התבטאות אומללה וחסרת אחריות של רון חולדאי אמש בכנס יפו השביעי

במסגרת כנס יפו ה-7 שהתקיים אמש ע"ש ארווין גרין, במרכז הערבי-יהודי ביפו נשא דברים גם רון חולדאי ראש עיריית תל אביב.

כך צוטט חולדאי בידיעה באתר העירייה :

"אם אנחנו באמת רוצים לחיות ביחד, הרי שהיעדרו של ראש מדיני שיוביל הסדר בינינו לבין שכננו הוא בעצם המכשול העיקרי להשתלבותם של הערבים בחברה הישראלית. במציאות של ייאוש והיעדר תקווה לסיום הסכסוך, קשה לראות איך ערבי שחי במדינה הזו מזדהה עם הממסד הישראלי. למרבה הצער ממשלת ישראל הנוכחית הולכת ומאבדת את חלון ההזדמנויות להשיג את ההסדר המיוחל, יש לכך השלכות חמורות לא רק על מצבנו הביטחוני והבין-לאומי אלא גם על חוסננו החברתי והפנימי."

האתר הקהילתי של שכונות דרום תל אביב מסתייג מדבריו של ראש העיר.

כל אזרח בר דעת שקורא בן השורות יכול להבין שמדובר בהתבטאות פוליטית חמורה של ראש עירייה במדינת ישראל, צריך להיות חסר אחריות מהמדרגה הראשונה כדי לשאת דברים שכאלה במסגרת כנס בפני הציבור הערבי.

מן הראוי שראש עיר במדינת ישראל ידע למצוא את ההבחנה בין נאמנותם של אזרחי ישראל למדינתם ולא משנה מוצאם לבין התהליך המדיני.

הטילים האחרונים שנורו על תל אביב מרצועת עזה לא הבחינו בין תושבי יפו הערבים לתושביה היהודים, כל ניסיון לתת למישהו מאזרחי ישראל לגיטימציה לפעול נגד הממסד תחת התירוץ של "סיום הסכסוך" הוא ניסיון מסוכן.

ערבי ישראל הם אזרחיה של מדינת ישראל בראש ובראשונה והשתלבותם בחברה הישראלית תבחן בשיתוף הפעולה ובהכרה שלכולנו עתיד משותף במדינה. בשוויון, בסבלנות ובכבוד הדדי – כפי שנרשם במסר של כנס יפו… ללא פוליטיקה.

כנס יפו הינו מפגש ב"שולחנות עגולים" בין יהודים וערבים, אנשי אקדמיה, פעילים חברתיים ואישי ציבור שעיקרו לבחון יחדיו את השאלה "אז מה הלאה?", כשהמסר הוא שאפשר לחיות גם אחרת: בשוויון, בסבלנות ובכבוד הדדי.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן