נפתח המקטע שברחוב הרכבת בין מנחם בגין ליהודה הלוי במסגרת "פרויקט דרך בגין המתחדשת"

נפתח המקטע שברחוב הרכבת בין מנחם בגין ליהודה הלוי במסגרת "פרויקט דרך בגין המתחדשת"

שביל אופניים * ריהוט ותאורת רחוב * מדרכות רחבות * הסדרי תנועה חדשים * עצים בבתי גידול מתקדמים

 

עיריית תל אביב-יפו שמחה לבשר כי לאחר עשרה חודשי עבודות אינטנסיביים, נפתח המקטע שבין מנחם בגין ליהודה הלוי ברחוב הרכבת. רחוב הרכבת נמצא בין שתי תחנות של הקו האדום – תחנת אלנבי ותחנת קרליבך. העבודות במקטע המדובר התקיימו במסגרת פרוייקט דרך בגין המתחדשת, פרויקט שמקדמת העירייה באמצעות החברה העירונית אחוזות החוף.  
הפרויקט מהווה השקעה עצומה בפיתוח ובשדרוג המרחב העירוני בתוואי שעד כה היה ציר בעל מאפיינים בינעירוניים והופך לשדרה עירונית מרכזית וירוקה.

 

מה כולל המקטע החדש?

* תשתיות עירוניות מחודשות – מים, חשמל, ביוב וניקוז

* מדרכות מורחבות בשני צדי הרחוב, כאשר בצדו הדרומי של הרחוב, בסמוך למבנה ההיסטורי של בית המכס, נסללה רחבה גדולה

* ריהוט ותאורת רחוב חדשים

* עצים שנשתלו בבתי גידול מתקדמים ורחבים  לצורך יצירת מרחב שהייה ירוק ומוצל

* שביל אופניים חדש שמתחבר ממערב לשביל הקיים ברחוב יהודה הלוי וממזרח לשבילי האופניים העתידיים שיסללו במסגרת הפרויקט בדרך מנחם בגין ובהמשך של רחוב הרכבת

בנוסף לאלה, העבודות מסדירות את התנועה באזור (ראו מפה מצורפת מטה) והותקן רמזור חדש בצומת הרחובות החשמל והרכבת,  על מנת לאפשר חצייה של הולכי רגל ואופניים ואת הנסיעה מרחוב החשמל לכיוון מערב.

לצפייה בסרטון:  https://www.youtube.com/watch?v=tK2FX8jMDbk

 

"דרך בגין המתחדשת" (לשעבר פרויקט "שידרת הקריה") הוא הפרויקט המשמעותי והגדול ביותר לפיתוח המרחב העירוני שנעשה בהשקעה עירונית בגוש דן. במסגרת הפרויקט יתבצעו עבודות לפיתוח המרחב הציבורי סביב התחנות התת קרקעיות של הקו האדום, על דרך מנחם בגין וברחובות המסגר, יהודה הלוי, הרכבת ורחובות נוספים.

 

הפרויקט יהפוך את ציר התנועה העמוס לשדרה עירונית, ירוקה, שוקקת חיים ואטרקטיבית, שבה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה: מדרכות רחבות המוצלות על ידי עצים בוגרים, שבילי אופניים דו-סטריים בשני צדי הכביש ונתיבי תחבורה ציבורית. לצד זה יבוצע חידוש מקיף של מערכות הביוב, הניקוז והמים לרווחת התושבים, התושבות והעובדים בבנייני המשרדים הרבים.

 

כל אלה יאפשרו גישה נוחה לתחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה, וחוויית התניידות נוחה ומתקדמת לאורך הרחוב.  חלקו העיקרי של הפרויקט צפוי להסתיים בסוף שנת 2022, עם פתיחת הפעילות של הקו האדום של הרכבת הקלה.

 

לפרטים נוספים על פרויקט דרך בגין המתחדשת כנסו לאתר העירייה:  https://bit.ly/3rvpEke

 

קרדיט צילום: חברת יהל מהנדסים

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן