"מציירים אהבה" – פרויקט מרגש עבור ניצולי שואה מרותקי בית

השבוע הושקה תערוכת ציורים ייחודית שהינה שיאו של פרויקט מרגש, יוזמה של ביה"ס לאומנויות "עירוני א'", עמותת מטב ותכנית "סל"ב- תל אביב -יפו" המשותפת לעיריית תל אביב ולמשרד הרווחה, שהינה תכנית חברתית של מתנדבים ואנשי מקצוע עבור ניצולי שואה מרותקי בית המתמקדת בהעשרת שעות הפנאי. במהלך הפרויקט, נפגשו תלמידי המגמה לאומנות עם 5 ניצולי שואה, שמעו את סיפורי חייהם המרגשים ויצרו בעקבות המפגש יצירות אומנות אישיות. 

רבות מדובר על חשיבות הקשר "הבין דורי" בין בני הדור הצעיר לאזרחים הוותיקים:  התערוכה "מציירים אהבה" שהוצגה בביה"ס "עירוני א'" בתל אביב, נולדה כפרויקט משותף למגמת האומנות בביה"ס ולעמותת "מטב". במסגרת הפרוייקט ציירו תלמידי מגמת אומנות,  מתוך מפגש עם 5 ניצולי שואה התלמידים לבתיהם של ניצולי השואה, למדו להכיר אותם, ואת סיפור חייהם. בהמשך למפגשים הללו כל תלמיד הביא לידי ביטוי את  החוויה האישית-אמנותית שלו מהמפגשים. בסיום הפרויקט, כל אחד מהמשתתפים בפרויקט, קיבל את עבודות האומנות לביתו מתנה מהתלמידים.

שני רון, רכזת תכנית סל"ב מטעם עמותת מטב מספרת: "הרעיון להפגיש בין אזרחים ותיקים לתלמידים ייצר מפגש נהדר ושיח בין דורי מרתק. מעבר לציורים המקסימים, המפגש אפשר לוותיקים לשמר זיכרונות חיים משמעותיים עבורם ולתלמידים הזדמנות לפגוש ולהכיר תקופות חיים אחרות."

" האמנות הצליחה לגשר על הפער בין הדורות", אומרת תלמידה שהשתתפה בפרויקט. ״כאשר ביקרנו את הקשישה, הרגשנו ישר חיבור אליה דרך האמנות. היא סיפרה לנו על העבר המרתק שלה עם אמנות ועל המקומות המעניינים שבהם היא חיה״.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן