הסכם מרקיע שחקים: משרד הביטחון חתם עם עיריית תל-אביב-יפו ונתניה על הסכם היסטורי להסרת 'קרני התקשורת' של מערכת הביטחון, שהגבילו עד כה בנייה לגובה

בעקבות ההסכם שיזם משרד הביטחון, בשיתוף העיריות, תתאפשר בניית אלפי יחידות דיור באיזורי ביקוש, בין השאר בכיכר המדינה בתל-אביב, באזור ה"מזבלה" בנתניה ובשטחים רבים נוספים.

סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, חתם הערב על הסכם היסטורי עם מנכ"ל עיריית תל-אביב-יפו ומנכ"ל עיריית נתניה, שבמסגרתו יוסרו קרני תקשורת רבות, ובכך תתאפשר בנייתם של בניינים רבי קומות בשטחים יוקרתיים, בין השאר בכיכר המדינה, בבית לסין, באזור ה"מזבלה" בנתניה ובאזורים אטרקטיביים נוספים.

אירוע החתימה התאפשר לאחר משא ומתן ארוך, שיזם משרד הביטחון עם העיריות. על-פי ההסכם, העיריות, בתיאום עם היזמים, יממנו את הסרת והתקנת הקרניים על בסיס פתרונות טכנולוגיים אלטרנטיביים. עלות המהלך כ- 55 מיליון שקלים. עיריית תל-אביב-יפו תסייע בעלות של כ- 22.5 מיליון ₪, בנוסף יזמי הבנייה בכיכר המדינה ישתתפו בכ- 10 מיליון ₪ ויזמי בית לסין בכ- 7.5 מיליון ש"ח. בעקבות ההסכם מתאפשרת תוספת בנייה של כ- 3 קומות בבית לסין ותוספת של כ- 10 קומות לבניינים בכיכר המדינה.

סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף אמו"ן (מבצעים לוגיסטיים ונכסים), בצלאל טרייבר, במעמד החתימה בעיריית תל-אביב-יפו: "זו הפעם הראשונה בה משרד הביטחון יוזם מהלך רחב כל כך של הסרת מגבלות בהיבטי הבנייה לגובה. מדובר בהסכם היסטורי, כחלק ממדיניות שר הביטחון ומנכ"ל משרד הביטחון, והמהלכים הרבים שמוביל משרד הביטחון ליציאה היסטורית של מחנות צה"ל ממרכזי הערים, מהלכים אסטרטגיים שיאפשרו למשק האזרחי להתפתח. משרד הביטחון עובד באופן אינטנסיבי על פינוי בסיסים במרכז הארץ. רק בשבועות האחרונים פינינו את הנתח הראשון של מחנה צריפין, 50 דונמים לטובת הקמת פארק לרווחת תושבי ראשון לציון, ומפנים כעת חלקה נוספת בחוף ראשון לציון. זאת לצד הארכת הטיילת בחיפה ומהלכים רבים נוספים שמטרתם לאפשר צעדים של פיתוח קרקעות בתחום האזרחי. כעת אנו מסתכלים קדימה ובהחלט בוחנים הסכמים דומים עם רשויות נוספות, גם מתל-אביב-יפו דרומה".

קרני התקשורת של צה"ל הוקמו לפני עשרות שנים ומטרתן היא להעביר תשדורת ביטחונית. כעת, בעקבות הפריצה הטכנולוגית ניתן להסירן ולבצע את הפעולות מבלי להפריע לבנייה האזרחית לגובה.

המידע מאתר העירייה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן