200 תלמידים משכונת התקווה זכו מקרן אייסף במלגות

200 תלמידים משכונת התקווה זכו מקרן אייסף במלגות

השבוע (ד'), התקיים בבית דני בשכונת התקווה שבתל אביב, טקס הענקת מלגות וסיום שנת פעילות במרכז לשיפור הישגים לימודיים מיסודו של בוגר קרן אייסף ד"ר ישראל סלע. המרכז מסייע לילדי שכונות התקווה ודרום העיר לרכוש תעודת בגרות, ומאז ועד היום למעלה מ- 2,000 תלמידים קיבלו תעודת בגרות המשמשת דלת לאקדמיה בזכות הפעילות, דבר שיצר מפנה חברתי בשכונה.

 

קרן אייסף תומכת ומלווה את המרכז מזה 28 שנים בשיתוף פרויקט פר"ח וסטודנטים חברי הקרן חונכים ומלמדים את תלמידי המרכז. באירוע השתתפו בוגרי הקרן הבאים: יו"ר אייסף, ד"ר ורד פדלר קרוואני, ח"כ מירב בן ארי, ד"ר ישראל סלע מנהל המרכז ומיסד התכנית, ומנכ"ל אייסף תומר סמרקנדי. כמו כן השתתפו חברי מועצת העיר שלמה מסלאוי וגל שרעבי, שירה בר און, מנהלת המח' לרווחה חינוכית בעירית ת"א, מאיר סטאר, מנהלות בתי הספר ושלמה גולדברג שהנחה את האירוע. באירוע נכחו 25 סטודנטים חברי אייסף ו- 200 תלמידים נחושים אשר זכו מקרן אייסף למלגות במסגרת "פרויקט הספר" ע"ש איבון ובארי כהן לזכאי תעודת בגרות בוגרי המרכז ומלגות לתלמידים מצטיינים.

 

"גם אני הייתי סטודנטית באייסף, אשר ליוותה אותי במהלך לימודי התואר הראשון, השני, הדוקטורט ואף פוסט דוקטורט בחו"ל", אמרה ד"ר ורד פדלר קרוואני, יו"ר קרן אייסף. "היום אני מרצה וראש מעבדה באוניברסיטת ת"א ואני מאחלת לכם כי גם אתם תנצלו את הלימודים והתמיכה שמעניק לכם הפרויקט."

 

 

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד): "כבוגרת קרן אייסף בעצמי שבאה מבית עם המון חום ואהבה אבל עם פחות אמצעים כלכליים קיבלתי סיוע משמעותי בזכות הקרן וכך סיימתי בהצטיינות תואר ראשון בבינתחומי ואני סומכת עליכם תלמידים יקרים שתממשו את חלומכם ותגיעו הכי רחוק שניתן!"

 

“שלושים שנה של עשייה וסיוע למען ילדים ובני נוער בסיכון הניבו אלפי זכאים לבגרות", אמר ד”ר ישראל סלע, מנכ”ל עמותת הלב ובוגר קרן אייסף. "אלה פקדו את דלתות האקדמיה, התגייסו לצה"ל והפכו גורם תורם ומפרה בחברה ישראלית. הדרך להצלחה מסתבר כרוכה בנתינה, עקשנות ומתן אהבה והתייחסות לפרט. מתן תקווה והתערבות בקהילה הנם נדבך הכרחי לשם הכנתם של תלמידים חסרי עורף לחיים עצמאיים”.

 

אייסף היא קרן בינלאומית לחינוך שהוקמה בשנת 1977 ע”י אדמונד י. ספרא ז”ל, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר – יו”ר הכבוד של הקרן. מטרת הקרן היא קידום צעירים מבטיחים מהפריפריה – הגיאוגרפית, הכלכלית והחברתית – באקדמיה וצמצום פערים בחינוך בישראל. אייסף היא הגוף היחיד בארץ שמקדם צעירים באקדמיה מתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה, דרך הענקת מאות מלגות במיליוני שקלים בשנה ודרך יצירת שכבת מנהיגות חברתית ממנה צמחו רופאים, שופטים, מהנדסים, אישי ציבור, מנהלים בכירים, מנהיגים מקומיים ועוד. הסטודנטים של אייסף לומדים ועובדים עם הקהילה המקומית במקום בו הם לומדים, תוך ליווי אישי צמוד של אנשי הקרן. מאז הקמתה, מבטאת אייסף את החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בישראל, דרך מצויות אקדמית, חינוך והשכלה גבוהה.

 

קרדיט תמונות: עופר עמרם

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן