום, נגד רכיבה שאינה חוקית באופניים, קורקינטים ממונעים ואופנועים במדרכה. יינתן דגש מיוחד באזור לב תל-אביב ואזור יפו.

במסגרת מבצע האכיפה יושם דגש על עבירות: רכיבת אופניים חשמליים, קורקינטים ממונעים ואופנועים על המדרכה וכן רכיבת אופניים במדרכות ברחובות בהן קיימים שבילי אופניים,  רישום דוחות לרוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים בניגוד לחוק.

לעוברים על החוק יינתנו הודעות תשלום קנס בגובה 250 ₪ ובמקרים מתאימים תתבצע גם תפיסה של כלי הרכב. אופנוע שירכב בשביל/ נתיב אופניים ייקנס בסך 500 ₪. כמו כן, ירשמו דוחות בסך 1,000 ₪ בגין שימוש בנייד.

מטרת האכיפה לשמור על הולכי הרגל מפני פגיעות רבות מכלי רכב שונים הרוכבים על המדרכות ובראשם האופניים החשמליים.

העירייה פעלה ופועלת לקידום תחבורה בטוחה ויעילה בעיר כיעד אסטרטגי ראשון במעלה ומעודדת שימוש בכלי רכב אלטרנטיביים על חשבון הרכב הפרטי. עם זאת, בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל וכן העדר אכיפה ברמה הנדרשת על המדרכות, הובילה העירייה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית. במסגרת החוק מבוצעת אכיפה במדרכה, בשביל אופניים, בנתיב שסומן כשביל אופניים, באזור שהנסיעה בו הוגבלה למהירות מרבית של 30 קמ"ש (אזור מיתון תנועה), בשביל המיועד להולכי רגל וסומן בתמרור וכן במעברי חצייה.

תקנות תעבורה הנאכפות ע"י פקחי העירייה וסכום הקנס הקבוע בחוק:

  • איסור שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה (איסור אחיזה, קריאת SMS) – קנס בסך 1,000 ₪.
  • רכיבה אסורה במדרכה באופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים– קנס בסך 250 ₪.
  • רכיבה אסורה במדרכה עם אופניים רגילים ( ברחובות בהם קיים שביל אופניים) – קנס בסך 100 ₪.
  • שימוש באוזניות בעת רכיבה במדרכה באופניים וקורקינט – קנס בסך 250 ₪.
  • רכיבה אסורה במדרכה לאופנועים / קטנועים – קנס בסך 250 ₪.
  • עבירות הרכבה אסורות לרוכבים, קנסות בדרגות משתנות בטווח 100 ₪ – 250 ₪. 

תפיסת אופניים- בנוסף פקחי העירייה יפעלו לתפיסת אופניים במקרים בהם בוצעה עבירת רכיבה במדרכה תוך כדי גרימת הפרעה חמורה להולכי רגל.

  • שחרור אופניים שנתפסו יתאפשר בכפוף לתשלום אגרה בסך 250 ₪.
  • שחרור אופניים שנתפסו מקטין ( מתחת לגיל 16) יתאפשר על-ידי הורה הקטין בלבד.
  • החזרת אופניים שנתפסו תתאפשר רק יום למחרת התשלום.

קרדיט תמונות: דוברות העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן