עיריית ת"א: שאטלים בחינם למתחם הנמל בסופי שבוע

כפי שפורסם באתר העירייה.
עיריית תל-אביב-יפו, חברת אתרים וחברת אוצר מפעלי ים יפעילו שאטלים למתחם הנמל.
מיזם הסעות החינם מחניון הספורטק בגני יהושע אל מתחם יריד המזרח והנמל יוצא לדרך: בסוף השבוע הקרוב יצאו בכל 15 דקות, שאטלים מחניון הספורטק למתחם הנמל.
החל בסוף השבוע הקרוב, יפעילו עיריית תל-אביב-יפו וחברת אתרים, בשיתוף עם אוצר מפעלי ים וחברת גני יהושע, שאטלים מחניון הספורטק בגני יהושע למתחם נמל תל-אביב. בהמשך לכך יועמדו לטובת המבלים מיניבוסים מחניון הספורטק, שיצאו מדי 15 דקות אל מתחם הנמל – ובחזרה. השאטלים המיוחדים, יהיו ללא תשלום, והם יסייעו להסיע את הבאים והיוצאים מהנמל. מטרת המיזם היא להקל משמעותית על מצוקת החניה במתחם הנמל, אשר נחשב לאחד ממקומות הבילוי מושכי הקהל המרכזיים בישראל. החניה בספורטק תהיה אף היא ללא תשלום, עבור משתמשי השאטלים. העלות המוערכת של המיזם היא כמיליון ₪.
לדברי מנכ"ל חברת אתרים, איתמר שמעוני, שירות השאטלים לנמל הוא פיתרון יעיל ונוח למצוקת החניה במתחם הנמל, המהווה מהפכה של ממש בתפיסת השירות מול הלקוח: "השקענו מחשבה רבה במציאת פתרון פשוט ויעיל שיסייע לפתור את מצוקת החניה במתחם הנמל, בו יש כיום כ- 1,000 מקומות חניה. אני משוכנע שבזכות פרויקט השאטלים ישתנו הרגלי התעבורה של ציבור המבקרים בנמל ובכך יסייעו בהגשמת חזונו של ראש עיריית תל-אביב-יפו רון חולדאי לחבר את העיר לים. מילות המפתח להצלחת המיזם בעיני הן זמינות, נגישות ונוחות".
לדברי משה טיומקין, חבר מועצת העיר וראש הרשות לתנועה, תחבורה וחניה, "שירות השאטלים למתחם נמל תל-אביב עתיד לשרת ולהקל על כל הנהגים. הוא מאפשר חניה נוחה בחניון הספורטק, הסעה נוחה לתחומי הנמל הלוך ושוב, ללא חיפוש חניה וללא עמידה בפקקים. אני ממליץ לכולם להשתמש בשירות וליהנות מהבילוי, וכולי תקווה שהשירות יצליח".
על פי ההערכות, עתיד מתחם יריד המזרח להפוך למוקד המרכזי ביותר בתל-אביב-יפו לפעילות תרבות ופנאי ולפיכך צפוי למשוך אליו כמות מבקרים עצומה. עניין זה הוביל להחלטה להוסיף עוד כ- 850 מקומות חניה באזור גני יהושע ולהפעיל את השאטלים אל מתחם הנמל. בשלב ראשון הוכשר חניון הספורטק לטובת הגדלת מספר מקומות החניה. במידת הצורך יוכשרו בהמשך חניונים נוספים בסביבתו. יצוין כי העלות הצפויה הכוללת לפרויקט חידוש יריד המזרח מוערכת בסכום של 180 מיליון ₪. בתחילת השנה השלימה עיריית תל-אביב-יפו באמצעות חברת אתרים את בניית טיילת הירקון, שמחברת את הקטע הצפוני של הטיילת עם קטע הטיילת שלאורך הירקון ויוצרת רצף טיילות מגבול הרצליה בצפון ועד גבול יפו בת ים בדרום.
בין האטרקציות הצפויות ביריד המזרח המחודש: מתחם הקרנות וידאו ארט, טיילת צפה על המים, מגדלור שיאיר את כל איזור צפון הנמל, אמפיתאטרון לאירוח אירועים בין-לאומיים, מוזאון, גלריות לאמנות ועוד.
נתון מעניין נוסף: אזור נמל תל-אביב הוא מקום הבילוי המועדף על התל-אביבים. במחקר מיוחד שנערך בשבועות האחרונים על ידי מכון גאוקרטוגרפיה, עבור חברת אתרים, התברר כי 12% מהנשאלים אמרו כי הם נוהגים לבקר ולבלות בנמל. במקום השני בצמרת אתרי הבילוי נמצא רחוב דיזנגוף ומתחם דיזנגוף סנטר עם 11% ובמקום השלישי ממוקמת הטיילת של תל-אביב. נתוני המחקר מצביעים גם על כך ששדרות רוטשילד, שעמדו במרכז החשיפה התקשורתית במהלך הקיץ האחרון, ממוקמים במקום טוב באמצע עם 5%. קניון עזריאלי למשל זכה ב- 6% מקולות הנשאלים.
בערבי חמישי-שישי ומוצ"ש, יצאו השאטלים מחניון הספורטק, החל מ- 22:00 בערב ועד 04:00 לפנות בוקר.
בימי שבת יצאו השאטלים מחניון הספורטק, החל מ- 10:00 בבוקר ועד 16:00 אחה"צ.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן