המפכ"ל אישר את ההיערכות לבחירות המקומיות שתערכנה ב-22/10

13 אלף שוטרים, מאבטחים וסדרנים יפעלו ביום הבחירות בכל רחבי הארץ כדי להבטיח קיום הליך דמוקרטי ותקין

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, אישר היום (שני) במסגרת ישיבת סגל הפיקוד הבכיר את העקרונות להיערכות משטרת ישראל ליום הבחירות לרשויות שיתקיימו ביום שלישי ב- 22.10.13. בישיבה השתתפו מנכ"ל משרד הפנים והמשנה למנכ"ל, אשר היו שותפים מלאים לעבודת המטה של המשטרה לקראת הבחירות. למשטרת ישראל תפקיד מרכזי במדינה דמוקרטית והוא להבטיח את מהלכן התקין של הבחירות תוך שמירה על הסדר, שלום הציבור, ביטחונו ועל טוהר הבחירות.
במסגרת עקרונות ההיערכות הנחה המפכ"ל להקפיד על הטיפול באירועי הבחירות השונים הצפויים: כנסים, עצרות תמיכה, מחאות ואירועי סדר ציבורי, וציין כי משטרת ישראל תאפשר, כמדיניות, לקיים כל ביטוי לגיטימי של מחאה. עם זאת, תאכוף המשטרה את החוק בנחישות כלפי מפרי חוק וסדר. השוטרים יימצאו במוקדי חיכוך בהם נדרשת רגישות וזאת על מנת לאפשר את מהלכן התקין והחופשי של הבחירות. בכל הנוגע לטיפול בתלונות על עבירות על רקע הבחירות, אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, מרכז את הטיפול בתלונות ובתיקי החקירה ברגישות המתחייבת.
המפכ"ל שיבח את עבודת אגף המבצעים בראשותו של ניצב אהרון אקסול, בשיתוף משרד הפנים, ואת עבודת מנהלת הבחירות בראשה עומד ניצב משנה יוסי בכר – ראש מחלקת מבצעים. תפקיד המנהלת לרכז את כל משימות ופעולות המשטרה בהיערכות לבחירות, להנחות את עבודת המשטרה, לעקוב אחר ביצוע המשימות, על מנת לוודא שההכנות המבצעיות יאפשרו את קיומן של הבחירות כסדרן.
כ-13,000 שוטרים, מאבטחים וסדרנים יפעלו ביום הבחירות כדי להבטיח את הביטחון, הסדר וקיום הליך דמוקרטי ותקין של בחירות, תוך מוכנות למגוון תרחישים אפשריים. יותר מחמישה מיליון אזרחים הם בעלי זכות בחירה בכ-8,500 קלפיות ב-190 רשויות. בין הבוחרים גם כ-23,000 שוטרים – אגף משאבי אנוש נערך לאפשר להם לממש את זכותם הדמוקרטית לבחור. במשטרה תופעל מערכת "תמנון" לשליטה בהערכות הבחירות ואירועים חריגים.
ביום הבחירות , החל משעות הבוקר ייפתח במטה הארצי מנמ"ל –  מרכז ניהול משטרה לאומי , אליו תועבר אינפורמציה מכל הארץ בנושא הבחירות.
המידע באדיבות אתר משטרת ישראל.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן