עיריית תל אביב-יפו ומשרד האוצר יממנו את שאטל היפואית שירות ההיסעים החינמי עד לפתיחת שדרות ירושלים לתחבורה ציבורית

עיריית תל אביב-יפו ומשרד האוצר יממנו את שאטל היפואית שירות ההיסעים החינמי עד לפתיחת שדרות ירושלים לתחבורה ציבורית

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל-אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: “שמחה שהצלחנו להמשיך את שירות ה”יפואית” עם או בלי משרד התחבורה ובכך לסייע לתושבים שגרים בתוואי הרכבת הקלה ביפו”

עיריית תל אביב-יפו ומשרד האוצר יתקצבו את המשך פעילות היפואית- שירות ההסעות החינמי באזורים שחסומים לתנועה סביב שדרות ירושלים. לפי המתווה המתגבש, משרד התחבורה לא ייקח חלק במימון השאטל בנימוק של היעדר תקציב, משרד האוצר יממן שליש מעלות הפעלת השירות ואילו עיריית תל-אביב-יפו תישא בשאר העלויות.

בפגישה שהתקיימה ב-18.8 בהשתתפות סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי, מנכ”ל משרד התחבורה, מנכ”ל נת”ע ומנכ”ל עיריית תל אביב-יפו, הבהירו נציגי העירייה את נחיצות השירות שמספק מענה תנועתי לאלפים מתושבי יפו בכל יום. כמו כן, הדגישו נציגי העירייה את העובדה כי התנאי לסגירת שדרות ירושלים לתנועת כלי רכב ואוטובוסים, שנועדה לצמצם את משך הזמן שבו יסבלו התושבים מהעבודות, היה תגבור קווי האוטובוס ברחובות הסמוכים לשדרה והמשך הפעלת שאטל ציבורי וחינמי המספק לתושבים הגרים בסמוך לשדרות ירושלים שירות נוח וזמין של תחבורה ציבורית ויאפשר חיבור לכל קווי האוטובוסים העוברים באזור לכיוון מרכז העיר וכן לתחנת הרכבת ולבית חולים וולפסון.

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי: “העבודות בשדרות ירושלים היו מתוכננות להסתיים בחודש אוקטובר 2020  ונת”ע הודיעו כי יתעכבו עד מאי 2021. המינימום שהיה ניתן לצפות ממשרד התחבורה הוא להמשיך את היפואית עד מועד סיום העבודות, אבל כנראה שהצורך לדאוג לצרכי ההתניידות של התושבים אינו מובן מאליו מספיק למקבלי ההחלטות שמקדמים פרוייקטי תשתית ענקיים בעיר. לדעתי עלינו ללמוד מכך לקח ולא לאפשר לנת”ע ומשרד התחבורה לסגור רחובות שלמים ללא ההתחייבות ברורה ובכתב למתן חלופות תנועתיות. עליהם לעמוד בסטנדרט בסיסי של שירות תחבורתי למי שגרים בתוואי העבודות של הרכבת. התניידות היא זכות בסיסית והגורם המרכזי שצריך לזכור שזו זכות מוקנת לכל אחד בכל מקום, הוא משרד התחבורה שאמון על הנושא. מקווה שיפיקו את הלקחים הנדרשים עוד לפני סגירת הרחובות אלנבי, בן יהודה והאחרים – פתרון קודם לעוצר”.

כזכור, שירות היפואית הופעל על ידי עיריית תל-אביב-יפו במסגרת הסדרי התנועה, והחל את פעילותו יחד עם עבודות הרכבת הקלה בחודש מאי 2019 בעלות של 7.8 מיליון ש”ח בשנה. שירות ההסעות (שאטל) פועל במסלול מעגלי ברחובות הסמוכים לשדרות ירושלים- ללא תשלום. במהלך התקופה, עודכן המסלול בהתאם לדרישות שעלו מהתושבים. כיום השירות פועל בימים ראשון- חמישי בשעות 22:00-06:30 ביום שישי, בשעות 16:00-06:30 ובמוצאי שבת עד השעה 22:00 ומסיע מעל 1300 איש בכל יום בממוצע, כמות נוסעים גבוהה מאוד ביחס לשירות מקומי במיניבוס ולמעשה מהווה את המענה היעיל היחידי לצרכי תושבי יפו ומבקריה.

מסלול השאטל יעבור ברחובות: וולפסון\ הלוחמים, נחל הבשור, נחל עוז, באר שבע, עזה, שארית ישראל, שלבים, בן צבי, דרך שלמה, בן גמליאלי, נועם, יהודה הימית, שבטי ישראל, ד”ר ארליך, ציהתל”י, הבעש”ט. התחנות הן דינמיות והנוסעים יוכלו לעצור את השאטל בכל מקום לאורך המסלול, בהרמת יד.

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Your email address will not be published.