תושבי דרום ת"א מחו כנגד ראש העיר חולדאי וטיפול העירייה במצב בשכונות הדרום

עשרות תושבי שכונות דרום ת"א ערכו אמש (חמישי) בשעות אחה"צ מפגן מחאה בכיכר רבין בת"א כנגד אוזלת ידה של עיריית ת"א והעומד בראשה בכל הנוגע למצב הבטחון האישי ואכיפת החוק בשכונות דרום העיר.

את המפגן יזמו פעילי השכונות והובילי חברי ומייסדי קבוצת הפייסבוק "דרום תל-אביב בקריז" אשר הוקמה כחלק מהמחאה על המתנהל בשכונות דרום העיר ומונה כיום למעלה מ-6,000 חברים.

להמחשת תמונת המצב הקשה בשכונות פזרו התושבים על רחבת הכיכר מזרקים, ניירות טואלט מגואלים בדם וחפיסות קונדומים כמה שנראה כמיצג לתמונה היומיומית במדרכות ובחצרות בתיהם.

הפגנת המחאה צברה תאוצה אחרי מקרה תקיפה מזעזע אשר ארע במהלך השבוע בשכונת נווה-שאנן, כך תארה ענת פרץ תושבת שכונה מוכרת את שארע בפוסט שכתבה בפייסבוק בערב ה-11/5:

"ערב טוב

היה יום מאד קשה עבורנו בשכונה. תושבת מבוגרת, שנולדה וגדלה בשכונה, הותקפה היום בביתה ע"י נרקומנית צנומה וקטנה. אותה נרקומנית פלשה אתמול בלילה לחצר הבית והתגלתה בהפתעה ע"י התושבת שהצליחה לסלק אותה בצעקות. היום הנרקומנית כבר חיכתה לה בחצר (בפתח הבית), היכתה אותה קשות, בידיים, במקל, הפילה אותה לרצפה ושרטה את פניה קשות עד כדי צורך דחוף בזריקת אנטי טטנוס.

היא התקשרה בהלם, ממלמלת, מתייפחת, אבל זועקת לעזרה.

אני מכירה אותה 15 שנה בערך. מי חשב אז, לפני 15 שנה שנגיע למצב כזה, כמו שהוא, היום בשכונה ?

יצא לי השבוע להזכר מספר פעמים, שבעצם גם אם תמיד עודדנו עצמנו כשחשבנו אז, שגרוע מזה לא יהיה, מתברר שיהיה גם יהיה וזה, כנראה גם לא סוף האפשרויות שהעתיד טומן עבורנו במקום הזה.

תיאור התוקפת, הזכיר לי תקיפה נוספת לפני ארבעה חודשים בערך, שנרקומנית בעלת חזות דומה, תקפה תושב קשיש, נכה וחטפה את ארנקו בשבת, לאור יום, בגסות תוך כדי הפעלת כוח שבעיניו היה עצום.

היות ומדובר בנרקומנית, קטנה וצנומה, שעל פניו נראית גמורה – באופן טבעי, המבט עליה, הוא מבט של רחמים ואז מגיעה השטונזה ומורחת אותך על המדרכה בפנים מופתעות.
זה מזעזע כל נים בגוף…

גם אם יש מה לעשות, למי לפנות, זה כבר מאוחר מידי. זה תמיד מאוחר מידי.
חייבים לדאוג לכך – צעד אחד אחורה, שמקרים כאלו לא יקרו יותר בכלל, אף פעם לאף אחד !!!
היום אנחנו המבוגרים בשכונה – "בסיכון גבוה", מחר אתם !!!

ארועים אלו מזעזעים את הנפש קשה מאד, גורמים לחוסר ביטחון לצאת מהבית ופחד להיות בבית.
עד מתי ?"

קרדיט תמונה: מוטי כץ

מחאת התושבים היא לאחר שבועות בהן המצב הלך והתדרדר ומרבית הבטחות בכירי העיריה אשר נפגשו עם התושבים לפני מספר חודשים פשוט התמוגגו, כך נשא דברים מאיר רבינוביץ תושב נווה-שאנן וממקימי תנועת המחאה:

"שלום לכולם,

אני רוצה להודות לכל מי שהגיע לכאן להשתתף איתנו בהפגנת המחאה של דרום תל אביב בקריז. אנשי ימין, אנשי שמאל, אנשי מרכז. יש כאן מכנה משותף רחב של תושבים מכל קצות הקשת הפוליטית והוא דאגה אמיתית לשכונות דרום תל אביב, ולתושבי דרום תל אביב.

לפני חצי שנה הקמתי את קבוצת הפייסבוק "דרום תל אביב בקריז" במטרה לשפר אחת ולתמיד את מה שכל אדם רואה כשהוא יורד משדרות רוטשילד דקה אחת של הליכה לכיוון דרום. רציתי שנפסיק להסיט את המבט הצידה ונתחיל להתמודד עם הבעיות החמורות והקשות הקיימות כאן שכל הרשויות מתעלמות מהן. לדרוש מעיריית תל אביב ומממשלת ישראל להתחיל לעבוד עבורנו. להחזיר את הביטחון שלנו ללכת ברחובות בכל שעות היממה, להחזיר את התחושה שיש ריבון, את תחושת המשילות, ולשים קץ לשטח ההפקר שהוא הרחובות שלנו – שטח שאין בו דין ואין דיין. דרשנו ואנו ממשיכים לדרוש מעיריית תל אביב ומממשלת ישראל להפסיק את מדיניות האיפה ואיפה. כי אם זו עיר אחת – אז לעזאזל – שיהיה בה חוק אחד! עיר אחת. חוק אחד.

שכל פקח שנתקל בנרקומן מעשן באנג או מזריק ברחוב – ישאל את עצמו – מה הייתי עושה אם זו היתה רמת אביב? שכל שוטר שנתקל בסוחר מוכר סמים קשים ברחוב, לאור יום, ישאל את עצמו – מה הייתי עושה אם זה היה קורה בצהלה או בלב העיר?

אנחנו דורשים שאופן הטיפול בבעיות הללו יהיה שוויוני. דין אחד לכל. להפסיק את מדיניות הליטוף. הפלסטרים. ולהתחיל לעבוד באמת. ליצור כאן שינוי שיראה בעינים. אם צריך להכפיל את הכוחות – תכפילו. אם צריך עוד סמכויות לפקחים – תוסיפו. אנחנו התושבים לא יכולים לסבול יותר. לא עוד! ואתם, ראשי עיריית תל אביב, השר הנכנס למשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל וממשלת ישראל, אתם תיבחנו אך ורק במבחן התוצאה. ובמבחן התוצאה עד היום – נכשלתם!

לפני מספר חודשים הפסקנו את השיחות עם בכירי העירייה, לאחר שהתברר לנו שיש כוונה "להוריד הילוך". ועל אף ההכחשות הנמרצות כי היתה הורדת הילוך – קיימת המציאות. יש לנו עיניים וראינו איך הדברים קורים. איך הדברים מתמסמסים. תאריך היעד לשינוי אותו הציבה העירייה בעצמה – אפריל 2020 הגיע ודבר לא השתנה.

אנחנו לא מוכנים יותר למריחות. לא מוכנים לקבל יעדים מעורפלים. תושבי דרום תל אביב זקוקים לתכנית חירום לאומית. לאסטרטגיית יציאה ברורה שתוציא את שכונות דרום תל אביב בכלל ושכונת נוה שאנן בפרט מחושך לאור.

יש קשר אכזרי, בלתי נתפס אבל ברור – בין מדיניות עירונית וממשלתית של הכלת כל חוליי גוש דן בשכונות שלנו, לבין הקשישה תושבת נוה שאנן שהותקפה השבוע על ידי נרקומנית בפתח ביתה. הקשר ברור. צריך לומר אותו. ולכן – דמה של אישה קשישה שנלחמת על המובן מאליו – לחיות – נמצא על ידיכם! הנזק שנגרם לנו מפריצות לבתים, נזקים לרכוש, לאופניים גנובות – הוא תוצאה של המדיניות שלכם! הפוסט טראומה שיסבלו ילדינו שצריכים לראות בני אדם מזריקים לעצמם ברחובות – נגרם בגלל אזלת היד שלכם!

תפיסת העולם של חולדאי משסעת את העיר הזו לחלקים שתהום פעורה בניהן. אנו לא מקבלים אותה. כל מי שאינו מתנגד לתפיסת עולם זו – ומשתף איתה פעולה, דמה של הקשישה מנוה שאנן – בראשו.

אל תספרו לנו סיפורים על קורונה. הנסיגה שלכם, עובדי עיריית תל אביב מהשכונה שלנו החלה עוד לפני הקורונה. בהיעדר מנהיגות אמיצה שחותרת לשינוי, ובהיעדר סל"ע שהינו המיגון הדל שעוד היה כאן – נוצר ואקום שבו השתכנו וחוגגים באין מפריע כל מה שרע וחולה במדינה הזו. הזנות. הסחר בסמים. הנרקומנים. חסרי הבית. הלכלוך והאשפה שאין להם אח ורע באף מקום במדינת ישראל. אנחנו העוטף עזה של גוש דן – רק ללא כיפת ברזל או צבא הגנה לישראל.

לרון חולדאי וגלעד ארדן שסיים היום את כהונתו נאמר בפה מלא – נכשלתם! נכשלתם בהגנה על חיינו. הפקרתם אותנו לכל החוליים האפשריים – ולא רק שלא טיפלתם בהם – ריכזתם אותם באופן לא הגון ופושע במרחב שלנו. זו מדיניות.

לאנשי העירייה תומכי גישת ה"קניתם דירות בזול" היהירה והפטרונית אנו אומרים – כדאי שתתעדכנו – המחירים גם בדרום העיר אינם זולים כלל. צעירים נוטשים את העיר בגלל שגם כאן, למרות תנאי החיים הבלתי אפשריים – דירות עולות מיליונים. אבל כל זה כלל לא רלוונטי כי גם תושבת ותיקה שגרה כאן 70 שנה ראויה לחיים בכבוד. גם אדם שאסף שקל לשקל כדי לקנות דירה בדרום העיר ראוי לכבוד. חולדאי – לא כולנו חיים בצהלה, ולא כולנו רוצים לחיות בצהלה. אנחנו אוהבים את נוה שאנן וגאים בה וזו הסיבה שאנחנו נלחמים על דמותה ונמשיך להילחם עד שיבוא השינוי. והוא יבוא."

התושבים הכריזו שבכך לא תם מאבקם והם יעשו ככל שניתן ובכל דרך שהיא להגביר המודעות למתרחש ולהשיב לשכונות רמת בטחון אישי ראויה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן