מפעל הפיס ואתר "שווים" מאירים את המדינה בסגול במסגרת פרויקט "לילה סגול"

מפעל הפיס ואתר "שווים" מאירים את המדינה בסגול במסגרת פרויקט "לילה סגול"

ביום חמישי, 3 בדצמבר 2020, החל משעות הערב ועד לאור הבוקר שלמחרת, ישראל תואר בסגול מקריית שמונה ועד אילת – לצורך העלאת המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. בין המבנים הצפויים להיות מוארים, יחד עם 150 דוכנים של מפעל הפיס ברחבי הארץ: בית הנשיא בירושלים, בסיס הקריה בתל אביב, גשר המיתרים בירושלים, תחנת הכוח רידינג, הגלגל הענק בלונה פארק ת"א, עשרות בנייני עיריות ומועצות ברחבי הארץ.

במסגרת הפרויקט יקיימו רשויות ברחבי הארץ פעילויות הקשורות לזכויות אנשים עם מוגבלות. גם תנועות הנוער, ובהן הצופים, מועצת תנועות הנוער וכנפיים של קרמבו, הצטרפו למיזם ויעבירו לחניכים פעולות ותכנים בנושא.

מדי שנה ב-3 בדצמבר מציינים ברחבי העולם את יום המודעות הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. זהו יום חשוב בו העולם מפנה זרקור חיובי אל חברי קהילה זו ומכיר בתרומתם העצומה לחברה, ביכולותיהם ובהישגיהם האישיים והציבוריים – וכן בצורך לקדם שוויון זכויות מלא בכל תחומי החיים.

בשנים האחרונות החלה להתפשט ביותר ויותר מדינות (בהן ארה"ב, קנדה, בריטניה, יפן ועוד) יוזמה לשלב במסגרת יום המודעות גם הארת מאות מבני ציבור ובניינים פרטיים באור סגול – הצבע המזוהה עם אנשים עם מוגבלויות – לאות הזדהות עם הערכים שמייצג היום הזה. מאחורי היוזמה עומד הארגון הבריטי Purple Space.

מפעל הפיס הציב את הסיוע לאנשים עם מוגבלויות כאחד מחמשת יעדיו המרכזיים בתחום החברתי ומשקיע בנושא זה משאבים רבים, הן בפרויקטים לאומיים והן במיזמים שפועלים במסגרת הקהילתית. לצד מיזמים חברתיים ברשויות המקומיות בכל רחבי הארץ וסיוע לעמותות העוסקות בתחום, מפעל הפיס מפעיל מערך של אלפי מלגאים שמייצרים אלפי שעות התנדבות בקהילה, תוך שימת דגש  על רווחתה וקידומה של אוכלוסייה זאת.

השנה החליט מפעל הפיס לפעול גם בזירת ההסברה והעלאת המודעות הציבורית לצורך ההכרחי בקידום אנשים עם מוגבלות וכך נוצר שיתוף הפעולה עם אתר "שווים". יחד עם מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות, מפעל הפיס יקיים לראשונה את פרויקט "לילה סגול" בישראל.

התוצאה: ביום חמישי, 3/12/20, המדינה תואר בסגול, משעות הערב ועד לאור הבוקר שלמחרת, מקריית שמונה ועד אילת, בעשרות מוקדים מרכזיים ברחבי המדינה, ביניהם צפויים לקחת חלק: בית הנשיא בירושלים (אולם הנשיא), גשר המיתרים בירושלים, ארנה פיס ירושלים, בנין בזק בחולון, הקריה בת"א, חברת החשמל, מוזיאון ישראל, מקורות, עזריאלי חולון, בנין רכבת ישראל, הגלגל הענק בלונה פארק ת"א, תחנת הכוח רידינג, עשרות רבות של עיריות ומועצות מקומיות, כמו גם 150 דוכנים של מפעל הפיס ברחבי הארץ. זאת ועוד, במסגרת הפרויקט יקיימו רשויות ברחבי הארץ פעילויות הקשורות לזכויות אנשים עם מוגבלות. גם תנועות הנוער, ובהן הצופים, מועצת תנועות הנוער וכנפיים של קרמבו, הצטרפו למיזם ויעבירו לחניכים פעולות ותכנים בנושא.

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "מפעל הפיס חרט על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב אותו כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית. לצד עשרות מיזמים שאנחנו מקדמים יחד עם השלטון המקומי בכל רחבי הארץ, אנחנו גאים להוביל מהלך כל כך משמעותי להעלאת המודעות הציבורית לנושא. המסר שלנו היום לאנשים הנפלאים האלה:  אנחנו איתכם לכל אורך הדרך ונמשיך להשקיע משאבים ומאמצים רבים למען שיפור איכות חייכם ולמען שוויון הזדמנויות מלא בכל תחומי החיים".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "בין כל הדברים שעומדים על הפרק, חשוב שביום הזה נעצור לרגע לחשוב מה אנחנו יכולים לעשות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, במגזר הציבורי, בפרטי ובכל מקום בחברה. היום אנחנו מתגייסים יחד עם אתר 'שווים' ומפעל הפיס להעלות את המודעות לנושא ומתחייבים להמשיך לקדם את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה".

שי חג׳ג׳ יו"ר המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים: ״המטרה שלנו היא להפוך את החברה לסבלנית ומקדמת אנשים עם מוגבלויות. אנחנו מבצעים זאת הלכה למעשה בבינוי פעוטונים וגני ילדים משותפים, התנדבות בני נוער ואף בונים יישוב חדש, בסמוך לכפר השיקומי ״עלה נגב״, שיהיה כולו באוריינטציה לכפר. הארת המבנים בסגול- חשובה למודעות״.

עידן מוטולה, עורך אתר "שווים", אמר כי "לראשונה מדינת ישראל מצטרפת למסורת עולמית נפלאה של הארת בניינים בסגול לכבוד אנשים עם מוגבלויות. האור הסגול נועד להזכיר לכולנו שאנשים עם מוגבלויות ראויים לשוויון, לכבוד, לשילוב בחברה, לקבלת השונות שבהם, להדגשת החוזקות שלהם ולהוקרת ההישגים הנהדרים שהם משיגים במאמץ גדול מדי יום. אנחנו גאים באתר 'שווים' להיות שותפים לפרויקט המרגש הזה יחד עם מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי. כולנו זכינו. זו זכות בשבילנו להוביל את המיזם הזה יחד עם מפעל הפיס והשלטון המקומי. מדי יום מבקש אתר 'שווים' להאיר את הפינות החשוכות, את האטימות, האפליה וההדרה כלפי אנשים עם מוגבלויות, אבל לא שוכח גם את הצדדים היפים – היכולות, הכישרונות וההישגים שנקנים במאמץ רב מדי יום. 'לילה סגול' נועד להזכיר לכולם כמה אור יש בקהילה שלנו".

על פי נתוני נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים, בישראל יש כ-1.5 מיליון אנשים עם מוגבלויות. המספר הזה כולל ילדים ובוגרים עם נכויות פיזיות, לקויות התפתחותיות ותקשורתיות, וגם מתמודדי נפש.

אז איזה יישובים ינצנצו בסגול ביום חמישי הקרוב החל מ-17:00 (לפי האלף בי"ת)?

אבן יהודה שילוט דיגיטלי
אור יהודה מגדל המים
אילת בניין העירייה
אשדוד כיכר המפרשיות
מועצה אזורית אשכול טרם נבחר בניין
באר שבע בניין העירייה
בית דגן מרכז קהילתי ובניין המועצה
בת ים בניין העירייה, מגדל המים וספרייה עירונית
גבעת שמואל מגדל המים
גבעתיים בניין העירייה
דיר חנא בית ספר
דלית אל כרמל בניין המועצה
דלית אל כרמל קופת חולים כללית
דרום השרון בניין המועצה
הוד השרון בניין העירייה
הרצליה בניין העירייה, בית קינן – בית טבע, סביבה וקהילה
חדרה בניין העירייה
חולון בניין העירייה
חיפה בניין עירייה
חריש בניין המועצה
טייבה בניין העירייה
טירת כרמל שלט בכניסה לעיר
יבנה מגדל המים
יהוד מונוסון שלט הכניסה לעיר
יוקנעם בניין העירייה
ירושלים בניין העירייה, גשר המיתרים, איצטדיון טדי
כפר יונה בניין העירייה
כפר סבא בניין העירייה, מגדל המים
כפר שמריהו בניין המועצה
כרמיאל בניין העירייה
לוד בניין העירייה, גשר גני יער, היכל התרבות
מועצה אזורית גזר בניין המועצה
מועצה אזורית מטה אשר אמת המים
מועצה אזורית שער הנגב שלט בצומת שער הנגב
מועצה אזורית תמר בניין המועצה
מג'דל כרום הכיכר המרכזית
מגדל העמק המגדל
מטה יהודה בניין המועצה
נהריה גשר הכניסה לעיר
נוף הגליל (נצרת עילית) מתנ"ס, מגדל מים
נס ציונה בניין העירייה
נשר בניין העירייה
נתניה גשר המשמרות
עכו בניין העירייה
עמק חפר שלט חוצות כביש 4
עמק יזרעאל בניין המועצה
עפולה בניין העירייה
פתח תקווה בניין העירייה
צפת בניין העירייה
קריית אונו  טרם נבחר בניין
קריית ביאליק בניין העירייה
קריית גת מזרקה
קריית מוצקין בניין העירייה
קריית שמונה בניין העירייה
קרני שומרון בניין המועצה
ראש העין בניין העירייה
רחובות בניין העירייה
רמלה בניין עירייה
רמת גן בניין העירייה, מגדל המים, פארק לאומי
רמת השרון בניין העירייה
רעננה בניין העירייה
שדות נגב בניין המועצה
שדרות איצטדיון עירוני
תל אביב בניין העירייה

 

לא רק עיריות, גם הבניינים הבאים ייצבעו בסגול (לפי אלף בי"ת):

אוניברסיטת בן גוריון  בניין 74 שפונה לשדרות רגר
ארנה פיס ירושלים אזור הקופות
בית הנשיא האולם הפנימי
בית מפעל הפיס רחוב האפטמן, תל אביב
בית מפעל הפיס רחוב המסגר, תל אביב
מטה בנק הפועלים 3 בניינים בתל אביב
האוניברסיטה העברית מגדל הר הצופים
המשכן לאמנויות הבמה באר שבע 4 מבנים
בסיס הקריה בתל אביב האנטנה
חברת החשמל תחנת רידינג ת"א
לונה פארק תל אביב גלגל ענק
מוזיאון ישראל היכל הספר
מקורות חזית הבניין
נתב"ג מגדל פיקוח
סמינר הקיבוצים הכניסה מדרך נמיר
עזריאלי חולון  3 בניינים
רכבת ישראל בניין החברה בלוד

ואלה הערים שבהן יוארו דוכני הפיס בסגול (סדר האלף בי"ת):

אשדוד, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נהריה, נס ציונה, נשר, עכו, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, רמת השרון, רעננה, תל אביב.

ב-150 דוכני הפיס הסגולים ברחבי הארץ יחולקו ביום חמישי ברושורים עם מידע על היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות ועל פרויקט "לילה סגול".

מקור הכתבה ותמונת הנושא: אתר מפעל הפיס ואתר שווים.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן