מקבץ עדכונים מעיריית תל-אביב

הפסקת הפעלת מדרחוב רוטשילד בסופי שבוע
עיריית תל-אביב-יפו ערכה במהלך החודש האחרון פיילוט לסגירת שדרות רוטשילד בסופי השבוע.
לאחר החודש הראשון, בו נבחנה מסגרת הפעילות, מצאה העירייה כי הימים החמים, הפעילות ברחוב והמשאבים הנדרשים לביצוע המדרחוב, אינם מצדיקים את קיום הפרויקט בתקופה זו של השנה.
הסדרי החניה המיוחדים שנעשו לקראת הפעלת המדרחוב מבוטלים והנסיעה תותר בהתאם לשילוט הקבוע במקום.
העירייה תבצע בחינה מחודשת להפעלת המדרחוב בסופי שבוע בחודשי האביב.
יום אימוץ חגיגי: 6.7.2012
ביום שישי הראשון בכל חודש מתקיים בכלבייה העירונית יום אימוץ חגיגי לכלבים וחתולים. בואו לפגוש חבר חדש, להכיר ולהתאהב… ניתן לאמץ כלבים וחתולים במקלט העירוני גם במהלך החודש. יום האימוץ הקרוב יתקיים ביום ו', 6 ביולי 2012. כלבים וחתולים מחכים לכם בכלבייה…
יום האימוץ מתקיים בכלבייה העירונית, רחוב ש"י עגנון 1, פינת אבן גבירול, מול מתחם רידינג, תל-אביב-יפו, בשעות 10:00 -13:30.
חניה חופשית ללא תשלום במתחם הכלבייה! אל תשכחו תעודות זהות וכרטיסי אשראי.
פסל מאוורר ענק

טל טנא צ'צ'קס מעצבת ואמנית רדי-מייד, בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו גאים להציג פרויקט ברוח אחרת לגמרי: פסל מאוורר ענק בגובה של 6 מטרים

מונומנט מדויק עפ"י דגם "סטאר", אייקון ישראלי משנות ה- 60. המאוורר יוצב בכיכר רבין החל מה- 3 ביולי ועד סוף אוגוסט ויפעל בקצב של 7 סיבובים בדקה.

ללכת עם הרוח, ואולי נגד הרוח? בימים בהם האווירה מתחממת ומתלהטת ברחובות, בפייסבוק, בעיתונים, ונדמה שחום יולי-אוגוסט יהיה כאן לנצח, חייבים אוויר?

המעצבת טל טנא-צ’צ’קס בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו בשנת האמנות בעיר, מציגים לראשונה בישראל: באזז ארט – פיסול סביבתי שובב ופרוע!

באזז ארט הוא פיסול של אובייקטים שמשלבים ערכים של מקום עם אימפקט ויזואלי, הרפתקנות לא פורמלית, לא מנומסת, חוצפנית ויצרית. הבאזז ארט פרוע ובועט, הוא תוקף במקום וברגע הכי לא צפויים, מדגדג ובועט. זה אובייקט שחי בין אנשים, נוגע, מרגש, מעורר, משמח ומצחיק.

הבאזז ארט הראשון יוצב בכיכר רבין החל מה- 3 ביולי ועד לסוף אוגוסט. מדובר במונומנט מדויק להפליא בגובה של 6 מטרים של מאוורר מדגם ‘סטאר’ ישראלי ישן, בצבע טורקיז, שהיה סמל המרפסות הישראליות בין השנים 80-65. המאוורר כולל כבל, תקע ומפצל unplugged שיונחו בסמוך לבסיסו.

המאוורר יוצב בכיכר רבין מתאריך 3 ביולי עד תאריך 30 באוגוסט, המאוורר המופעל על מערכת סולארית, מצבר פנימי ומנוע 1.5 כח סוס, יעבוד למשך 2 דקות בכל חצי שעה עגולה, מסתובב מצד לצד, בסיבוב כנפיים במהירות 7 סיבובים לדקה.

את ההצעה יזמה והגישה טל טנא-צ’צ’קס לוועדת הפסלים של עיריית תל-אביב-יפו, שהרימו את הכפפה ויצאו להרפתקה מופלאה ומאווררת.

טנא צ'צ'קס היא מעצבת ואמנית ‘רדימייד’, פריקית של פופ ארט, משתמשת באובייקטים קיימים, תעשייתיים ומקומיים ועושה מניפולציה לפיסול סביבתי קונספטואלי שובב ופרוע. בוגרת בצלאל, שזכתה במהלך לימודיה למלגת לימודים בschool of visual arts בניו-יורק. עבודותיה הוצגו במוזאון תל-אביב ובמוזאון ישראל. נשואה ואמא ל- 4 ילדים.

אז איך מפסלים מאוורר ענק?
חותכים ומפסלים גושי קלקר עצומים בדמות חלקי המאוורר, עליהם מתיזים פיברגלס (סיבי זכוכית וחומר פולימרי) כמעטפת. מעל מושחים קרקיט (שכבת פחחים) ומלטשים. מייצבים, שותלים קונסטרוקציית ברזל בגוף המאוורר מניחים את המצבר והטיימר. אח”כ מרכיבים את החלקים – הציר הראשי, ציר הצידוד (זה שמאפשר למאוורר להסתובב מצד לצד), את המערכת הסולארית בטופ, מרכיבים את הכנפיים, את רשת הברזל ועכשיו מרססים בצבע – גוונים של טורקיז וירוק של חברת ‘דופונט’ לפי צבעי המאוורר המקורי, מצמידים מדבקות אותנטיות, מוסיפים קצת כתמים של זמן וכמה כתמים של שמן בצירים, מעמיסים ופורקים בכיכר.

את הפסל ביצעה עבורה חברת א.א. תבניות ותצוגה בוירטואוזיות מופלאה עפ”י הדגם המקורי. הקונסטרוקציה והמבנה, שאושרו ע”י מהנדס, עברו בדיקת יציבות, כיווני רוחות ואישור יועץ בטיחות.

מתחם טקסים לקהילה האתיופית

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, חנך ביום שלישי, 3 ביולי 2012, מתחם טקסים לקהילה האתיופית. המתחם הוקם לשם מתן מענה לצרכי הקהילה למקום בו יוכלו לקיים את טקסיהם ומנהגיהם הכוללים קינה, אבלות ושמחות. הטקס נערך במעמד ראשי הקהילה האתיופית בארץ, וחברי הקהילה ביפו. במהלך הטקס הוגשו מטעמי העדה האתיופית ואת הערב חתמו ילדי הקהילה בתכנית אמנותית.
ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי אמר: "הבחירה בפארק דווידוב, השוכן  במיקום מרכזי ביפו, והתגייסות הגופים העירוניים להכשרת המתחם מעידה על החשיבות שאנו רואים בעיר תל-אביב-יפו בקליטה טובה, מקבלת ומכבדת של העדה האתיופית בעיר. חנוכת המבנה והמתחם המיועד לטקסי הקהילה האתיופית היא עוד דוגמה לכך שהעיר תל-אביב-יפו היא עיר המכילה את כל האוכלוסיות והקהילות המתגוררות בה, ומאפשרת להן לחיות את אורח חייהן כפי שאלו מבינות ורוצות. זה היופי והייחוד של העיר הזאת".
אוכלוסיית יוצאי אתיופיה, תושבי תל-אביב-יפו, מונה כ- 400 משפחות, ביניהם כ- 650 ילדים. המתחם צפוי להטיב באופן משמעותי הן עם הקהילה והן עם תושבי האזור, שכן עד היום טקסים אלו נערכו בפיזור ברחובות העיר והקשו על עוברי הדרך.
עיריית תל-אביב-יפו שמה לה למטרה לקדם את צרכי הקהילה האתיופית בעיר.  במסגרת זו פועל בעיר מוקד קליטה לחברי העדה, שמסייע לקהילה בכל תהליך הקליטה וההיטמעות בחברה הישראלית.
הרחבת שעות הפעילות בחופי תל-אביב-יפו
עיריית תל-אביב-יפו תרחיב את שעות הפעילות בתחנות ההצלה הפועלות במתכונת מצומצמת.

מעתה, שעות הפעילות בתחנות ההצלה אביב, בוגרשוב, גורדון, מציצים, תל ברוך וצוק דרום הן 18:45-09:45 (במקום 18:00-10:00).
יתר התחנות – גבעת העלייה, צ'רלס קלור, ירושלים, פרישמן, הנפרד (למעט בימי שבת) וצוק צפון – פועלות במתכונת רגילה בשעות 18:45-07:15.
יוזכר, כי תחנת ההצלה בחוף הילטון סגורה בכל ימות השבוע, חוק הצוק דרום סגור בימי שישי והחוף הנפרד סגור בימי שבת.
 
המידע לקוח מאתר העירייה.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן