שיפוץ וחידוש נמל יפו יוצא לדרך!

לקראת שיפוץ וחידוש נמל יפו- עיריית תל אביב-יפו ונציגי הדייגים הגיעו להסכמות בנוגע לפעילות נמל הדייג וחידוש הרציף

עיריית תל אביב-יפו תחל בחודש יוני הקרוב בפרויקט שיפוץ וחידוש נמל יפו, במסגרתו יחודשו גם אזור מחסני הדייגים ורציפי הסירות. זאת מתוך החשיבות הרבה שהעירייה רואה בדייגים ובעלי הסירות כחלק בלתי נפרד מנמל יפו. העירייה חוזרת ומתחייבת כי הנמל ימשיך לשמש בין היתר כנמל דייג פעיל וכי היא תמשיך להשקיע משאבים רבים בפיתוחו של נמל יפו תוך שמירה על צביונו.

לאחר משא ומתן שניהלה העירייה באמצעות חברת אתרים עם נציגי הדייגים בנמל יפו הגיעו הצדדים להבנות על אופיו של נמל הדייג. להלן עיקרי ההבנות שהושגו:

  • העירייה מאשרת כי היא רואה בנמל יפו בין היתר כנמל דייג וכי היא תשמר את נמל יפו, בין היתר, כנמל דייג פעיל, במתכונת "המצב הקיים" הנכון להיום, בהתאם להסכמות שהושגו. העירייה גם מאשרת כי ההסכמות הנ"ל ימשיכו לחול עליה ועל כל מי שינהל את נמל יפו מטעמה גם בעתיד.
  • שמירת הסטטוס הקוו הקיים היום בנמל יפו למקומות עגינה לדייגים והסדרת מקומות הנחת רשתות ארוזות וסימון שטח תפעולי לדייגים.
  • הסדרת ההקצאה והשימוש בתאי דייגים במחסן 2 היום, מעבר לתאים חלופיים במהלך עבודות השיפוץ המתוכננות במחסן 2, וכן בתאים החדשים שיוקמו על ידי חברת אתרים במסגרת השיפוץ כאמור.
  • במסגרת השיפוץ יוקמו גם משרד, מקלחות ושירותים ציבוריים לשימוש בדייגים ורווחתם.
  • ייעוד שטח במחסן 2 לאחר השיפוץ למטרות שוק דגים, חדר קירור לדגים שהדייגים דגים.
  • הסכם העגינה מסדיר את תנאי ההרשאה שיקבל כל דייג לעגינה בנמל יפו.

ההסכמות עם הדייגים וחידוש אזור מחסני הדייגים ורציפי הסירות נעשים כחלק מפרויקט השיפוץ והשדרוג הכללי שיעבור נמל יפו בשנים הקרובות, במטרה לפתח ולחזק אותו כמוקד בילוי, תיירות, קולינריה ותרבות, תוך שמירה על צביונו ככל הניתן.

שיפוץ הנמל יחל במהלך חודש יוני 2019 ויימשך כשנתיים. 

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן