אחד מכל ארבעה נערים: "נהגתי ברכב ללא רישיון נהיגה"

אחד מכל ארבעה נערים (27%) ללא רישיון נהיגה, מודה כי נהג ברכב מבלי שהיה לו רישיון נהיגה. כך עולה מסקר חדש שמפרסמת עמותת אור ירוק. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר גיאוקטוגרפיה בחודש יוני 2012.
הסקר נועד לבחון את שיעור בני הנוער בטווח הגיל 16-18 הנוהגים ברכב, וכן את שיעור בני הנוער בטווח הגיל 12-16 אשר מכירים בני נוער אחרים בגילם, הנוהגים ללא רישיון.
מהסקר עולה כי ל-36% מבני הנוער בגילאים 16-18 , יש רישיון נהיגה לכלי רכב פרטי. 25% מבני הנוער מודים, כי הם מכירים חברים או נערים אחרים, שנוהגים בכלי הרכב ללא רישיון. 30% מהנערים שיש להם רישיון נהיגה, הודו כי נהגו ברכב לפני שהוציאו רישיון.
נתון מדאיג נוסף מצביע על החרפת התופעה, כאשר 12% מבני הנוער בגילאים 12-16 דיווחו כי הם מכירים חבר או נער אחר שנהג ברכב ללא רישיון.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה ללא רישיון היא כמו רולטה רוסית. כדי להילחם בתופעה המסוכנת, על בתי הספר להגביר את ההסברה והלימוד, כי נהיגה ללא רישיון מסכנת את חיי הנהג ואת שאר משתמשי הדרך. על המשטרה להגביר את האכיפה כנגד נערים שבחרו לעלות על ההגה, מבלי שהוציאו רישיון נהיגה."
מנתוני הסקר:
43% מהנערים שאין להם רישיון נהיגה בצפון, הודו כי נהגו ברכב ללא רישיון.
38% מהנערים שאין להם רישיון נהיגה בירושלים, הודו כי נהג ברכב ללא רישיון.
29% מהנערים שאין להם רישיון נהיגה בשרון, הודו כי נהגו ברכב ללא רישיון.
21% מהנערים שאין להם רישיון נהיגה בדרום, הודו כי נהגו ברכב ללא רישיון.
16% מהנערים שאין להם רישיון נהיגה במרכז, הודו כי נהגו ברכב ללא רישיון.
ב-21 בספטמבר 2012 נפגעה חנאן זעאתרה בת 34, מהכפר יפיע שבגליל, בתאונת דרכים. זעאתרה נפגעה בחצר ביתה, על ידי בנה בן ה-15 שנהג בכלי הרכב. יומיים לאחר מכן, ב-23 בספטמבר היא מתה בבית החולים.
נער שנוהג ללא רישיון נהיגה, לא מודע לחוקי הדרך ואין לו את הניסיון הנדרש בתפעול כלי הרכב. כלי הרכב יכול להפוך לכלי רצח לכל דבר ושימוש לא ידע וללא ניסיון הוא התגרות בגורל וסיכון חיי אדם אחרים.
עמותת "אור ירוק", בשיתוף שירות המבחן לנוער ומשרד הרווחה מפעילים מזה מספר שנים פרויקט שיקומי-חינוכי לבני נוער, שנתפסו נוהגים ללא רישיון. מדי שנה מופנים כ-1,500 בני נוער לשירות המבחן, לאחר שנתפסו נוהגים ללא רישיון. הנערים עוברים סדנה בת 10 מפגשים עם מדריך מתנדב מעמותת אור ירוק וקצין מבחן לנוער. ובה הם מבינים את הסכנות וההשלכות של נהיגה ללא רישיון.
עמותת "אור ירוק", מפעילה עשרות קבוצות כאלו בכל רחבי הארץ מדי שנה לאוכלוסיה היהודית ולאוכלוסיה הערבית.
המידע באדיבות עמותת אור-ירוק.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן