המשטרה חנכה את מוקד 110 – למידע ובירורים

המוקד נותן מענה לפניות בנושאים שאינם דחופים. מטרת הקמפיין החדש שעולה בימים אלה היא להפחית את עומס הפניות על מוקד 100 (מוקד החירום)

המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל השיקו היום (ראשון) קמפיין חדש משולב בטלוויזיה, בדיגיטל וברדיו תחת הכותרת "מוקד מידע ובירורים 110". הקמפיין ההומוריסטי בכיכובו של נדב אבקסיס יציג פניות שונות ובקשות מידע נפוצות למוקד 100, מוקד החירום של משטרת ישראל. הבוקר, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך ביקרו במוקד 110 המשודרג בחולון.
מוקד 110 הוקם במטרה לתת מענה לפניות אזרחים בנושאים שאינם דחופים אך דורשים בירור, הבהרה ו/או מידע. מטרת הקמפיין היא להפחית את העומס על מוקד 100 באמצעות הפרדה בין שיחות מידע לשיחות חירום ובכך לשפר את השירות לאזרח. המוקד מספק מענה והכוונה מקצועית לשאלות אזרחים בנושאים רבים ומגוונים ביניהם: הכוונת תנועה- סגירת ופתיחת צירים, תקנות תעבורה, עבירות איכות חיים, רישוי עסקים, קבלת אישורים שונים מהמשטרה (רישום פלילי, תעודת יושר), מטרדי רעש ועוד. המוקד מספק מידע לפונה ובמידת הצורך יפנה לגורם הרלוונטי לטיפול במקרים בהם הנושא אינו בתחום אחריות המשטרה.
נציגי השירות – שוטרי מוקד 110, הוכשרו בדומה להכשרות של המוקדנים במוקדי 100 בתחום השירות לאזרח. המוקד מונה כ-20 שוטרים במשמרת וצפוי להיות מתוגבר בהתאם לכמות הפניות.
בקמפיין שיעלה החל מהיום מופיע נדב אבקסיס בסיטואציות מגוונות ובפניות נפוצות למוקד 100 שאינן חירום. הפניות הנפוצות למוקד 100 שבמשטרה מצפים שיעברו למוקד 110: הגיל להנחת בוסטר (כיסא בטיחות לילדים), תלונות על הטרדות באמצעות מסרונים (SMS), מידע על שעות מנוחה ורעש בעקבות שיפוצים או מוזיקה, שאלות לגבי עומסי תנועה, הפגנות, תאונות דרכים, דרכי השימוש באופניים חשמליים, מידע לגבי שימוש בסלולר בזמן נהיגה, כתובות ומספרי טלפון של תחנות ואגפים במשטרה ולעיתים אף נחקרים המבררים סטטוס חקירה או בקשות לבירור מספר נקודות בעקבות עבירות תנועה.
במוקד 110 מופעלת עמדה לקליטת פניות באופן נגיש במערכת "אוזן קשבת", באמצעות שליחת מסרון, אימייל או פקס למספר שפורסם מראש בעמותות הפועלות עם אוכלוסיה זו. כל סוגי הפניות נקלטות כאשר מתלווה להם חיווי קולי וגם ויזואלי.
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך: "משטרת ישראל מבחינה בין הצלת חיים במוקד 100 לבין שיפור השירות ומתן מידע שוטף לאזרח באמצעות מוקד 110. ההבחנה בין מוקד חירום 100 למוקד מידע 110 תאפשר למשטרה להקצות משאבים בצורה אופטימאלית ובכך לתת מענה מציל חיים באופן מיטבי לרווחת האזרחים הנורמטיביים. ככל שמדובר בהנגשת מידע, ההפרדה בין המוקדים תאפשר להנגיש עוד ועוד מידע שימושי לאזרח באופן דיגיטלי ולהרחיב את השירותים לאזרח, ללא שמסכנים את מהירות מענה מוקד החירום".
השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן: "הקמפיין שיעלה היום יעודד פניות אינפורמטיביות אל מוקד 110 ויפחית משמעותית את היקף הפניות שאינן מוגדרות כ"חירום" למוקד 100. מוקד 110 ישפר משמעותית את השירות לאזרח ויחסוך זמן ומשאבים למשטרת ישראל".
המידע באדיבות אתר משטרת ישראל.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן