נמשך מאבק התושבים להצלת גינת לוינסקי

נמשך מאבק התושבים להצלת גינת לוינסקי

אמש (רביעי) נערכה הפגנת תושבי ופעילי שכונות כחלק מהמאבק להצלת גינת לוינסקי.

כאמור עירית ת"א בראשות חולדאי קיבלה החלטה להרוס את הגינה שמהווה שאריות של ריאה ירוקה בשכונת נווה שאנן ולהקים עליה מרכז חינוך לאוכלוסיית הזרים.

מזה חודשים רבים שתושבי דרום העיר מנסים להיאבק בהחלטה אך לא נראה כי ראש העיר או מישהו מבכירי העירייה קשובים לבקשותיהם.

בניסיון אחרון לבטל את רוע הגזירה התאספו אמש פעילי שכונות וערכו במקום הפגנה. עיקר זעמם של המפגינים היה כלפי ראש העיר המתעלם מדרישתם לבחון מחדש את התוכנית ולהציל את הגינה הציבורית היחידה שעוד נותרה בשכונה.

מוטי כץ חבר ועד השכונה ופעיל במאבק כתב בדף הפייסבוק שלו: 

"ניסיון גזל הריאה הירוקה היחידה בשכונת נווה שאנן בידי רון חולדאי שממשיך במדיניות הפקרת דרום ת"א. וזה האיש שיבקש את קולכם.ן להצביע עבורו בבחירות הבאות. תזכרו לו אז את ניסיון גזל כבשת הרש. תזכרו את חוסר החמלה כלפי התושבים והסביבה".

במקביל הקים ועד שכונת נוה-שאנן עצומה אינטרנטית הקוראת למנוע את הרס הגינה, ועד כה חתמו עליה למעלה מ-3,000 גולשים.

כך נכתב בדף העצומה:

הצילו את גינת לוינסקי, השטח הירוק היחיד שלנו!

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית תל אביב יפו אישרה לבנות בית ספר יסודי על שטח נרחב של גינת לוינסקי שבדרום העיר, ובכך להרוס את השטח הירוק היחיד בשכונה שלנו. הצטרפו עכשיו לעצומה כדי להציל את הגינה שחיונית למאבק נגד זיהום האוויר בדרום העיר!

למה זה חשוב?

הצטרפו אלינו, לחברות ולחברי וועד תושבי שכונת נווה שאנן בדרום תל אביב כדי להביע את התנגדותנו התקיפה והעקרונית להריסה המתוכננת של גינת לוינסקי לטובת הקמתו של בית ספר חדש. מדובר בפגיעה אנושה במרקם השכונתי, הסביבתי והחברתי של השכונה.

איננו מתנגדים באופן עקרוני להקמתם של בתי ספר. בה בעת, אין הדבר אומר שהצורך במוסדות חינוך מתיר את הריסתו של המרחב הציבורי הירוק הממשי היחיד, שנותר בשכונה הצפופה ביותר בתל אביב עם שעור זיהום האוויר מהגבוהים ביותר בארץ.

תכנית הבניה בגינה גורמת לעקירה של מספר עצים שלא ניתן להפריז בחשיבותו של כל אחד מהם לשכונה שבה עוברים למעלה מ- 8,000 אוטובוסים מידי יום שיוצאים וחוזרים להתחנה המרכזית החדשה ומזהמים את האזור. מחקר אקלים קובע כי הטמפרטורה בנווה שאנן מגיע לעד 7 מעלות יותר מאשר במרכז וצפון העיר כתוצאה מהזיהום ומחוסר בשטחים ירוקים.

מחקרים רבים מעידים על חשיבותם של עצים, צמחייה ומרחבים ירוקים; הם מורידים טמפרטורה, סופגים אבק ומזהמים, ומאפשרים טיהור האוויר. הריסת הגינה משמעה פגיעה במרחב הירוק והמוצל המשמש את התושבים כמקום מפלט מאגזוזים רועשים וזיהום האוויר.

חתמו על העצומה כדי להציל את גינת לוינסקי ולהיאבק עם האוכלוסיה שבחזית של נפגעי שינוי האקלים!

לחתימה על העצומה – לחצו כאן

קרדיט תמונות: דף הפייסבוק של שולה קשת

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן