לרגל שבוע הספר 2022: ספריות תל אביב-יפו חושפות את רשימת הספרים המושאלים ביותר בשנת 2021, וכן את הטרנד שפרח בזמן הקורונה

לרגל שבוע הספר 2022: ספריות תל אביב-יפו חושפות את רשימת הספרים המושאלים ביותר בשנת  2021, וכן את הטרנד שפרח בזמן הקורונה

הספר המושאל ביותר בשנת 2021: "שירת סרטני הנהר" מאת דליה אוונס  | בספרי הילדים – הארי פוטר עדיין שולט ללא עוררין  | שיאן ההשאלות במבוגרים הוא קורא מספריית יפו ד' ששאל 304 ספרים | 334,414 ספרים הושאלו בכל שנת 2021

 

לקראת שבוע הספר שחל בחודש יוני, מחלקת הספריות בעיריית תל-אביב-יפו חושפת נתונים מעניינים על הרגלי הקריאה ושאילת הספרים של תושבות ותושבי העיר.

 

ב-22 ספריות העיר רשומים נכון להיום יותר מ-36 אלף קוראות וקוראים פעילים, שיחד שאלו 334,414 ספרים.

 

הספר המושאל ביותר בקרב תושבי תל-אביב-יפו בשנת 2021 היה "שירת סרטני הנהר" מאת דליה אוונס, שזכה ל-843 השאלות. מבין הספרים העבריים, במקום הראשון ניצב הספר "מנצחת" מאת ישי שריד עם 505 השאלות.

 

בקרב ספרי הילדים, הארי פוטר ממשיך לצעוד בראש, כבכל שנה בשנים האחרונות, וספרי הסדרה מאת ג'יי קיי רולינג מאיישים את כל שלושת המקומות הראשונים ברשימה. אחריהם ניצבים ספרי סדרת "יומנו של חנון" מאת ג'ף קיני. אך השנה ישנה גם הפתעה – במקום הרביעי ספר הקומיקס "שומרת האבן" של קאזו קיבואישי.

 

הסופר הישראלי היחיד שספרו הצליח להתברג לעשירייה הראשונה בקרב הילדים הוא ינץ לוי, שספרו "הרפתקאות דוד אריה בקטב המערבי" הגיע למספר השאלות שווה למקום החמישי עם "יומנו של חנון: בית ההריסות", שזכה ל-234 השאלות. ספרים נוספים מסדרה זו של ינץ לוי מאיישים מקומות נוספים בעשירייה.

 

טרנד שאילת הספרים הדיגיטליים, שהחל לצבור תאוצה בימי הסגרים של 2020-2019 המשיך להיות פופולארי, ובסך הכול נרשמו 36,238 השאלות של ספרים דיגיטליים במהלך שנת 2021. מדובר במספר זהה כמעט לחלוטין לכמות ההשאלות ב-2020 (לשם השוואה, בכל שנת 2019 הושאלו כ-17,000 ספרים דיגיטליים) מה שאולי מעיד על כך שהקורונה הצליחה להאיץ את המגמה ולשנות  את הרגלי הקריאה של הישראלים. הספר הדיגיטלי המושאל ביותר למבוגרים בשנת 2021 הוא "הרג קומנדטורה" מאת הרוקי מורקמי, שזכה ל-97 השאלות.

 

שיאן הקריאה מבין הקוראים המבוגרים הוא קורא מספריית יפו ד', ששאל לא פחות מ-304 ספרים. פרט מעניין – מדובר בשנה הראשונה שבה שיאן השאלות הוא קורא בשפה הרוסית. אחריו ניצבת קוראת מספריית בית השחמט ששאלה 288 ספרים.

 

האם הילדים שלנו עדיין קוראים? התשובה היא "כן" מהדהד: שיאנית הקריאה מקרב הילדים היא ילדה בת 13 מספריית נווה עופר, שקראה 268 ספרים. שניים מתוך חמשת שיאני הקריאה הצעירים הם בני 6 בלבד, ששאלו מעל 150 ספרים כל אחד.

 

טקס הוקרה מיוחד לשיאניות ושיאני הקריאה הצעירים של מחלקת הספריות בעיריית תל אביב-יפו יתקיים בספריית בית השחמט בתאריך 14.6, במעמד ראש עיריית תל אביב- יפו רון חולדאי.

 

ד"ר אורי אליס, מנהל בית אריאלה ומחלקת הספריות בעיריית תל אביב-יפו: "שבוע הספר הוא הזדמנות נהדרת להוקיר את הכותבים והכותבות, את אוהבי הספר והקריאה, וגם את צוותי הספריות – אוהבי הקוראים והקוראות. שנת 2021 עמדה עדיין בצל מגפת הקורונה, אך גם בסימן ההשקה המחודשת של ספריית בית אריאלה, שהפכה זה מכבר לשם דבר. בזכות השקעה חסרת תקדים של עיריית תל אביב-יפו בפיתוח הספריות, שעתידה אף לגדול בשנת 2022, הספריות הפכו למרחבים נפלאים, אהובים על הקהילה, בית לאוהבי תרבות, לימוד, וספרות. למו"לות הישראלית יש לא מעט במה להתגאות השנה, ואני בטוח שקהילת הקוראות והקוראים תמצא עניין רב בירידים ובאירועים החגיגיים שיתקיימו ברחבי העיר לרגל שבוע הספר."

 

 במהלך שבוע הספר יקיימו הספריות העירוניות שלל פעילויות לילדים, עליהן ייצא מידע מפורט בנפרד.

 

 קרדיט צילום: מאיר שפירא

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן