עיריית תל-אביב הפיצה לאזרחים הנחיות בנושא מוכנות המקלטים הפרטיים לשעת חירום

במסגרת ההכנות של העורף לשעת חירום, ועל פי ההנחיות של פיקוד העורף, הפיצה השבוע עיריית ת"א דף הנחיות לתושבי העיר בו פרסמה כי התושבים נדרשים להכין בקביעות את המקלטים הפרטיים שברשותם, ולפעול באופן רציף לתקינות תחזוקתם וכשירותם לשעת חירום.

תמיד חשוב להיות מוכנים

במסגרת ההנחיות המפורטות, התושבים נדרשים:

א. לנקות את המקלט ולאוורח ובתוך כך לפנות ציוד כבד ומיותר לבדוק את תקינותן של מערכות האוורור, המים, הביוב והחשמל להסדיר את דרכי היציאה והכניסה, ואת יציאות החירום להוציא חומרים דליקים.

ב. לבדוק את תקינות הדלתות, חלונות ההדף והגומיות שמסביב להקפיד על חידוש השלטים והסימנים במקלט ובדרכי הגישה אליו [שילוט פולט אור] יש לוודא, כי גודל המקלט ומספר מקומות הישיבה, מותאמים למספר השוהים בו יש לפנות חפצים כבדים ושבירים מן הקירות ומן המדפים.

ג. הכנת ציוד בסיסי הכולל: תאורת חירום או פנס עם סוללות ומלאי מזון ־ רצוי מוצרים המוכנים לאכילה. מכשיר טלוויזיה, רדיו וטלפון – (רצוי), ערכת עזרה ראשונה, מטף כיבוי אש, עיתונים, ספרים, צעצועים ומשחקים לילדים. פנקס טלפונים חיוניים. מאוורר חשמלי, דלי אשפה ושקיות ניילון לפסולת.

העירייה אף ציינה כי:

החוק קובע כי על האזרח מוטלת האחריות לטפל במקלט שברשותו. אך עם זאת, אפשר לפנות למוקד העירוני (106) ולקבל סיוע לאכיפת פינוי מיטלטלין ממקלט בבית משותף. בנוסף, נכתב כי העירייה נערכת לביצוע ביקורים יזומים במקלטים שבבתים המשותפים, לאורך כל השנה.

לשאלות ולבירורים מקצועיים הנדסיים, מומלץ לפנות למוקד המידע של פיקוד העורף בטלפון: 1207.

מידע נוסף באתר פיקוד העורף.

לפני מספר שבועות פרסמנו באתר כתבה נוספת חשובה בנושא הכנת ציוד חירום משפחתי לכל מקרה :

https://www.south-tlv.co.il/article3970

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן