שבילי האופניים לרוכבים בלבד – קמפיין הפרדה בין הולכי הרגל לרוכבי האופניים

פיילוט סימון אופניים חדש בשדרות רוטשילד * דיילי הסברה בימי שישי בשדרה * מדבקות על תל אופן

עיריית תל־אביב-יפו יוצאת בקמפיין הסברתי לרכיבה בטוחה ולהדגשת השימוש בשבילי אופניים רק עבור רוכבי האופניים. כחלק ממהלך זה ובמסגרת העלאת המודעות בנושא הפרדת שבילי האופניים והולכי הרגל, תבצע העירייה מהלך הסברתי במהלך החודש הקרוב המשלב בין סימון חדש לשבילי האופניים בשדרות רוטשילד, מדבקות עם מסרים על מנשאי התל-אופן, שילוט במרחב הציבורי ודיילי הסברה אשר יחלקו לרוכבי האופניים והולכי הרגל מגבונים לחים עם מסרים בנושא הפרדת השבילים.

במסגרת הקמפיין סומנו שבילי האופניים בשדרות רוטשילד בעיגולים בצבע ירוק כהה עליהם מוטבע סימן האופניים בלבן. מטרת הסימון הינה הבלטת שביל האופניים במרחב הציבורי ובמידה ופיילוט סימון השבילים יצליח, יסומנו כך כל שבילי האופניים בעיר.

כמו כן, במהלך ארבעת ימי שישי הקרובים יסתובבו דיילי הסברה לאורך שדרות רוטשילד ויבצעו פעילות הסברה והדרכה להולכי הרגל ורוכבי האופניים בדבר חשיבות ההפרדה בין השבילים וההקפדה שלא ללכת על שבילי האופניים או לרכב על שבילי ההליכה. דיילי ההסברה יחלקו להולכי הרגל ורוכבי האופניים שי- מגבונים לחים ממותגים ועליהם המסרים אודות שבילי האופניים.

בנוסף, על זוגות התל אופן, כ-1,600 זוגות, יודבקו מדבקות עם מסר בדבר החשיבות של רכיבה בשבילי האופניים בלבד.

עיריית תל אביב-יפו מובילה ב- 15 שנה האחרונות מהלך כולל שמטרתו עידוד הרכיבה על אופניים כאמצעי תחבורה המהווה אלטרנטיבה לרכב הפרטי. עיריית תל אביב-יפו היא הרשות העירונית הראשונה והיחידה בארץ שסוללת רשת שבילי אופניים בהיקף כה גדול- כ-120 ק"מ שבילי אופניים, ואשר שותפה למעבר של תושבי העיר לשימוש באופניים ואף מעודדת את השימוש בהם ככלי תחבורה לנסיעות בעיר, לעבודה, לימודים, קניות, סידורים, פנאי ונופש. ההשקעות האדירות הן בתשתית שבילי האופניים, הן בפרויקט תל אופן והן בהעלאת המודעות לנושא הביאו לשינוי התנהגותי-תרבותי וליותר ויותר אנשים הבוחרים באופניים ככלי תחבורה.

עם העלייה בכמות הרוכבים פועלת העירייה בכמה מישורים על מנת לשמור על בטחון הולכי הרגל ורוכבי האופניים שהעיקרי בהם הוא הפרדה פיזית ככל הניתן של שבילי האופניים מהמדרכות וסימון ברור שלהם מסביבת הולכי הרגל.

לצד זאת, מקיימת העירייה פעילויות הסברה וחינוך, כדוגמת הקמפיין הנוכחי, במטרה להגביר את המודעות בקרב התושבים והמבקרים בעיר ליתרונות השימוש באופניים ולתשתיות העומדות לרשות הרוכבים וכן על מנת להטמיע כללים לרכיבה בטוחה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן