נוטעים עתיד: עיריית תל-אביב יפו נטעה את העץ הראשון בפרויקט "עץ לכל ילד.ה"

נוטעים עתיד: עיריית תל-אביב יפו נטעה את העץ הראשון בפרויקט "עץ לכל ילד.ה"

העירייה תיטע עץ לכל ילד וילדה אשר יוולדו בתל אביב-יפו * העץ הראשון – עץ לימון לכבוד התינוק סיני קרני 

באירוע השקה חגיגי שהתקיים אמש (שלישי) בטיפת חלב ביד אליהו במעמד ראש עיריית תל-אביב יפו, ניטע העץ הראשון והוענקה התעודה הראשונה להוריי התינוק סיני קרני בן החודשיים

פרויקט "עץ לכל ילד" יצא לדרך באירוע השקה חגיגי ומרגש בו ניטע בחצר טיפת חלב ביד אליהו עץ לימון ראשון לכבוד התינוק סיני קרני אשר נולד בינואר 2021. לסיני והוריו אף הוענקה תעודה מיוחדת.

האירוע התקיים במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר, צוות טיפת חלב ומשפחת התינוק.

כ-8,000 ילדות וילדים נולדים מדי שנה בעיר תל אביב-יפו, והחל מהשנה כל ילד וילדה שייוולדו בעיר יקבלו עץ שיישתל ביער

תל-אביב יפו. פרויקט זה הוא חלק מיוזמות רבות של תכנית "היער העירוני" להיערכות שינויי האקלים ומתוך רצון לחזק את המערכת האקולוגית. עיריית תל אביב-יפו עתידה לנטוע כ – 100,000 עצים נוספים בעיר עד שנת 2030 בדגש על נטיעת עצים מקומיים, עצים נותני צל ועצי פרי המותאמים לאקלים הים תיכוני במסגרת התחייבות ראש העירייה בוועידת C40  שהתקיימה בקופנהגן. לאורך השנה יתקיימו מגוון סיורים ופעילויות באתרי טבע בכל רחבי העיר. כמו גם, יתקיימו סדרת הרצאות, והכשרות לתושבים בנוגע לעצים ולמערכת האקולוגית בסביבה העירונית.

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי: "היום נטענו את עץ הלימון הזה, לכבוד סיני קרני, שנולד בינואר 2021. סיני הוא התינוק הראשון שלכבודו אנחנו נוטעים עץ במסגרת התכנית העירונית החדשה – "עץ לכל ילד וילדה". כחלק מהתכנית העירונית להיערכות לשינויי האקלים הצבנו לעצמנו יעד של נטיעת 10,000 עצים בכל שנה עד לשנת 2030. מעבר לעובדה שהעצים מוסיפים ירוק בעיניים למרחב הציבורי, כל עץ הוא "מטהר אוויר טובעי", מוריד את הטמפרטורה בסביבתו עד 4 מעלות, הוא בית גידול לציפורים, דבורים, פרפרים ועוד, והוא גם "חיק הטבע בעיר" שלנו ומשפר את הרווחה הנפשית של התושבות והתושבים. אנחנו נוטעים היום – למען הדורות הבאים, כדי שתל אביב-יפו תהיה עיר בריאה שכיף לגדול בה" .

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וממונה על תחום איכות הסביבה, קיימות ושיפור פני העיר: "פרויקט "עץ לכל ילד.ה" שאנו משיקים מתווסף לשורת יוזמות שאנו מובילים במטרה לעמוד ביעד העירוני של שתילת 100 אלך עצים עד שנת 2030. מדי שנה נולדים בת"א יפו כ- 8,500 ילדים וילדות והחל מהיום כל ילד או ילדה תל אביבים, שיגיחו לאוויר העולם יזכו לעץ. בשנה האחרונה, מאז פרוץ מגיפת הקורונה, הפכה כל פיסת שטח ירוק ליד הבית להיות הסלון, חדר האוכל, פינת העבודה ומקום הבילוי העיקרי שלנו. בתקופה זו, למדנו להעריך עוד יותר עד כמה חשובים השטחים הירוקים והעצים בעיקר בעיר גדולה וסואנת כמו שלנו. אני רוצה לאחל מזל טוב למשפחת קרני על הולדת סיני ולאחל לו ולכל תושבי העיר שימשיכו לבלות במרחבים הירוקים שלנו ברחבי העיר. חשוב לזכור, העצים בעיר הם נכסים של כולנו וחשוב שנשמור עליהם ונהנה מהם בכל גיל ובכל איזור בעיר".

בעיר תל אביב יפו נטועים כ – 260 אלף עצים; כ – 150 אלף עצים מהם במרחב ציבורי והיתר במרחב הפרטי.

חשיבותם  ותרומתם של העצים בחיינו עצומה. העץ הוא "מטהר אויר" טבעי – סופח פיח, עשן, רעש, אבק ודו-תחמוצת הפחמן – ופולט חמצן לסביבה. מחקרים הוכיחו שעצים מורידים את הטמפרטורה בסביבתם עד כדי 4 מעלות צלזיוס.

מרחב עירוני ירוק, מוצל ונעים, מזמין שהייה, מגוון שימושים ואינטראקציות אנושיות. העץ משמש כ"חיק הטבע" בעיר ומשפר את הרווחה הנפשית של האדם. עצים יכולים להית בית גידול ליצורים חיים, כמו ציפורים, דבורים ופרפרים. בימים אלו מתוכננים להינטע בפארקים, בחורשות וברחובות כ-1,200 עצים, מהלך שמוביל אגף שפ"ע בעיריית תל-אביב יפו.

השנה, ניתן דגש מיוחד בעירייה לחשיבות של המערכת האקולוגית, הסברה ויצירת שיתופי פעולה. תושבים ותושבות, מוזמנים לקחת חלק פעיל בנטיעות בט"ו בשבט ובפעילויות המתוכננות לאורך כל השנה בליווי אגף שיפור פני העיר, אדריכל העיר והרשות לאיכות סביבה וקיימות.

קרדיט צילום – כפיר סיוון.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן