חנית? מחזרת!: שיתוף פעולה ראשון מסוגו יאפשר לכם למחזר פסולת אלקטרונית – בחניונים נבחרים של אחוזות חוף בתל אביב

חנית? מחזרת!: שיתוף פעולה ראשון מסוגו יאפשר לכם למחזר פסולת אלקטרונית – בחניונים נבחרים של אחוזות חוף בתל אביב

חברת אחוזות החוף, הזרוע הביצועית של עיריית תל אביב -יפו המתמחה בניהול פרויקטים ותפעול חניונים עירוניים במרחב תל אביב יפו, החלה לאחרונה בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם "אקולוגיה לקהילה מוגנת", חברת מחזור ממשגב, בה מועסקים כ-80 אנשים עם מוגבלויות בתפקוד נמוך וגבוה כאחד בפעילות של טיפול בפסולת אלקטרונית וחידוש מחשבים ישנים.

במסגרת הפיילוט, הוצבו שני מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית בשני חניונים – חניון התרבות והחניון ברחוב ארלוזורוב 17, במטרה למחזר מוצרי חשמל ביתיים קטנים כגון מפזרי חום, מכשירי מיקרוגל, פלטות חשמליות, טוסטרים, שעונים, מכונות גילוח, מצלמות, נגני מוסיקה, מאווררים, מגהצים, צעצועים אלקטרוניים, מחשבים אישיים, מדפסות, טלפונים ואף נורות וסוללות. איברהים אבו שינדי, סמנכ"ל ומנהל אגף התפעול באחוזות החוף, אומר כי "הפיילוט הוא חלק מראייה ירוקה אותה מובילה אחוזות החוף בשנים האחרונות לטובת הציבור בכלל ובאי החניונים בפרט".

מנתוני "אקולוגיה לקהילה מוגנת" עולה, כי מדי-שנה נמכרים בישראל כ-130,000 טונות של ציוד חשמלי ואלקטרוני, שמהווה כ-3% מכל כמות הפסולת המוצקה אבל מייצרת כ-70% מסך הרעלים המסוכנים באוויר, בקרקע ובמי תהום. לשם המחשה, המשקל הזה שווה לכמעט 1,200 מטוסי בואינג 787 או 2,000 טנקי מרכבה. הפסולת האלקטרונית מורכבת מסוגי חומרים שונים וממרכיבים רבים – כ-50% ממנה עשויים מברזל ופלדה, כ-20% מפלסטיק מסוגים שונים, כ-10% נוספים מורכבים ממתכות אחרות, ועוד כ-3% הם מעגלים מודפסים. ההרכב המיוחד מחייב טיפול מקצועי ובקרה קפדנית על מנת לצמצם את השפעתם הסביבתית.

עובדים באקולוגיה לקהילה מוגנת. קרדיט-אקולוגיה לקהילה מוגנת

"אקולוגיה לקהילה מוגנת" היא חלק מתאגיד "אקומיוניטי", שחרט על דגלו העסקה של אנשים עם צרכים מיוחדים ולראייה, יותר מ-80 עובדים מועסקים במפעל, בתנאים סוציאליים וביחסי עובד-מעביד מלאים. העובדים עוברים הכשרות שונות ועבור כולם, המפעל – שעובד גם בימים אלו, כיוון שהוגדר חיוני – הוא חלק חשוב בשגרת החיים. במסגרת הפעילות, מוצרי החשמל מפורקים וחלקיהם ממוינים – השימושיים מורכבים מחדש לטובת מחשבים מחודשים שנמכרים לציבור במחירים מוזלים במיוחד (החל מ-580 ₪ כולל מע"מ לערכת מחשב עם כל הציוד ההיקפי) וחלקם אף נתרמים למשפחות שאין ביכולתן לממן את עלויות המחשב.

"מקיבוץ שניר שבצפון ועד דרום הארץ, מתקני המחזור שלנו מתמלאים מדי שבוע במוצרי חשמל שיצאו מכלל שימוש, מובלים אלינו למפעל וממוחזרים לטובת הסביבה וקידום העסקת אנשים עם מוגבלות. אנו מייצרים פתרון חברתי, אקולוגי וכלכלי שבמסגרתו כלל ההכנסות חוזרות לקהילה, גאים להיות חיוניים למשק הישראלי גם בתקופת הקורונה וקוראים לציבור הישראלי לזרוק למחזורית את הפסולת האלקטרונית", מוסיף עמרי דה גרסיה, מנכ"ל "אקולוגיה לקהילה מוגנת".

 

למפת מתקני המחזור המלאה: https://www.ecommunity-erp.co.il/recycling-map/

להזמנת איסוף של פסולת אלקטרונית (לחברות וארגונים): https://ecommunity.org.il/blog-articles/2

תמונת הנושא: שתפ עם אחוזות חוף. צילום – באדיבות אחוזות חוף

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן