"פול האוס"- עיריית תל אביב-יפו חונכת את בית הצעירים המורחב מזא"ה 9-7 בחגיגות 100 שנים לבית התאומים

"פול האוס"- עיריית תל אביב-יפו חונכת את בית הצעירים המורחב מזא"ה 9-7 בחגיגות 100 שנים לבית התאומים

עיריית תל אביב-יפו מרחיבה את השירותים והפעילויות עבור הצעירים בעיר עם תחייתו המחודשת של בית התאומים המיתולוגי וחניכת בניין מזא"ה 7 שיצטרף לבית הצעירים במזא"ה 9.

בית התאומים שחוגג השנה 100 שנים יחנך באירוע "פול האוס" שיתקיים בימים חמישי- שישי, 3-2 בספטמבר בשני הבניינים במקביל עם אירוע אמנות בסימן קיימות, דיור וצעירים בעיר.

 

בתל אביב-יפו חיים כ-130 אלף צעירים – שהם כשליש מתושבי העיר. למרות השנה וחצי האחרונות שהיו מאתגרות במיוחד, ניתן לראות עלייה בכמות הצעירים שנכנסים לעיר עם כניסתם של כ-15,000 צעירים לתל אביב-יפו בשנת 2020. עיריית תל אביב-יפו עושה מאמצים לסייע לתושבים הצעירים ומפעילה לטובת הנושא שישה מרכזי צעירים ברחבי העיר שמטרתם לתת מענה לאוכלוסייה זו. בין המרכזים, בית הצעירים במזא"ה 9 הפועל לעידוד היזמות החברתית בעיר, קידום מדיניות לטובת צעירים ומתן שירותי סיוע לצעירים. ניתן לראות כי בתקופת הקורונה חלה עלייה במספר הצעירים שפנו לקבלת סיוע משפטי בנושא שכירות במרכז ומאות צעירים קיבלו הכוונה ויעוץ בנושאי תעסוקה.

 

מאיה נורי שקד, מחזיקת תיק הצעירים בעיריית תל אביב-יפו: "התרחבותו של מזא"ה 9 לבניין נוסף מעידה על ההצלחה שלנו בעיריית תל אביב- יפו לספק מענה מדויק, עדכני, מועיל, ייחודי ומשמעותי עבור מי שמהווים כשליש מאוכלוסיית העיר – צעירי העיר בגילי 35-18".

 

בית התאומים לצעירים ייחנך באירוע חגיגי בסוף השבוע הקרוב (חמישי- שישי, 3-2.9) בו יתקיימו אירועי אומנות, תערוכת אומנות "מטר מרובע", הצגת התיאטרון "תלוית מיקום", מופעי מחול ווידאו ארט, תערוכת VR , סיור דיגיטלי המספר את סיפור הבניינים ועוד. במקביל, במהלך כל הסופ"ש יושק הסיור הדיגיטלי "סיבוב" שמספר את סיפור בית התאומים, האדריכלות, השימור והעובדות ההיסטוריות שמאחורי שני הבניינים. הסיור יהיה זמין מעתה בכל עת בבניין גם לאחר אירוע ההשקה.

מידע נוסף על האירוע והפעילויות בו, באתר העירוני https://bit.ly/3DvOW5R

 

בית התאומים, בית ברלין פסובסקי – רחוב מזא”ה 9-7, הינו מבנה לשימור בסגנון הניאו-קלאסי. המבנה המקורי תוכנן עבור שני אחים, שביקשו לגור עם משפחותיהם בשני אגפים זהים – ובשל כך הוקם בניין התאומים הראשון של תל-אביב, אשר משתרע עד היום על שתי כתובות: מזא”ה 7 ו-מזא”ה 9.

“בית התאומים” הפך ברבות השנים מבית מגורים של משפחות אמידות, למשכנם של איגודים והתאחדויות, כמו גם של בתי עסק קטנים. הבניין שימש בין היתר כבית הספר הראשון לאדריכלות בתל אביב, אך פעל ככזה שנה אחת בלבד. בשנות ה-50 פעל הבניין כחלק מבית החולים הדסה הסמוך. כשהושק פרויקט “רובע לב העיר” בתחילת שנות ה-2000 ונבנה בסמוך לבית התאומים מגדל מגורים לקחו על עצמם היזמים לשפץ גם את המבנים ההיסטוריים. צמד הבניינים נותר מחובר עם אותה קשת ישנה, אבל הם הפכו לשתי ישויות נפרדות. במזא”ה 7 נפתחה גלריה לאמנות “גלריה שלוש” וכן סניף של חנות ‘תולעת ספרים’, ואילו מזא”ה 9 הוכרז כבית הצעירים של עיריית תל אביב-יפו. כעת, מזא"ה 9 מכפיל את שטחו ומשתלט על כל בית התאומים, שגודלו כ- 1000 מ"ר בלב העיר- הכל לטובת שירותים ועשייה עירונית לצעירים. בבית התאומים ייהנו התושבים הצעירים ממרחבי עבודה חינמיים, אירועים קהילתיים, סדנאות קריירה והעצמה אישית, ייעוץ משפטי, מרחב ליוצרים צעירים, פרויקטים לעסקים בתחילת הדרך, קהילת יזמים חברתיים ותרבותיים, שיתוף פעולה נרחב עם הרשות לאיכות סביבה וקיימות בנושא משבר האקלים וקידום חיים מקיימים. במקום יפעל בית קפה תל אביבי- שלוחה של בית הקפה "טוני ואסתר" מלוינסקי.

 

בית הצעירים במזא"ה 9-7 הוא אחד מששת מרכזי הצעירים בתל אביב יפו הכוללים גם את ורדיאל 17, יפת 83, הקשת 49, הספרייה במגדל שלום באחד העם 9 ו-ולנברג 32.

האירוע יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמשתתפים יחולקו לקפסולות- לחלק מהאירועים יש להירשם מראש.

הרשמה לקפסולות לאירוע בלינק  https://www.coing.co/TLV_mazeh9_events

מידע נוסף על האירוע באתר העירוני https://bit.ly/3DvOW5R

 

קרדיט תמונת הנושא (בניין התאומים): רע בורלא

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן