במוצ"ש הפנינג המחאה של תושבי ופעילי שפירא חוזר: "העירייה מוחקת, אנחנו חוזרים לצייר!"

"העייריה מוחקת, אנחנו חוזרים לצייר: המחאה הצבעונית של התושבים השקופים חוזרת!" כך נכתב בארוע החדש שהקימו בפייסבוק קבוצת פעילי שכונת שפירא

כפי שדיווחנו באתר בתחילת השבוע, במוצ"ש האחרון ארגנו פעילי ותושבי שכונת שפירא ארוע מחאה אומנתי במהלכו יצאו התושבים וילדיהם לאייר כתובות גרפיטי על גדרות המתכת שמקיפות את פרוייקט הדיור בר-השגה השנוי במחלקות המוקם בלב השכונה "גני-שפירא".

מספר ימים לאחר מכן נמחקו כל הכתובות וכל האיורים שאוירו על הגדר בהשקעה רבה וביצירתיות שופעת.

ראו בכתבה בלינק הבא: https://www.south-tlv.co.il/article4193

פעילי ותושבי השכונה שהרגישו שמישהו מנסה לסתום פיות וכנראה לא רעה בעין יפה את המחאה היצירתית החליטו השבוע כי הם שבים גם במוצ"ש הקרוב לאותו מתחם ומאיירים מחדש.

להלן הפרסום מתוך הארוע שפורסם בפייסבוק של קבוצת הפעילים:

העירייה לא אהבה את המחאה שלנו, ושלחה פועלי קבלן לצבוע באפור את הציורים הצבעוניים שציירו הילדים שלנו על גדרות הפח הכעורים של המתחם? אין בעיה, נבוא שוב, אנחנו והילדים השקופים שלנו, ונצייר את כל הציורים מחדש.

בשבת הקרובה, החל מ-18:30 ועד עמוק פנימה לתוך מוצאי שבת, נחזור למתחם שבו מתעתדת העירייה לבנות דיור "בר-השגה" למשפחות מבוססות מצפון ומרכז ת"א על חשבון גינת הכלבים והריאה הירוקה של שכונת שפירא. שוב נגיע עם צבעים, תרסיסים ומברשות, נצייר את עצמנו ונביע מחאה צבעונית ושמחה כנגד הפרויקט.

כי אם הם בונים פרויקט דיור שנקרא "דיור בר-השגה" אצלנו בשכונה – מן הראוי שהוא ייתן עדיפות לקהילה הוותיקה בשכונה, שהוא יהיה מיועד לאנשים במצב הסוציו-אקונומי שלנו ויתייחס למצוקת הדיור שלנו, ולא מיועד לאנשים מבוססים מאתנו, במטרה לעודד חילופי-אוכלוסין בדרום ת"א.

ואם מעוניינים לבנות פרויקטים של דיור, לא חייבים לעשות את זה דווקא על חשבון גינת הכלבים שלנו (בלי להציע לנו תחליף), ולא חייבים לעקור בשביל זה עצים שמהווים את ההמשך הטבעי לגינה הגדולה היחידה בשכונה. כי במרחק של 500 מטר מהתחנה המרכזית החדשה, אנחנו ממש זקוקים לריאה ירוקה – מה גם שעד לפני לא הרבה מאוד שנים, השטח המדובר היה בכלל רשום בתב"ע כשטח ציבורי פתוח.

אז כל תושבי השכונה: בואו ב-18:30 ביום שבת (או בצאת השבת, אם אתם שומרי מסורת ונשארים בבית להבדלה), למתחם שמול שבט הצופים (צמוד לגינה הגדולה – גינת דה-מודינה/שורשים). בואו עם צבעים, תרסיסים ומברשות, בואו עם אנרגיה יצירתית, ובואו עם הילדים (והכלבים) שלכם. כי בכל פעם שהעירייה תנסה למחוק ולהשתיק אותנו, אנחנו חייבים לחזור בכוחות מחודשים. אנחנו לא מוכנים יותר להיות שקופים!

למידע נוסף על הפרויקט ועל המחאה נגדו: http://www.haokets.org/?p=37859

לפירוט מסודר אודות הקריטריונים להשתתפות בפרויקט, וניתוח מלא של הבעייתיות שלו (מעודכן לימים בהם ניסתה העירייה למכור את הדירות באמצעות קבלן במחירים של מיליון שקל ומעלה): http://www.haokets.org/sqf

מאמרים וכתבות על עקירת העצים במתחם: http://j14.org.il/articles/27063

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/377/482.html

גם במוצ"ש הקרוב...
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן