פרויקט הצבת מתקני עגינה לאופניים בחצרות הבתים על ידי העירייה מתרחב לכל אזורי העיר

פרויקט הצבת מתקני עגינה לאופניים בחצרות הבתים על ידי העירייה מתרחב לכל אזורי העיר

חניה מתחת לבית לכולם: פרויקט התקנת מתקני עגינה לאופניים על ידי העירייה בחצרות בניינים פרטיים מתרחב לכל העיר, וזאת בעקבות הצלחת הפיילוט שהתקיים במרכז העיר בשנתיים האחרונות.

ועדי בתים שמעוניינים לקחת חלק ביוזמה, מוזמנים למלא את הפרטים בטופס שבאתר העירייה.

כזכור, לפני כשנתיים החלה עיריית תל אביב-יפו בפיילוט התקנת מתקני עגינת אופניים על חשבון העירייה בחצרות הבתים בשכונות לב תל אביב והצפון הישן, מתוך מטרה לעודד את השימוש היומיומי של תושבי העיר באופניים, לצמצם את מספר הכלים הדו גלגליים החונים ברחובות המגורים ולפנות את המרחב הציבורי למעבר ידידותי ונוח להולכי הרגל, הורים עם עגלות ואנשים עם מוגבלויות.

שכונות אלה נבחרו מאחר ובהן הריכוז הגבוה ביותר של רחובות צפופים ומדרכות צרות, הן שכונות עתירות משתמשים, המשרתות תושבים, עסקים ומסחר, מבקרים ומבלים וכן, מדובר בשכונות בהן מספר גבוה במיוחד של רוכבים ומשתמשי אופניים יומיומיים.

 

במהלך השנתיים שחלפו, הותקנו בעיר כ-3,000 מתקני עגינה בכ-1,000 חצרות בניינים. כאמור, במהלך 2022 יתרחב הפרויקט לכלל שכונות העיר, כשבשלב הראשון יותקנו המתקנים ב-500 בתים משותפים והמספר יעלה במידת הצורך ולפי הביקוש.

עד כה תוקצב הפרויקט בכ- 2 מיליון שקלים, והוא ימשיך להיות מתוקצב בכמיליון שקלים מדי שנה.

 

ההשתתפות בפרויקט מחייבת את הסכמת ועד הבית, שטח מינימלי של 2 מטר על 2 מטר בשטח המשותף וקבלת אחריות בלעדית לשימוש ותחזוקה החל ממועד ההתקנה.

בבחירת הבתים לפרויקט תינתן עדיפות לבניינים שנמצאים ברחובות צרים, ברחובות עם שבילי אופנים וברחובות בתהליך שדרוג תשתיות.

כל בית משותף שיעמוד בתנאים ויבחר למיזם, יקבל עד חמישה מתקני עגינה (תלוי בתנאיי החצר) שיותקנו לאחר תיאום מוקדם במהלך שנת 2022. ההרשמה לפרויקט תיעשה אך ורק ע"י נציג ועד הבית / הבניין.

תאריך אחרון להגשת הבקשה- 15 בינואר 2022.

 

לפרטים נוספים והרשמה באתר העירייה: https://bit.ly/3DXFQgU

 

הפרויקט מבוצע על ידי עיריית תל אביב-יפו- מינהל קהילה, תרבות וספורט בשיתוף עם האגף לשיפור פני העיר.

 

קרדיט תמונת הנושא: גלעד גורן

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן