האתר הקהילתי של שכונות דרום תל-אביב מסכם שנתיים של פעילות

בימים אלה ממש מסיים האתר הקהילתי שנה שנייה לפעילותו

האתר הוקם ועלה לאוויר במהלך חודש מאי 2012 כיוזמה פרטית של תושב שכונת שפירא ומאז הוא מתופעל בהתנדבות מלאה למען תושבי שכונות דרום תל אביב יפו.
אלפי גולשים מבקרים באתר מדי שבוע, קוראים כתבות ואף מגיבים ומשתפים תוכן ברשתות החברתיות.
במהלך השנתיים לפעילותו הפך האתר הקהילתי לכלי תקשורת חשוב בקרב שכונות דרום תל אביב, כתבות ופרסומי האתר נחשפו לעשרות אלפי גולשים בארץ ובעולם ולא אחת הוא הוזכר בכלי התקשורת הארציים בעקבות כתבות ומידע בלעדי שחשף (כתבה 1 / כתבה 2 / כתבה 3 / כתבה 4 / כתבה 5  – בשנה הראשונה לפעילות האתר).
לא אחת הועלו באתר ידיעות בלעדיות שחלקם הוזכר בכלי התקשורת במועד מאוחר יותר וחלקם האחר לא פורסמו כלל וזאת למרות שהביאו מידע עובדתי ומאומת.
תחקיר בלעדי ומיוחד של האתר הקהילתי אשר חשף כיצד משטרת ישראל לא מדווחת באופן שוטף על מעורבותם של מסתננים בפשיעה אף פתח את מהדורת "צינור לילה" של ערוץ 10 בינואר 2013 וזאת בעקבות מקרה האונס האכזרי של הקשישה בת ה-83 שארע בשכונת נווה שאנן בתחילת השנה.
בשנת פעילותו השנייה היה האתר הקהילתי הראשון שדיווח בבלעדיות על התארגנות סיעה עצמאית של תושבי דרום תל-אביב (סיעת דרום העיר).
האתר הביא את הידיעה הבלעדית הראשונה בנושא הסיעה החדשה (כתבת החשיפה), ובהמשך היה זה שליווה את הדיווחים על הסיעה וחבריה ואף ערך ראיון בלעדי עם העומד בראשה מי שכיום חבר מועצת העיר ויו"ר וועדת הביטחון של העירייה מר חיים גורן.
האתר ערך גם מספר כתבות בלעדיות הנוגעות לבעיית המסתננים בדרום העיר.
מתוכן ראיון אישי עם עו"ד המנהל תביעה כנגד המדינה בגין רצח קשישה על ידי מסתנן, חשיפה על קנסות שמקבלים התושבים בגין לכלוך שמקורו במסתננים, תחקיר בלעדי על הכסף הגדול שמגלגלים הארגונים התומכים במסתננים וראיון אישי עם סגן ניצב מיכה גפני, מפקד יחידת מג"ב 101 שפיקד על כוח מג"ב שהופקד על סביבת התחנה המרכזית.
האתר היה זה שהביא תגובה אישית של אבי הילדה שהותקפה מינית על ידי מסתנן ביד אליהו, והיה זה שחשף בלעדית את תגובת המדינה לדיון בבג"צ שעסק בחוק המסתננים.
בשנה זו הודק שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל.
בעקבות שיתוף הפעולה נפתחה באתר קטגוריה מיוחדת בשם "יומן פלילי דרום תל-אביב" בה מדווחים באופן שוטף אירועי פשיעה בדרום העיר כפי שנמסרו למערכת על ידי דוברות מחוז ת"א.
שיתוף הפעולה מאפשר לאתר גם לדווח על אירועי פשיעה שלא זוכים לכותרות בכלי התקשורת השונים כדוגמת אונס ילדה על ידי מסתנן שנחשף באתר לא מכבר ולא זכה להתייחסות בכלי התקשורת השונים במדינה.
לאתר הקהילתי דף פייסבוק בו ניתן להתעדכן גם דרך הרשת החברתית בכל פרסום חדש – לחצו כאן.
מערכת האתר מקבלת מדי יום פניות של אזרחים מרחבי הארץ ומסייעת לקשר ולסייע ככל שמתאפשר לה למען תושבי דרום תל-אביב.
מדובר ביוזמות של אזרחים וחברי קהילות בארץ המעוניינים לבקר בשכונות דרום תל-אביב כדי להיחשף למצבן ולסייע, ולעיתים אף ברצון של אזרחים לעזור בדרכים כאלה ואחרות למען תושבי דרום העיר.
קצת עובדות ומספרים על השנה שחלפה:
עד היום פורסמו באתר הקהילתי 1605 כתבות.
באתר מופיעות כיום למעלה מ-1800 תמונות.
קרוב ל-1700 תגובות גולשים עברו אישור ומוצגות כיום באתר.
באתר הקהילתי יש כיום 39 קטגוריות שונות ו- 25 עמודי אינפורמציה.
האתר משתף כיום פעולה הדדית עם אתרים אחרים ברשת כגון האתר "הקול היהודי" ונוספים ואף פתח במהלך השנה ערוץ יו-טיוב להעלאת סרטוני וידאו שצולמו על ידי מפעילי האתר.
מרביתם הגדול של הגולשים לאתר מגיעים מהעיר תל-אביב, העיר השנייה ממנה מגיעים גולשי האתר היא ירושלים ואחריה רמת-גן, חיפה, ראשון לציון, פ"ת, חולון, נתניה ויתר ערי ישראל.
לאתר הקהילתי קהל גולשים מכובד גם מחו"ל, מרבית הגולשים מחוץ לישראל מגיעים מארה"ב ואחריהם מדורגים הגולשים מאנגליה, גרמניה, קנדה, צרפת ויתר ערי אירופה. באתר ביקרו גם גולשים מהרשות הפלשטינאית, מצרים, תורכיה ויתר מדינות העולם.
עד לפני כשנה התפרסם באתר הבלוג האישי "החיים על פי מאי" אשר הועבר לאתרה הפרטי של תושבת דרום תל-אביב הגב’ מאי גולן. אלפי גולשים נהנו לצפות מדי שבוע בפרסומי הבלוג, להגיב ולשתף וחשיפת הבלוג באתר העלתה לא אחת את בעיית המסתננים בשכונות דרום העיר לסדר היום הציבורי.
הכתבה הנצפית ביותר באתר בשנתו הראשונה הייתה החשיפה הבלעדית לתקיפתו של חייל לוחם בצה"ל על ידי חבורה של מסתננים כשלאחריה היה מדורג המאמר "אני מאשים".
הכתבה שזכתה נכון להיום למרבית תגובות הגולשים הייתה זו שעסקה באירוע "קהילת מסתנני סודן" שנערך בקאנטרי גורן שבקריית שלום בחסות ארגוני שמאל כאלה ואחרים, מה שגרר הפגנות ומחאות מצד תושבי השכונה.
הכתבות שזכו להכי הרבה דירוגים היו אלה שעסקו במצעד האבל של תושבי דרום תל-אביב, בתחקיר ייחודי שנעשה על התחנה המרכזית הישנה, ובמאמר על מחדל המסתננים.
הכתבה שסיכמה את תוצאות הבחירות האחרונות בעיר תל-אביב הייתה השנה הנצפית ביותר, הבאה אחריה בפסגה הינה תקציר הכתבה שעסקה במתחם הזנות של מסתנני סודן.
האתר הקהילתי ימשיך בפעילותו למען קהילת תושבי דרום תל-אביב יפו וציבור גולשיו בעיר ומחוצה לה גם בעתיד ובהזדמנות זו נאחל חג שבועות שמח לכל בית ישראל.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן