"במלוא הדרה": תל אביב-יפו מציינת את יום האישה הבין-לאומי 2022

"במלוא הדרה": תל אביב-יפו מציינת את יום האישה הבין-לאומי 2022

שבוע של מאות פעילויות ואירועים ברחבי העיר וברשת, וחשיפת "עיר שווה": התכנית לקידום שוויון מגדרי בתל-אביב-יפו

בין האירועים והפעילויות: נערות פורצות דרך- אירוע שכולו העצמה נשית ופרגון לנערות תל אביביות יפואיות מעוררות השראה * ברחובות שלנו: הסיפורים שמאחורי השמות של הנשים שעל שמן קרוי רחוב בעיר * מתוקתקות על שטיח הזהב– חגיגת אופנה של נשים בגיל הזהב עם שמלות שנתפרו ע"י נשים יפואיות * נשות רייך מספרות- הרצאות קצרות בסגנון טד על סיפורים מעוררי השראה של נשות מרכז העיר * הופעת בכורה ל"הללו" – מקהלת נשים חסרות בית בתאטרון מחול ענבל  * טורניר כדורגל שומעות חירשות * קרובות קרובות– שכנות בתל-אביב-יפו- סיפורים קטנים של חברות גדולה

 

עיריית תל אביב-יפו תקיים בתאריכים 8-1 במרץ 2022 את אירועי שבוע האישה תחת הכותרת "במלוא הדרה", זו השנה השלישית, לרגל יום האישה הבין- לאומי, בהובלת מנהל קהילה תרבות וספורט והרשות לחוסן ושוויון חברתי.

 

שבוע "במלוא הדרה" הוא אירוע שיא של העשייה המתמשכת לקידום שוויון מגדרי בכל תחומי החיים.  עיריית תל-אביב-יפו מציבה כמטרה עירונית את קידום השוויון המגדרי בעיר ואת הצרכים הייחודיים של תושבות העיר.

שבוע "במלוא הדרה" נולד בשנת 2019 מרעיון של תושבות משכונות דרום העיר שביקשו לציין את יום האישה הבינלאומי בצורה ייחודית. עיריית תל אביב- יפו הרימה את הכפפה ויזמה שבוע שלם, גדוש במגוון רחב של אירועים, יוזמות קהילתיות ופרויקטים, רובם יוזמות של תושבות או במעורבות תושבות. בשמו, שבוע אירועי "במלוא הדרה", מבטא את מהותו – מצד אחד הדר- העצמה הנשית, פריצות הדרך, ההובלה, הייחודיות ומהצד השני את ההדרה- אפליה, ריחוק משולחן קבלת ההחלטות, ההשתקה, האלימות וכל הרעות החולות שנשים סובלות מהן גם ב2022.

במסגרת השבוע תיחשף לראשונה "עיר שווה": התכנית לקידום שוויון מגדרי בתל-אביב-יפו. התכנית, ראשונה מסוגה בישראל, מקיפה ומתמקדת ב-8 תחומים: חינוך; ביטחון אישי; מרחב ציבורי ומוסדות קהילה; תחבורה; תרבות ואמנות; ספורט; תעסוקה והזדמנויות כלכליות; וייצוג נשים בהנהלה הבכירה בעירייה ובתאגידים העירוניים. יישום התכנית כבר החל וימשיך במהלך 5 השנים הקרובות, כאשר תושבות ותושבי העיר  מוזמנים להשפיע על המשך עיצובה ופיתוחה. בכך עיריית תל אביב-יפו מצטרפת לשורה של ערים מובילות בעולם כמו וינה, לונדון, ברצלונה, ניו יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, וונקובר ועוד, אשר החלו להוציא לפועל תכניות עירוניות לקידום נשים ושוויון מגדרי – מגמה שהתחזקה משמעותית בשנים האחרונות.

 

בין הפעילויות הנערכות במסגרת שבוע "במלוא הדרה":

 

נערות פורצות דרך-  אירוע שכולו העצמה נשית ופרגון לנערות תל אביביות יפואיות מעוררות השראה.

בכיכר התרבות, על שטיח אדום, יצעדו כ-15 נערות משפיעות ובולטות (בליווי המנחה, נגה דיאנג'לי, שתספר את

סיפורה של כל אחת), וינפצו את תקרת הזכוכית ויזמינו את הקהל לשחרר, יחד איתן, עוולות המתקיימות בחברה

הישראלית.  את המופע יחממו תלמידות מגמת ג'אז של תיכון עירוני א', בקאברים לשירים מוכרים של זמרות

אהובות. האירוע ילווה בתערוכת הצילום של אותן נערות, אשר תספר סיפורים מרתקים מעשייתן, ולקבל זווית

הסתכלות מעניינת על העולם מעיניים של נערה מתבגרת החיה בעיר.

לינק: https://bit.ly/3H59q5U

 

ברחובות שלנו: הסיפורים שמאחורי השמות של הנשים שעל שמן קרוי רחוב בעיר-  תופץ חוברת הכוללת איורים

לצביעה,  טקסטים מרתקים על הדמויות ומשחקי חשיבה לכל המשפחה.

 

מתוקתקות על שטיח הזהב-  חגיגת אופנה של נשים בגיל הזהב עם שמלות שנתפרו ע"י נשים יפואיות- האירוע יתקיים ב-  8.3, 16:30, הריף – רחבת מרכז פרס לשלום, קדם 132- חינם, הכניסה חופשית.

 

פסטיבל נעות مع بعض פסטיבל קהילתי תנועתי ויצירתי לנשים, בערבית ובעברית. חמישי-שבת, 5-3.3.2022,

מרכז תרבות מנדל, התקומה 1. הסדנאות בחינם, המופעים בתשלום . מידע נוסף: https://bit.ly/34TaXyM

 

נשות רייך מספרות–  הרצאות קצרות בסגנון טד על סיפורים מעוררי השראה של נשות המרכז

האירוע ייערך ב-7.3, 16:45, מרכז רייך, ארלוזורוב 106- חינם, בהרשמה מראש

 

טורניר כדורגל שומעות חירשות- ספורטק דרום, 4.3, 9:00, ספורטק דרום. 30 ₪, בהרשמה מראש.

 

קרובות קרובות- שכנות בתל-אביב-יפו- סיפורים קטנים של חברות גדולה- הסיפורים יתפרסמו על גבי תחנות האוטובוס ברחבי העיר.

 

הולכות על השכונות- מסלולים להליכה ריצה או רכיבה בקבוצות נשיות ובשיוט בין השכונות-  לאורך השבוע יהיו קבוצות מאורגנות וכמו כן – נשים בשכונה יוזמנו לארגן קבוצות באופן עצמי.

 

ברוכות הבאות: תושבות בבלי פותחות את ביתן להרצאות וסדנאות- 10 תושבות בבלי פותחות את ביתן להרצאות וסדנאות שיועברו על ידי נשות השכונה לנשות השכונה. 3.3,  19:00ברחבי שכונת בבלי.

 

בעזרת"א- השקת בעזרת"א- מרחב של ערבות הדדית, עם מופע סטנדאפ בועט של חגית גינזבורג. 20:00, מרכז הדר אפקה, קהילת קייב 3. מחיר: 40 ₪, בהרשמה מראש.

 

סיורים בעקבות ועם נשים– סיור גרפיטי לנשים בשכונת שפירא ובקריית המלאכה, סיור נשים יוצרות חדשנות במרכז פרס לשלום, סיורים בעקבות נשים מקומיות – סביב כיכר השעון ובשדרות ירושלים. לינק-

 

הופעת בכורה "הללו" – מקהלת נשים חסרות בית, יתקיים בתאטרון מחול ענבל ב- 11.03.22 . המופע כולל רפרטואר שירים, קטעי מוזיקה ומונולוגים קצרים ומספק היכרות עם נשים אמיצות, חזקות ומעוררות השראה אשר מספרות בקולן ויצירתן אודות חייהן וההתמודדויות הרבות שחוו. המקהלה היא פרויקט משותף של עמותת מגרש ביתי ועיריית תל-אביב- יפו.

 

ועוד עשרות תערוכות, סדנאות, מפגשים והרצאות בכל רחבי העיר.
"במלוא הדרה" – לרשימת הפעילויות והרשמה https://bit.ly/3LLg44J

https://www.coing.co/TelAvivMloHadara_2022

 

חבר המועצה מוטי רייפ, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי: "אנחנו בעיריית תל-אביב-יפו הצבנו את השוויון המגדרי ואת הצרכים הייחודיים שלכן, תושבות העיר, בקדמת הבמה ונעבוד לאורם במשך כל השנה ולא רק ביום האישה. במהלך חודש האישה בחרנו לחשוף לראשונה את הציבור לתכנית ״עיר שווה״ לקידום שוויון מגדרי בתל-אביב-יפו, במהלך שיגייס את התושבות והתושבים להגיב ולהציע הצעות לכיווני הפעולה המרכזיים שמתוכננים לשנים הקרובות."

 

רונית פרבר, מנהלת מינהל קהילה, תרבות וספורט: "נשים הן הכוח המניע תהליכים חברתיים חשובים. כפועל יוצא מתובנה זו וממפגש עם נשים יזמיות נולד הרעיון לקיים שבוע שיא בעיר "במלא הדרה" בו יעמדו הנשים במרכז. הפעיליות המגוונות והמעצימות שיתקיימו במהלכו הן תוצאה של חיבור בין נשים מכל גווני הקשת , שותפות בין קהילות שונות ושילוב מוחות. הנשים בעיר שלנו הן פורצות דרך בתחומים רבים, הן מהוות השראה בבית, בעבודה , בקהילה ובחברה. בחרנו לתת להן את הבמה המרכזית כדי להשמיע את קולן במלא הדרן!

 

אפרת מייקין כנפו, מנהלת הרשות לחוסן ושוויון חברתי ויועצת רה"ע לקידום מעמד האישה: "מגוון תחומי "עיר שווה"  – התכנית לקידום שוויון מגדרי בת"א-יפו משקף את ההבנה שאי השוויון המגדרי מקיף את כל זירות החיים, ובהתאם נדרשת פעולה הוליסטית ומקיפה: ממדיניות עירונית שמקשה על מועדוני החשפנות ועד ללשון פנייה שוויונית בפרסומי העירייה; מתכנון מבני ציבור שלוקחים בחשבון חוויות וצרכים של נשים ועד לחינוך להוגנות מגדרית בגן הילדים ובבתי הספר; מהכשרת עסקים בעיר למניעת הטרדות מיניות ועד לייצוג שוויוני במופעי החוצות."

 

תמונת הנושא: נשים חירשות שומעות – קרדיט: נטליה בסי ננוז

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן