תל אביב-יפו נבחרה כ"רשות הממחזרת" ביותר לשנת 2020

תל אביב-יפו נבחרה כ"רשות הממחזרת" ביותר לשנת 2020

היום (יום ד', 8.12.2021) הוענק פרס "הרשות הממחזרת" מטעם תאגיד המחזור "תמיר" לעיריית תל אביב-יפו בטקס שנערך במשכן נשיא המדינה. תל אביב-יפו נבחרה לרשות העומדת בראש מדד הערים הממחזרות לשנת 2020 בקטגוריית "ערים גדולות".

 

בתל אביב-יפו מעל ל-40% מהפסולת מועברת למחזור והשבה, וניצלת מהטמנה. כאשר מדי יום נאספים ברחבי העיר בממוצע כ-100 טון פסולת למחזור שהופרדה על ידי תושבים ועסקים. עיריית תל-אביב –יפו פועלת להרחבת פעילות המחזור בכל העיר, כשעיקר הדגש ניתן על הפרדת אריזות, כאשר ברחבי העיר פרוסים אלפי מכלים להפרדה בשיטות איסוף שונות: מכלים כתומים בבתי התושבים, מכלים מונפים בצמוד לטמוני קרקע ואיסוף אריזות בשקיות כתומות ייעודיות בשכונות צמודות קרקע.

 

נציין כי העירייה מציבה פחים כתומים בכל מקום בו ישנה אפשרות לעשות זאת במרחב הפרטי, על מנת לשמור על המדרכה נקייה מפחים ואשפה. באזורים בהם לא ניתן להציב מכלים ייעודיים, פועלת העירייה למציאת פתרונות מותאמים שיאפשרו לתושבים להפריד פסולת למחזור.

 

השבוע אנו מרחיבים את פיילוט השקיות הכתומות שהתקיים בשנה האחרונה בשכונות עבר הירקון. במסגרת הפיילוט חולקה לתושבים ערכה הכוללת שקית מחזור לכל שבוע בשנה והסבר מפורט על הפרויקט. כל תושב אוצר במהלך השבוע את פסולת האריזות שלו ומוציא ביום קבוע את השקית כשהיא קשורה לשפת המדרכה. השקיות נאספות לתחנת התברואה ומשם לתחנת מיון לפסולת אריזות. הפיילוט זכה להצלחה מרובה ולשיתוף פעולה גבוה של התושבים, כאשר איכות החומר המופרדת מצוינת ומדי חודש מועברות אלפי שקיות כתומות למחזור. בשל הצלחת הפיילוט, התכנית מתרחבת השבוע לשכנות מזרח העיר, בהן ניתן ליישם איסוף בשקיות. כך שהשקיות הכתומות ישמשו כ-4000 משקי בית ויגדילו את אחוז מחזור האריזות ברחבי העיר.

 

כיום כ-115,000 משקי בית בעיר חשופים לפח הכתום ובשנת 2022 נמשיך להרחיב את הפריסה בשכונות נוספות בעיר, תוך מתן מענה מיטבי בהתאם למאפייני השכונה.

 

אות "הרשות הממחזרת" הוענק במסגרת "יום המחזור של ישראל 2021", המעלה לסדר היום הציבורי את המודעות לנושא המחזור והטיפול בפסולת אריזות בקרב תושבי מדינת ישראל. מטרת יום המחזור לעודד את תושבי מדינת ישראל  לקחת חלק פעיל בהפרדת הפסולת ולחזק את אמון הציבור בתהליכי המיון והמחזור הקיימים בישראל.

 

גם השנה העניקה "תמיר" ביום זה את אות "הרשות הממחזרת" ל- 4 רשויות מקומיות אשר מובילות במחזור האריזות בישראל. המדד נקבע על פי נתוני איסוף מהפחים הכתומים (כמותי ואיכותי) ומחולק לפי קטגוריות של גודל ואופי הרשויות (ערים גדולות, ערים, מועצות אזוריות ומועצות מקומיות).

 

עיריית תל אביב- יפו התבשרה כי היא הרשות העומדת בראש מדד הערים הממחזרות לשנת 2020 בקטגוריית "ערים גדולות".

 

תמונת הנושא: הענקת אות הרשות הממחזרת.

מימין לשמאל-רני איידלר, מנכ"ל תאגיד תמיר , יצחק הרצוג נשיא המדינה, גל שרעבי, המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו, ליאור שפירא, יו"ר מועצת עיריית תל אביב-יפו, תמר זנדברג, השרה להגנת הסביבה.

קרדיט צילום עמוס בן גרשום \ לע"מ

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן