מה קודם למה: קפה עם חברה או רישום בקופה? – במבצע "מעלימים – משלמים" באזור ת"א נגבו 17 מיליון שח ובוקרו 371 עסקים

בעלת חנות בגדים מיד שנייה, שלא רשמה בספרים את קניית הביקורת, הסבירה "התכוונתי לרשום את המכירה לאחר שתיית הקפה…".

371 ביקורות נערכו וכ- 17 מיליון ₪ נגבו בשבוע שעבר, בעסקים בתל אביב וברמת גן, במסגרת מבצע מחוזי "מעלימים – משלמים", סדרת מבצעים מחוזיים שעורכת רשות המסים. במבצעים אלה משתתפים כל המשרדים בתחום השיפוט מכל מערכי המס, מתוגברים בכוחות ממשרדים נוספים, אנשי היחידה לאכיפת הגבייה, ניהול ספרים וחוקרי מס.

המבצע נערך במגוון עסקים בכל רחבי תל אביב ורמת גן, בדגש על התחנה המרכזית החדשה, שוק הכרמל, ועסקים בתחום הטקסטיל שבדרום תל אביב.
מטרת המבצע הייתה הגברת נוכחות ויכולת ההרתעה, העמקת הגבייה והאכיפה נגד חייבים, העלאת הציות בהגשת דוחות ובדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים ואכיפת חובת רישום התקבולים כחוק.

במבצע לקחו חלק 143 עובדים ממשרדי השומה בתל אביב ומשרד השומה גוש דן, משרדי מסוי מקרקעין נתניה ותל אביב, משרד חקירות מס הכנסה תל אביב והיחידה הארצית לאכיפה ולגביה. 166 ביקורות ניהול ספרים נערכו בעסקים, מהן עלה כי ב- 22% לא נרשמו תקבולים, וב- 36% נמצאו ליקויים בניהול הספרים. ב- 4 מקרים עלה חשד להעלמת הכנסות והחוקרים נדרשו למקום. כמו כן ערכו מפקחי מס ממשרדי השומה 205 ביקורות מיוחדות בעסקים ובנכסים.כן טופלו 182 תיקים של סרבני הגשת דוחות.

בעסק לייצור תכשיטים נמצאו שיקים בסך כולל של 3,053 ₪ שלא נרשמו בספרים, "התכוונתי להוציא חשבונית ואז ברח לי מהראש" היה ההסבר. קניית הביקורת בעסק למוצרי קוסמטיקה בשוק הכרמל לא נרשמה כי "הייתי מבולבל בבקר, ורק פתחתי את העסק". הכובען לא רשם כי "לקחתי את הכסף וקניתי לעצמי קפה וקרואסון", עורך הדין, לא ידע כי הלקוח השאיר אצל המזכירה 700 ₪ ובעל עסק למכירת מכשירים סלולאריים ושעונים לא רשם שיקים בסך של 3,134 ₪ כי "הלקוח ביקש שאחכה עם השקים ואולי יביא לי מזומן ואז ארשום בקופה".

יעקב סברנסקי, פקיד שומה ת"א 3, שעמד בראש המבצע המחוזי עדכן כי תיקים בהם נמצאו ליקויים ישולבו בתכנית העבודה של המשרדים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן